mobiBLU DHH-100, 5GB (USB 2.0, Radio) Review

karel8music 22 mei 2005, 428 views

mobiBLU DHH-100, 5GB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• ingebouwde speakers, sd-kaart-lezer

Minpunten

• na installeren van noodzakelijke firmware heeft de speler nog zo'n 5 uur te leven.
  • speler is vrij dik
  • geen playlistfunctie zonder firmware

Geluidskwaliteit Score: 3
Hier kan ik veel of weinig woorden aan vuil maken, maar samengevat: koop dit apparaat alsjeblieft niet!
Okee, het is leuk dat er een SD-kaart ingestopt kan worden, de 5GB zijn fijn en de ingebouwde speakertjes geven een weliswaar lullig, maar toch grappig geluid...hierna is het wel zo'n beetje over met de voordelen. De gebruiksvriendelijkheid is zéér slecht, zoeken naar een nummer (onder te verdelen in mappen, in playlists is niet mogelijk) is ontzettend moeilijk: als je even aan t zoeken bent switcht het apparaat vanzelf naar het gewone scherm, zodat je weer overnieuw kunt beginnen met zoeken. Dit probleem wilde ik uiteraard verholpen hebben: er werd me heel wat beloofd met de firmware die de fabrikant aanbood. Na deze firmware (met beloofde 'playlist-functie') volgens de precieze aanwijzingen van de fabrikant geïnstalleerd te hebben, kon de speler niet anders dan vastlopen. Het bleek dat ik de firmware voor de DHH-100 had geïnstalleerd...had ik niet toevallig een DHH-100? nee, ik bleek een DHH-100-5 te hebben. goed, verkeerde firmware geïnstalleerd. Na mijn klachten heeft Mobiblu nu wél duidelijk bij de firmware gezet dat de DHH-100 iets anders is dan de DHH-100-5. Vervolgens duurde het door een faillissement van de winkelier 2 maanden voordat ik eindelijk een nieuwe speler kreeg. Omdat ik nog steeds niet te spreken was over de gebruiksvriendelijkheid van de menu's, installeerde ik nu de júiste firmware, die voor de DHH-100-5. De ellende begon met het meermalen vastlopen van de speler. Op een gegeven moment was t ding zo in de war dat hij helemáál niet meer reageerde (ook niet door hold aan te zetten, record in te drukken en de usb-kabel erin te doen terwijl je op 'play' drukt). Ik heb het dus nógmaals nog geen één dag uit kunnen houden met mijn 200 euro kostende vijand.
Bespaar jezelf alsjeblieft hetzelfde...

Heb jij ook een mobiBLU DHH-100, 5GB (USB 2.0, Radio)?