Adobe Acrobat Professional V11 (Win NL) Review

nokiaan958GB 29 januari 2014, 210 views

Adobe Acrobat Professional V11 (Win NL)

Pluspunten

• Snel geleverd.
  • Weer een aantal nieuwe opties toegevoegd.

Minpunten

• Met installeren gaat het al meteen mis. Krijg meteen de beruchte foutmelding van onbekend station. Waarschijnlijk omdat Mijn Documenten op "Y:\" staan. Uiteindelijk op een omslachtige manier opgelost.
  • Met scannen gaat het heel vaak mis. Als het scannen bijna gereed is krijg ik een foutmelding (zonder foutcode) dat Acrobat is gestopt. Er is geen mogelijkheid om je werk nog even op te slaan. Kun je weer doodleuk opnieuw beginnen.
  • Als je vaak wilt scannen heb je geen mogelijkheid dit aan je werkbalk toe te voegen. Je moet veel handelingen doen: nieuw->van scanner->aangepast->ok->ok. Dat moet toch met 1 knop kunnen!
  • Met mijn Lexmark MFP is dit niet een geweldige combinatie. Waarschijnlijk heeft Adobe niet de moeite gedaan dit merk - marginaal in marktaandeel - optimaal te ondersteunen. Hierdoor moet bij het scannen in de interface van Lexmark een extra stap worden doorlopen.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 2
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 1
Ik werk al jaren met Acrobat 9. Omdat Acrobat handig is ben ik naar een nieuwere versie overgestapt, de Pro versie.

Heb hiermee bewust gekozen voor het merk Adobe wat de onhebbelijke gewoonte heeft ongevraagd allerlei software in geheugen te laden waardoor je PC traag wordt. In mijn geval is de functionaliteit even belangrijker.

Zondag via de site van Adobe besteld, afgerekend en geinstalleerd.
Vanaf zondag problemen met de software (onder Windows 8.1).
Aan mijn 1 maand oude laptop K95V met i7 en 6GB ram zal het niet liggen.

Het leek zo mooi om Acrobat te gebruiken om mijn papieren archief van 10 jaar te digtialiseren.

Al met al kan ik deze software niet aanraden. Misschien dat op korte termijn alle kinderziekte opgelost zijn maar daar kan ik geen verwachtingen over wekken ;)

Heb jij ook een Adobe Acrobat Professional V11 (Win NL)?