Specificaties Headset (universeel) - Bekijk alle specificaties

Jabra SPEAK 510 MS Review

watanders 30 januari 2014, 1.338 views

Jabra SPEAK 510 MS

Pluspunten

• mooi apparaat en heel handzaam
  • goede speaker
  • goede microfoon

Minpunten

• zoveel echo via bluetooth dat het waardeloos is qua gesprekskwaliteit

Ik had deze 'uitgebreide speaker' gekocht voor twee doelen: bellen via Lync en hands-free set voor bij mijn SmartPhone.

Voor connectie met Lync alleen maar lof, maar via bluetooth is er een verschrikkelijke echo aan de andere kant.

Zoals gezegd via Lync: echt goed geluid, prima verstaanbaarheid, een heel prettig formaat apparaatje en werkt meteen.

Dit apparaat is eerder een hele tijd op de markt geweest zonder de bluetooth functie en dat merk je helaas: De connectie via bluetooth levert bij mij en een collega heel vaak een verschrikkelijke echo van jouw stem op: de ander hoort jouw stem met zoveel echo dat het onverstaanbaar is geworden. Ik heb dit in bijna alle gesprekken gehad die ik er mee voerde, een collega 'vaak'. Mijn conclusie is dat Jabra de 'echo cancellation' gewoon nog niet onder de knie heeft want aangesloten up Lync (die dat dan doet) is het allemaal top.

Voor de functie die ik zocht leek het ding dus briljant maar bleek waardeloos. Ik heb het gelukkig terug kunnen sturen.

Heb jij ook een Jabra SPEAK 510 MS?

Had je wel de firmware bijgewerkt naar 2.7.0? Dit lost volgens de changelog het probleem op.
Ervaar nl. het probleem wat jij beschrijft niet met mijn Jabra Speak 510 (firmware 2.7.0).

Link: http://www.jabra.com/supp...%E2%84%A2-510-ms_7510-109
Dank voor je reactie maar dat was precies de firmware die ik er op gezet had, ik had namelijk het probleem, en toen dus upgrade netjes gedaan en check gedaan dat dat goed gegaan was. Ik was toen hoopvol want in changelog stond inderdaad "Enhanced Echo Canceller performance" alleen hielp het bij mij helemaal niets helaas.

Ik zou 'm zo opnieuw kopen als ik zou weten dat het probleem weg was want verder helemaal fijn.