XFX GeForce FX5200 128MB (TV Out), PVT34KNT Review

McGryphon 22 mei 2005, 1.520 views

XFX GeForce FX5200 128MB (TV Out), PVT34KNT

Pluspunten

• Goede overklok
  • Passieve koeling
  • Lage prijs

Minpunten

• Geen goede OpenGL

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De videokaart in mijn systeem was te traag geworden, en ik zocht naar een vervanging.
Het hoefde geen bijster snelle kaart te zijn omdat het zwaarste spel wat ik speel Quake III is, maar dat wilde ik wel kunnen spelen.
Omdat het nog steeds niet vlot ging begon ik met overklokken. Het was goed, aangezien ik de core van 250 naar 500 kreeg, en de mem van 350 naar 700 terwijl daar geen heatsinks op zitten. Quake 3 draait nu in de hoogste kwaliteit bij 12xx bij xxx pixels nog goed werkt met framerates boven de 80. Maar de betrouwbaarheid is nog steeds goed, ook al zit er alleen een passieve heatsink op de core. Mijn fx5200 draait nu sneller dan een 5900, en dat dankzij slim overklokken. Geen miskoop, als je een kantoorkaart zoekt, die heb je gevonden.

• AMD athlon thunderbird AXIA 1,4 ghz
  • 256 mb SDram pc133
  • Windows 9x

Heb jij ook een XFX GeForce FX5200 128MB (TV Out), PVT34KNT?

een fx 5900 heeft het geuegen op 450 DDR draaien met 256bit geheugen bus, tegen de 128 van jou, dus de geheugen bandbreedte is zelfs met jouw overklok nog meer dan 2x zoveel.

toch wel een vette overklok trouwens! ik heb zelf een fx5900XT en dit draait maar 390 GPU klok. 500 MHz GPU haal ik bij lange na niet. En dan heb ik ook nog een extra molex connector om meer stroom te kunnen eten!
ik heb ook in een pc van 4 jaar oud een 700 watt voeding zitten en mijn handige neef heeft er 2 molexen op gesoldeerd dus de mijne eet nog meer stroom
daar staat tegenover dat ik tijdens de spellen zoals far cry op hoge instellingen niet meer dan 1024x786 kan nemen omdat het spel dan mijn processor op eet }:O

@wooley: mn 3dmark2003 score is 5700 :Y)
de mijne heeft 425 GPU klock op normaal met FX5700 en dan heb ik nog een MoBo en videokaart die zijn gemaakt voor overklocking (ASUS AI EN BOOST)
in vooruit mijn excuses.
ik geloof er geen bal van.
op een budget kaart zoals een 5200 word alleen goedkoop langzaam geheugen gedaan (de overclock naar 700 is wel nog mogelijk maar zeer kleine kans).
zoals reeds gezegd heeft de 5900 veel sneller geheugen een 2x zo brede geheugenbus.
de 5900 heeft een geheugenbus van 256Bit de snelste 5200 had er eentje van 128bit.
de fx5200 die een geheugenbus van 128bit hadden worden die nog gemaakt?

2 grote verschillen die niet weg gemaakt kunnen worden door flink overclocken en extra stroom toevoer.
daarnaast word door een hoegere geheugen en core snlheid de temp ook verhoogd en dit dan ook nog passief met standaard koelblock op core?

dus dat je de core en mem zo hoog hebt overgeclocked maybe, kans is er en mem wat erop zit is niet voor die speed gecertificeerd maar kans is er altijd, maar met geen kans dat jouw geoverclockte 5200 net zo snel of sneller is dan een 5900.

en je handige neef heeft er 2 molexxen op gesoldeerd?
waar dat dan? kan me maar 1 plek indenken.
dus leuk verhaal maar ik geloof het niet echt.
dan geloof je het maar niet hij werkt toevallig bij xfx |:(
en het koelen is niet zo moeilijk want een passief koelblok werkt goed met 6 casefans }:O
goed overgeclockt, welk programma heb je gebuikt of met he bios?
ja de snelheden zouden evtueel sneller kunnen zijn, maar je mist wel allemaal pipelines en andere technieken.
hij is dus VEEL langzamer :)
Je FX5200 zal niet gauw snelller lopen dan een FX5900. Deze heeft namelijk een 2 keer zo brede bus en meer pipelines. Verder vind ik 80 fps in Q3 ook niet echt denderend.
Je overclock daarentegen is weer erg bijzonder!
Die overclock is onmogelijk..! 80 fps geeft dat eigenlijk ook al aan.
gewoon een goede tot zeer goede airflow in de kast met goede cpu cooling en 2 casefans zorgel voor veel lucht langs het koelblok en die 80 fps zijn met de allerhoogste instellingen, dus ook 8x AA & 8x AF.
gewoon coolbits voor de overclock.
@yasinhm: ik heb gewoon geluk met de goede passieve koeling. Ik heb ook 6 casefans dus de luchtstroom is waarschijnlijk beter :Y)
Wat voor NS geheugen zit er dan wel op 2.2 ofzo op een budget kaartje, die waardes lijken mij echt onmogelijk, en dat nog is passief gekoeld. Controleer de snelheden nog is zou ik zegen.
draai maar eens een benchmark zoals 3dmark03
als hij boven de 5500 komt is hij net zo goed