Panasonic RP-HJE125E (Zwart) Review

Lucasino 10 februari 2014, 3.319 views

Panasonic RP-HJE125E (Zwart)

Pluspunten

• Goede geluidsweergave
  • Bass
  • Verschillende dopjes
  • Noise-Cancellation

Minpunten

• Ze moeten diep in je oor

Ik was op zoek naar oortjes voor tijdens school (saaie lessen :O )
Na een lange zoektocht had ik deze link gevonden: http://thewirecutter.com/reviews/best-headphones-under-30/
Ik was blij dat ik deze site had gevonden, maar de beste headphones waren niet in Nederland verkrijgbaar. Deze wel (blijken dezelfde te zijn maar dan zonder microfoon) ik wist dus alleen niet zeker of het dezelfde waren. De specs kwamen overeen dus toen heb ik de gok gewaagt en bij BaxShop de oortjes bestelt (goede winkel trouwens, gratis magazine, sticker en pen :9)

In het doosje zitten 3 verschillende maten rubbere dopjes; small, medium en large (IIG dat neem ik aan ;)). En natuurlijk de oortjes zelf. Ik heb zelf medium genomen maar je moet zelf even uitproberen wat je het lekkerst vindt.

Na een burn in test (muziek afspelen op gemiddeld volume) van ongeveer 100 uur vond ik het wel tijd om ze te gaan gebruiken. Je moet ze redelijk diep in je oor stoppen om ze goed sluitend te krijgen, dit zorgt er wel voor als je ze er weer uit haalt hij vol zit met oorsmeer :( . Als je ze er losjes in doet verlies je veel van de geluidskwaliteit. De bass BV hoor je alleen als je hem juist in hebt zitten, maar dan is hij ook redelijk duidelijk aanwezig (voor oordopjes). Ik ben bij verre na geen audiofiel dus ik weet niet of dit nou echt goede oortjes zijn, maar ze klinken geweldig in mijn oren. Veel beter dan die Apple oortjes die menig Nederland heeft.
Lekkere bass, hoge tonen en mids.

De oortjes voelen stevig aan alleen de kabel raakt wel in de knoop, ik prop ze in mijn broekzak misschien ligt het daar aan. De kabel kan je niet bewegen bij het dopje als je er aan trekt dus mijn verwachting is dat ze redelijk lang mee gaan.

Conclusie: ik vind deze oortjes geweldig en ze zijn ook redelijk goedkoop.
Als je vragen hebt of tips laat het weten in de reacties. BTW ik ben slecht in reviews schrijven :p

Heb jij ook een Panasonic RP-HJE125E (Zwart)?

Bedankt voor de tip! Ze stonden vandaag bij de kassa van de kijkshop, 2 voor 12,50. Ben benieuwd :)