Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Pioneer SE-MJ751 (Zwart) Review

jer123c 1 februari 2014, 641 views

Pioneer SE-MJ751 (Zwart)

Pluspunten

• goeie geluidskwaliteit
  • stevig
  • verstelbare bas
  • afneembare kabel

Minpunten

• de kabel
  • comfort

sinds kort zit mijn oude gaming headset (plantronics gamecom 367) in elkaar met tape en dat werkt niet zo fijn. dus was het maar eens tijd voor een nieuwe koptelefoon, omdat ik steeds minder aan het gamen ben en meer met muziek bezig ben dit keer geen gaming headset. in plaats van alleen maar reviews te lezen maak ik hierbij mijn eerste review op tweakers.net.

Waarom deze?
ik heb voor deze koptelefoon gekozen vanwege een aantal redenen, enigste reden die ik kon bedenken om deze niet te kopen was dat er nog geen review van was op tweakers :P
de redenen:
- verstelbare bas
- afneembare kabel
- goeie geluidskwaliteit volgens verschillende reviews

De geluidskwaliteit
zelf heb ik een kleine selectie in muziek, alleen hardstyle namelijk. hierbij is het belangrijk dat midden en hoge tonen gebalanceerd zijn en de lage tonen juist hoger zijn maar ook weer niet teveel. en deze koptelefoon doet dat prima voor mij :)

overigens ben ik zelf ook hardstyle producer en heb ik geen speciale apparatuur hiervoor en gebruik ik deze koptelefoon er ook voor. herbij heb ik de bass level op gemiddeld staan waardoor hoog midden en lage tonen gebalanceerd zijn. dus naar mijn mening is deze koptelefoon geschikt voor elke genre.

het geluid is erg helder, ook als de bas op maximaal staat. op het moment heb ik geen betere audio apparatuur in huis dan deze koptelefoon. waaronder:
- de B&O speakers van mijn asus laptop
- 5.1 medion speakers
- plantronics gamecom 367
- sennheiser CX 250
- PC & Laptop met geluidskaarten op mobo

Bouwkwaliteit
de koptelefoon ziet er stevig uit, ookal is deze van plastic. de kabel ziet er redelijk standaard uit dus ik verwacht dat deze welis een keer vervangen zal worden. maar omdat het een afneembare kabel is maakt dit verder vrij weinig uit.

Comfort
Comfort van deze koptelefoon is helaas wat minder, waarbij ik een over-ear koptelefoon gewend ben is deze dat NIET. hij zit iets te strak om mijn hoofd, maar heb gelezen dat je hieraan moet wennen.

De bas-knop
de bas knop die aan de linker kant van de koptelefoon zit verhoogt puur de lage tonen, hoge en midden tonen worden er niet mee aangepast wat bij een equalizer wel het geval is. deze knop is makkelijk te bedienen terwijl de koptelefoon in gebruik is door aan deze te draaien. dit werkt vrij makkelijk en veroorzaakt geen naar effect en de overgang is vloeiend.

Als je op zoek bent naar een goeie koptelefoon met geweldig geluid voor een zachte prijs dan raad ik deze aan! houd overigens wel in gedachten dat het niet de beste en de langste kabel is, en dat het comfort wat minder is. maar het geweldige geluid en goeie bouwkwaliteit maken dit weer helemaal goed!

Heb jij ook een Pioneer SE-MJ751 (Zwart)?

Bedankt voor de duidelijke review. Heb je ook zelf gemaakte hardstyle op youtube staan? Ben best benieuwd namelijk! Zo ja, mag ik dan je user name? ;)

Is het comfort inmiddels al wat beter geworden? Ben je er al aan gewend?

[Reactie gewijzigd door draggie8 op 6 mei 2014 16:07]

Het comfort heb ik een oplossing voor, als je de koptelefoon niet op hebt leg er iets tussen waardoor hij naar buiten buigd, daardoor heb ik er nu geen last meer van.

De hardstyle die ik maak is zwaar amateuristisch en is hier te vinden:

bekijk mijn kanaal voor meer ;)