Logitech Gaming Keyboard G105 (Qwerty US) Review

MrPker5 26 januari 2014, laatste update op 26 januari 2014, 1.339 views

Logitech Gaming Keyboard G105 (Qwerty US)

Pluspunten

• G-toetsen
  • Bouwkwaliteit
  • Verlichting
  • Gaming Software

Minpunten

• Nog geen

Dit is een review over de Logitech G105

De Gaming series van Logitech
Logitech heeft vele producten zoals muizen, toestenborden, headsets enzovoorts. Logitech heeft speciaal voor gamers muizen, toetsenborden en headsets ontworpen die voldoen aan de eisen van een gamer. Het moet van goede kwaliteit zijn, vele functies hebben voor je games, maar ook comfort is van groot belang, vooral als je aan een lange game sessie begint.

Het toetsenbord
Het toetsenbord heeft een mooie mat zwarte afwerking. De onderkant is rood welke perfect past bij mijn Logitech G300. De toetsen slaan lekker aan en ik had geen problemen met overstappen naar dit toetsenbord qua typ gebeuren.

Functionaliteit
De functionaliteit vind ik erg goed. Zo heb je de G-toetsen die je zelf naar wens kunt instellen via de Logitech Gaming Software.
Het geluid harder, zachter of helemaal uit zetten, gebeurd via de Fn knop waarbij je dus toetsencombinaties moet maken. Ook het op besturen van een video kan worden bediend via de Fn knop. Een speciale knop is aanwezig voor gamers die het mogelijk maakt dat de windowsknop word geblokkeerd, hierdoor kun jij niet per ongeluk naar je bureaublad springen.

De combinaties luiden als volgt:
  • Geluid uit: Fn + f6
  • Geluid zachter: Fn + f7
  • Geluid harder: Fn + f8
  • Video pauzeren: Fn + f9
  • Video stop zetten: Fn + f10
  • Vorige video: Fn + f11
  • Volgende video: Fn + f12
Logitech Gaming Software
De producten van de Gaming series van Logitech, kun je gemakkelijk onderhouden via de Gaming Software die je kunt downloaden van de site van Logitech.
Je hebt in totaal 6 G-toetsen met elk 3 profielen. Een simpel reken sommetje vertelt ons dan dat je 18 verschillende combinaties kunt maken. Je kunt ook je eigen toetsen combinaties maken via de opdracht editor, deze combinaties kun je weer naar je G-toetsen slepen.

Software kun je downloaden van de site van Logtiech:

De verlichting
Een gaming toetsenbord zonder verlichting is natuurlijk geen echt gaming toetsenbord. Logitech heeft dit natuurlijk niet laten liggen en heeft drie standen van verlichting ingebouwd, namelijk:
  • Verlichting: uit
  • Verlichting: laag
  • Verlichting: hoog
Als zit er tussen laag en hoog niet gek veel verschil. De verlichting geeft in het donker een extra mooi gezicht waardoor 's avonds gamen alleen maar leuker word.

Logitech heeft met dit product een goed budget gaming toetsenbord toegevoegt aan hun Gaming Series lijn. Zelf ben ik erg tevreden over dit toetsenbord

Heb jij ook een Logitech Gaming Keyboard G105 (Qwerty US)?