Medion Akoya P55000 Zwart

Specificaties 23,6" • 1920x1080 (Full HD) • 5ms - Bekijk alle specificaties

Medion Akoya P55000 Zwart Review

supersamuel14 30 januari 2014, 367 views

Medion Akoya P55000 Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • mooi en helder beeld
  • mooie dunne behuizing

Minpunten

• matige kijkhoeken
  • geen hdmi aansluiting

Ik kocht deze monitor omdat ik een groot, mooi beeldscherm wou hebben ter vervanging van mijn oude monitor.
Ik wou er niet zo veel voor uit geven omdat ik ook nog geld wou over hebben om een goede game computer te kopen, al snel kwam bij deze monitor terrecht omdat hij erg goedkoop en toch erg goed was, ik kon hem namelijk voor maar 110 euro kopen! (in die tijd tenminster, ik zag dat hij nu wat duurder is).
Veel andere monitoren van deze grootte kosten een aantal tientjes meer.

Toen ik de doos opende na dat ik hem had gekocht viel me op dat het een erg slanke monitor is, hij is overigens ook heel licht.
Wat wel jammer is dat hij geheel van plastic is gemaakt, maar veel andere monitoren zijn dat ook en de behuizing voelt wel stevig aan.
Toen ik hem aan deed viel me op dat hij erg helder is en mooie kleuren toont, de kijkhoeken zijn jammer genoeg wel matig.
Het beeldscherm word donkerder of wit word een soort geelachtig als je het beeldscherm van de zijkant bekijkt. Maar dat komt ook omdat het een tn paneel is, die hebben gewoon wat mindere kijkhoeken.

Ik heb me tijdens het gebruik van deze monitor eigenlijk haast nergens aan gestoord, behalve de matige kijkhoek dan (ik heb er mee gegamet).
Wat trouwens wel storend kan zijn voor sommige mensen is dat deze monitor geen hdmi aansluiting heeft.
Ik zou deze monitor aan iedereen aanraden die één van de beterer monitoren wilt maar toch niet al te veel geld wilt uit geven.

• Nvidia geforce gtx 660
  • Intel core i7 3770

Heb jij ook een Medion Akoya P55000 Zwart?

Waarom is geen HDMI zo'n probleem? Er zit toch DVI op? Dat is praktisch hetzelfde.
Maar als je een ps3, xbox of een laptop wilt verbinden met je monitor kan dat niet omdat die geen dvi aansluitingen hebben en ik zei ook dat het voor sommige mensen een nadeel kan zijn.
(ja je kan vga gebruiken maar dat is analoog en dat is niet zo geschikt voor full hd of beter).