Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Red switches - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance K95 (US English) Review

Ramoonster 29 januari 2014, 977 views

Corsair Vengeance K95 (US English)

Pluspunten

• Voelt heel degelijk aan
  • Mooi licht effect
  • Cherry MX Red's
  • Beste polssteun die ik ooit meegemaakt heb
  • Schroefjes en plastic clips

Minpunten

• Een klein beetje de prijs, maar hier krijg je wel degelijk wat voor terug.

Omdat ik een game pc ging bouwen zat ik er ook aan te denken om een game toetsenbord te kopen.

Ik heb veel toetsenborden zitten te bekijken, de Steelseries 6GV2, CMStorm Quickfire en nog heel veel andere.

Toen ik voor het eerst een Corsair toetsenbord zag, vond ik het een afzichtelijk ding, met die vreemde zweevende toetsen leek het wel. Maar nu ben ik echt verliefd op het uiterlijk van dit keyboard. Nu ben ik juist dol op die ''zweevende'' toetsen, vooral omdat het licht effect er heel cool uitziet.

Het uiterlijk is belangrijk voor een toetsenbord,vind ik (daarom ben ik niet met de 6GV2 gegaan, die zag er veel te simpel uit), maar de ergonomie is het allerbelangrijkste. Zelf vind ik de Cherry red's het fijnst, omdat ze linear zijn, niet te zwaar of licht om in te drukken en vooral niet dat bloedirritante klikje zoals de blue's.
De polssteun die bij de K95 zit is werkelijk waar fantastisch. Hij ziet er op het eerste oog misschien niet heel veelbelovend uit, maar hij is echt heel fijn. De polssteun zit met plastic clips en schroefjes vast, in tegenstelling tot alleen plastic clips bij de meeste toetsenborden, als je nu de plastic clips afbreekt is het geen ramp, je kan hem nu alsnog vast zetten met schroefjes.

De K95 heeft 16 macro keys, zelf vind ik dat een beetje teveel, het is niet storend of iets, maar ik had er zelf liever 5 of 6 macro's gezien. Dit is niet echt een minpunt van de K95, maar misschien had Corsair inplaats van de K70 en de K95 nog een K80 of iets kunnen maken met 5/6 macro's.

De bovenkant van de K95 is helemaal uit zwart geborsteld aluminium, behalve het stuk met de macro's erop, dat is van plastic. Hierdoor wordt het een heel stevig geheel wat degelijk aanvoeld en ook aardig wat weegt.

Verder, de K95 is in tegenstelling tot de K90 volledig mechanisch.
Ik heb het toetsenbord er nog geen een keer op kunnen betrappen dat deze een fout maakt wat betreft aanraking van de toetsen.

Dan de prijs, de prijs is wat aan de hoge kant, 130 Euro voor een toetsenbord is niet niks.
Maar aangezien de K95 heel robuust aanvoeld, grootendeels uit aluminium is en een geweldige polssteun heeft, vind ik hem het zeker waard.
Kortom: als je een mechanisch toetsenbord zoekt, en je zoekt iets wat echt lang mee gaat kan ik vrij zeker zeggen dat dit het perfecte toetsenbord voor jou is!

Heb jij ook een Corsair Vengeance K95 (US English)?

Goede review!
Maar waar is dat BIOS knopje op de achterkant voor?
Soms zou je de BIOS niet in kunnen schijnbaar, en als je dat niet kan moet je het knopje verplaatsen.
http://www.youtube.com/watch?v=EMxcvZJFJaQ Ga naar 4minuten voor iets meer informatie over het schakelaartje :)
Je review is niet bijzonder uitgebreid, misschien is het handig om een foto toe te voegen van het licht-effect dat je zo goed vind. Misschien ook van de vastgeschroefde polssteun. Overigens heeft het toetsenbord 3x6 Macrotoetsen. De laatste keer dat ik checkte was 3x6 nog 18. Niet 16, zoals je schrijft. Bovendien is het mogelijk om drie profielen in te stellen en daartussen te switchen met de M1-M3 toetsen. Dat brengt een totaal van 3x18 Macro's om in te stellen. Overigens lees ik daar niets over terug in je review. Ook de bijbehorende software komt niet aan bod. Toch geef je daar 4 sterren voor. Waarom niet 5? Wat was er storend, waarom gaf je toch 4 sterren?
Legio mogelijkheden met die profielen zelfs. Naast de M1-M3 geheugenbanken kun je ook nog onbeperkt profielen maken en opslaan. In praktijk zal je echter een kunstenaar zijn als je alle geheugenbanken vol krijgt. Over dit toetsenbord voor Gamers valt niet zo veel te melden, behalve dat het een zeer mooi bord is en goed werkt en kwaliteit uitstraalt. Ik ben helemaal geen Gamer en voor mijn werk zijn juist de macro's interessant voor me. Nu maar hopen dat de ledjes heel lang meegaan en dat ik er veel gemak en plezier aan ga beleven. En wie weet word ik ook nog eens een Gamer :)