Specificaties Single core @ 1GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon Thunderbird 1000 (S-A, 1GHz, 256KB, 266MHz FSB, 54W) Review

McGryphon 22 mei 2005, 850 views

AMD Athlon Thunderbird 1000 (S-A, 1GHz, 256KB, 266MHz FSB, 54W)

Pluspunten

• zeer goed over te klokken
  • niet al te warm
  • goede stock koeling

Minpunten

• geen SSE

Ik kocht de pc en dacht: Hé hé, eindelijk een athlon gevonden. Waarom wil iedereen je Intel aansmeren? Nooit een computerblad gelezen ofzo? De athlon wordt niet geprezen om zijn koelte, maar met de stock koeling bleef deze 30 graden, tot ik ging overklokken. Sodeju. 40% overklok met stock koeling ben ik niet gewend. De prijs lag stukken lager dan de pentium 3 1 ghz die haast niet over te klokken is, en hij presteert na de overklok 50% beter dan de pIII 1 ghz. Het enige nadeel is dat de processor geen SSE heeft. De games die ik speel draaien wel ZEER goed. 60 tot 70% beter dan pIII 1 ghz. Ik zeg niet dat dat een slechte processor is, integendeel. Alleen is deze Athlon zoveel beter dat ik nooit meer Intel wil. Zelfs met deze overklok is de Athlon nooit gecrasht, alleen de geheugenmodules moest ik eens vervangen omdat die in de fik waren gevlogen.
Kortom: een aanrader in het 2dehands segment, daar deze processor al verouderd is.

• 256 mb DDR-ram pc266
  • Windows 9x

Heb jij ook een AMD Athlon Thunderbird 1000 (S-A, 1GHz, 256KB, 266MHz FSB, 54W)?

Vergeet hierbij niet dat hoever je je cpu kan overclocken ook een kwestie van een goed overclockbare cpu is. Niet elke Thunderbird 1000mhz zal even ver overclocken.
Mijn oude TB1000 die nu bij mijn schoonvader staat, draaide op 1700 met waterkoeling :9~ . Ik dacht als ik hem weer op gewone luchtkoeling laat draaien moet ik 'm terugklokken, maar dat is mij niet gelukt ;( . Nu draait ie bij 50 graden op 1352 Hz }> al 1 jaar en mijn schoonvader is blij met een snelle pc (hij had een 286 ;) )