Specificaties 4,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart Review

Stiegl 8 februari 2014, laatste update op 3 september 2014, 2.151 views

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart

Prima telefoon in zijn prijsklasse. Niet geschikt voor mensen die met hun smartphone willen fotograferen.

Pluspunten

• Uitstekend scherm
  • Prima snelheid
  • Laatste versie van Android, im elk geval update tot 4.4.4
  • Goedkoop

Minpunten

• Knopjes voelen niet erg solide aan
  • Geheugen niet uitbreidbaar
  • Matige camera

Ik heb de Moto G nu een paar dagen in gebruikt en ik ben echt verrast hoe goed een telefoon van 200 euro kan zijn.

Beeldscherm:
De kwaliteit van het beeldscherm is werkelijk uitstekend. Hoge resulutie van 1280x720, heldere kleuren en een prima zwartweergave. Hier is duidelijk niet op bespaard.

Snelheid:
De quadcore processor laat Android 4.4 soepel lopen. Ik ben nog niet tegen hikjes of performance problemen aangelopen. Waarschijnlijk zal hij iets te kort schieten voor zwaardere games, maar daar gebruik ik hem toch niet voor.

Wifi:
Wifi performance is uitstekend. Ik heb af en toe wel wat problemen bij het aanmelden van een nieuw wifi netwerk. Geen idee of dit software of hardware is. Uiteindelijk lukt het altijd wel.

Batterij:
Gebruiksduur is prima. Ik heb hem nu ongeveer 1,5 dag aanstaan en gebruik hem regelmatig. De batterij geeft nu nog zo'n 40%

Behuizing:
Het is allemaal plastic, maar voelt stevig aan. Wat dat betreft lijkt het een beetje op de afwerking van de Asus Memopad.
Enige minpuntje aan de behuizing vind ik de knopjes aan de zijkant. Die rammelen een beetje en voelen niet zo solide aan. Hij is iets zwaarder dan de gemiddelde telefoon.

Camera:
Dit is zoals bekend een onderdeel waar duidelijk wel op is bespaard. Er is duidelijk zware ruisonderdrukking te zien wat resulteert in minder scherpe foto's. Als je fotograferen belangrijk vindt op je telefoon, dan zou ik een andere nemen. Mij maakt het niet veel uit. Goed genoeg voor af en toe een snapshot

Algemeen:
Zoals gezegd, ongelofelijk hoe compleet een 200 euro telefoon kan zijn. Ik denk niet dat er momenteel geen andere telefoon is die zoveel waar voor zijn geld biedt.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

@3x3
Mee eens maar heel veel mensen weten dat niet
De Z10 kost op dit moment 245 euro, anderhalf keer zoveel als de Moto G. En hij heeft inderdaad betere specs, betere afwerking en BB10 is een interessant OS. Alleen je moet wel 1,5 zo lang willen sparen voor een telefoon waarbij de software ondersteuning aan een zijden draadje hangt(voortbestaan van BB is vrij onzeker) en je mist Google Play Servies waardoor dat Andriod apps draaien niet zo makkelijk gaat als je zou willen. De Z10 is goed voor mensen die een heel goed toestel willen met niet te veel apps voor weinig geld. De Moto G is voor mensen die een goed toetstel willen met heel veel apps voor nog iets minder geld. Voor ieder wat wils dus
De BB Z10 is vanaf 245,- te koop en de Moto G 8GB versie vanaf 169,-(de 16GB versie vanaf 207,- en als je hem importeert zelfs stuk goedkoper)

Dan heb je met de Moto G een betere deal. Heb zelf ook een Moto G en kan je vertellen dat je voor 200,- of minder zelfs een toestel krijgt die zich meet met 300+ smartphones.
Je hebt met de Motorola een goede deal, vergelijkbare toestellen met android zijn vaak 100 euro duurder. En als je de android interface en gapps wilt dan is dit de telefoon om te kopen voor een klein prijsje

Maar dit neemt niet weg, dat de Z10. Die voor 199 euro in de winkel ligt atm bij zowel belcompany, als dixons. Betere specs heeft.
Dus kun je het artikel aanvullen met dat er voor dit geld telefoons zijn die meer waar voor je geld geven.

Het ligt aan je persoonlijk gebruik, maar veel gebruikers vinden het fijn om gebruik te kunnen maken van 4g, net wat meer proc. snelheid te hebben, je geheugen te kunnen uitbreiden of om 2gb geheugen aan boord te hebben.

Blijft staan, dat de moto breeds beschikbaar is, en uitzonderlijk betaalbaar is voor zijn specificaties.