Specificaties Single core @ 1,83GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W) Review

TSASDA 22 mei 2005, 478 views

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)

Pluspunten

• Positief zijn overduidelijk de prijs/prestatieverhouding, de doorgaans zeer goede overclockbaarheid en bij de boxed exemplaren de garantie.

Minpunten

• Enige minpuntje is de vrij hoge warmteontwikkeling.

Na meer dan een jaar in het bezit te zijn van 2 van deze CPU's kan ik enkel maar zeggen dat het een lonende investering geweest is.
Het best overclockende exemplaar van de 2 wordt actief gebruikt en de andere ligt in de lade ter vervanging. Hoewel het een klein heethoofdje is, is het ding toch vrij goed koel te houden, wanneer je zoekt te overclocken is luidruchtigere of vloeibare koeling echter wel een must, maar voor wat hoort wat, want overclocken doen deze processors doorgaans wel behoorlijk goed. Eentje haalt probleemloos de 2.4GHz, de andere kapt ermee net onder de 2.3GHz. De prijs? Die was een jaar geleden al schitterend, helemaal gezien de geboden prestaties, en nu is het nog interessanter, als je ze nog kan vinden en je geen nood hebt aan al het 64-bit en dual-core geweld van deze dagen tenminste. Qua compatibiliteit zit het ook wel goed, ze hebben op 3 of 4 verschillende moederborden van evenveel verschillende fabrikanten probleemloos hun kunstjes vertoond.

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)?

Ik heb hem ook en moet zeggen dat de warmte-productie inderdaad best wel hoog is.. dacht dat ik de enige was met hoge temps.
Ik heb hem ook en vind hem wel meevallen qua warmte:
Ik kan hem met stock-koeler tot 2,3 Ghz klokken (voltage iets omhoog naar 1,775v), en dan blijft hij nog onder de 50 graden.

Voor de rest ben ik ook heel tevreden met deze cpu: goedkoop (nu een jaar geleden 80 euri gloof ik), en goede prestaties. Een aanrader... tenzij je een snellere wilt hebben :-P