XFX HD7850 Double D Black Edition Review

DylanSan 3 februari 2014, laatste update op 9 maart 2014, 888 views

XFX HD7850 Double D Black Edition

Pluspunten

• Goede prijs-peformance ratio
  • Up-To-Date
  • Midrange
  • Mooi
  • tot wel 5 Beeldscherm aansluitingen

Minpunten

• Erg luid als de Fans op 100% draaien

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Hallo iedereen mijn naam is Dylan en ik ben 15 jaar.
Ik schrijf deze review omdat het altijd interresant is om te zien wat de jongeren generatie van dit product vindt O-)

Unboxing
Deze videokaart kwam in een mooie doos en goed ingepakt zodat het product niet beschadigd zou raken. In de doos vond je een heleboel papiertjes met reclame voor hun andere producten, Een inlog code voor hun website, een deurhangertje waarop staat geschreven: "Do not disturb, I'm Gaming", Driver CD, een XFX Black edition plastic plakding dat er wel netjes uitzag en natuurlijk de GPU zelf. De doos was netjes ingedeeld bet verschillende vakjes voor de dingen die je erbij greeg. de videokaart zat zelf nog extra goed ingepakt met een laagje foam.

Instalatie
De instalatie was vrij makkelijk en vanzelf sprekend.
Hij gebruikt 2 plekken maar sluit aan aan een PCI slot, dit is handig vooral voor een Fan exhaust aan de achterkand van je videokaart. Deze kaart gebruit 2 6Pin connectors voor power, deze zitten handing aan de achter-Bovenkant van de videokaart geplaats, waardoor die kabels niet tegen mijn HDD Bracket aandrukken.

Uiterlijk
Deze kaart had ik eingelijk om deze reden gekocht. Hij ziet er super cool uit.
Een mooi metaal "Shield" om de fans heen, waaraan ik heb goed kon vastpakken tijdens de installatie. Geen plastic onderdelen, behalve de Fans zelf. De videokaart zeld is daarom ook niet helemaal ingepakt en dat de luchtstroming binne het metale frame ook de kast zelf in kan gaan om dan mee te werken in de luchtstroom door de hele kast. Om die reden is de Exhaust aan de achterkant eingelijk overbodig. Voor de rest zitten er 2 "if seal is broken you void warranty" stickertjes op de schroeven van de heatsink geplakt. Dit betekend wel dat hij een andere koeling ondersteund maar je garrantie verloopt dan ook.
Aan de bovenkant is er Ghost gescreven op het roodmetale frame gedeelte.

Prestaties
Dit is waarschijnelijk het gene waar je echt in bent geintresseerd.
Deze kaart werk als een engletje. Hier volgen de Gemiddelde FPS van een paar Games (1920x1080):
  • Minecraft (alles op het hoogste): 60FPS
  • Call of Duty ModernWarfare 3 (alles op hoogste): 80FPS
  • Call of Duty Ghosts (Alles op hoogste): 40-60FPS
  • Skyrim (Alles op Hoogste): 30-80FPS
  • Team Fortress 2 (Alles op Hoogste): 250FPS
  • Metro Last Light (Alles op Hoogste): 25-50FPS
Uiteindelijke mening
Deze kaart is simpelweg gewoon geweldig.
Hij is goed, en up-to-date, Je zou het kunnen zien als een midrange kaart.
Voor 130 Euro is het een koopje, al helemaal voor wat je ervoor krijgt.
De CD heeft heeft een gewone installatie van AMD Catalyst, die je ook gewoon van hun website kan downloaden (Dan krijg je ook gewoon de laatste update)
Hij is ook extreem goed te overklokken. alleen ik heb dit niet gedaan want ik heb het niet nodig.

Heb jij ook een XFX HD7850 Double D Black Edition?

Je zult toch echt de resolutie van je beeldscherm moeten vermelden, anders hebben we niet veel aan die FPS-waarden.
Gezien de fps wel een leuke bang for ur buck..

Let wel op je spelling, even alles nog een keer nalezen of woord spelling aanzetten ( gekste woorden weet je te type haha)
Ziet er verzorgd uit, wat mij betreft hoef je niets aan je spelling te doen. Er zijn altijd wel een paar mensen die erover beginnen te zeuren, degenen die het niks uit maakt hoor je niet :)
"waarschijnelijk" ben je dan niet al te chritish? :P

paar plaatjes erbij zou ook wel helpen, tot nu is het een +1 review, met een beetje moeite heb je hem zo op +2 staan en dan hebben mensen van jou leeftijd er echt wat aan :)
Prima review voor een 15 jarige .En inderdaad de resolutie erbij was mooi geweest. :)