LG Nexus 5 16GB Zwart

Specificaties 4,95" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

edwardo 10 februari 2014, 4.570 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

Pluspunten

• Stock Android 4.4
  • Als eerste de nieuwste Android versie

Minpunten

• Accu
  • Camera na update beter, maar minder dan andere high-end toestellen
  • Scherm beetje washed out
  • Scherm helderheid soms spontaan op max
  • Geheugen niet uitbreidbaar

Twijfelde tussen de Nexus 5 en de LG G2. Beide zeer interessant geprijsd tijdens de "btw-actie" van MM, (jan-14). Nexus was 330,- euro, de LG G2 388,- Ik had eerst de Nexus5 online besteld en ontvangen, Prachtig toestel hoor, maar ik miste het "Wauw" gevoel bij de Nexus 5 in meerdere opzichten. Het Full HD scherm is best mooi, maar iets te licht (washed out). De Snapdragon 800 is snel, maar ik miste de ultieme snelheidsbeleving, Chrome heeft enige lag op de Nexus 5. De camera is verbeterd met 4.4.2, maar kan zich nog niet meten met andere high-end telefoons zoals de LG G2 of Xperia Z1 en de accu is toch net even te zwak. Als dan ook de helderheid van het scherm soms spontaan op maximaal vliegt is de accu helemaal snel leeg. Als laatste zag ik een klein beetje backlight bloeden op de Nexus 5. Met zijn stock Android had ik een perfect functionerende smartphone willen zien, dat was de Nexus5 niet.

Nexus5 dus best een leuk toestel, maar heeft voor mij een belangrijke tekortkomingen. Voor een paar tientjes meer zou ik de LG G2 nemen. Die heb ik uiteindelijk dan ook genomen. 400 euro is namelijk best nog wel geld voor een Nexus5. Alleen in de VS is het een "no brainer" voor 349 dollar

Bij een high-end toestel moet ook camera en accu dik in orde zijn vind ik.

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?