Specificaties Voordeelbundel met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Review

MK1998NL 22 januari 2014, laatste update op 14 april 2014, 4.933 views

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect

Pluspunten

• Multi-media features
  • De looks
  • De games
  • De controller
  • De Kinect-camera
  • Multiplayer-experience
  • Het geluid van de Xbox (zo stil)

Minpunten

• Voor sommige mensen de prijs
  • Voor sommige mensen de iets mindere RAM-geheugen (valt zo niet te merken)
  • Berichten of vrienden bekijken is omslachtig
  • Je kan via een NL-account nog niks kopen in de Store

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 5
Voor updates a.u.b doorscrollen!

Waarom de Xbox One?

Na een lange tijd gespeeld te hebben op een Xbox 360, lijkt het op het eerste gezicht ook logisch om voor een Xbox One te gaan. Toch heb ik eerst een vergelijking gedaan met de PS4.

Een pluspunt aan de PS4 is de prijs. In ieder geval, dat zou je zeggen. Maar na aanschaf van de extra camera (60 euro) is er van het verschil weinig over. Nog een pluspunt aan de PS4 is dat de specs iets hoger liggen dan die van de Xbox.

Pluspunten van de Xbox waren:
- de controller (hier straks meer over)
- Forza 5 (Gran Turismo vind ik persoonlijk niet zo fijn)
- Multi-media apparaat

Waarom nu een Xbox One en niet als ie in Nederland leverbaar is?

Tja, waarom? Nou, de Xbox 360 had ik geleend en de oorspronkelijke eigenaar wou 'em terug. Nu kon ik ook wel een eigen 360 kopen, maar waarom zou ik als de next-gen al leverbaar was? Ik wou de One eigenlijk al langer, maar door de 360 had ik de stap nooit gemaakt. Die avond maar eens gaan kijken op internet (een zaterdagavond), en direct er een besteld. Besteld op www.comtech.de (de enige site waar er op dat moment een te krijgen was) met de spellen Forza Motorsport 5 en Assassin's Creed IV: Black Flag. De volgende donderdag had ik hem al in huis. En toen kon het feest beginnen!

De doos en de inhoud

Na de aflevering door DHL op donderdag met een super grote doos, heb ik (als een soort van klein kind :P) de doos direct geopend. Naar verbazing zat er een redelijk kleine doos in en 2 in plastic ondergedompelde spellen. De doos van de Xbox geopend, zie je een kleine Kinect-camera. Verder zit er in de doos een controller incl. 2 Duracell batterijen, een Xbox HDMI-kabel, een headset, de voeding en natuurlijk... de Xbox One.

Het installeren

Het installeren ging super gemakkelijk. De bijgeleverde HDMI-kabel heb ik niet gebruikt, opdat ik er al een in de TV had zitten. Alles ingestoken, wil de Xbox aanzetten (op de controller drukken + op het Xbox logo op de Xbox zelf) en... niks!. Eerst in paniek, heel even zoeken en direct de oplossing gevonden: de stroomkabel zat niet in de voeding! Natuurlijk een foutje van mij! Daarna werkte alles prima. Direct de Day One-update geïnstalleerd. Xbox instellen was een eitje. Na het installeren een paar apps gedownload, o.a Xbox Fitness, YouTube, BluRay-player en Skype.

Daarna tijdens het downloaden Forza erin geduwd, want daar had ik met smacht op zitten wacht! Moet hij eerst 6 GB downloaden aan update. Goed, even wat anders gaan doen en na 30 minuten was hij klaar.

De gameplay

Zowel van Forza als van Black Flag zijn de graphics fantastisch. Ok, ik heb geen Full HD-tv, maar een met HD-ready. Eerlijk gezegd zie ik op een 26'' HD-ready TV geen verschil met een 42'' Full-HD TV, maar dat zal wel aan mij liggen. Voor het geluid gebruik ik een 2.1 Home-Cinema set, waarmee het echt fantastisch klinkt. Dit was bij de 360 al niet slecht, maar bij de One is het echt fantastisch!

De controllers

De controller lijkt op het eerste gezicht misschien veel op die van de 360. Eigenlijk klopt dit ook wel een beetje, maar eigenlijk ook weer niet. Zo ligt de controller van de One vele malen beter in de hand dat de (al zeer fijne) 360-controller. Wat in het begin een beetje raar was bij Forza was dat de triggers ook trillen. Verder ligt hij gewoon goed in de hand (na een tijdje ben je eraan gewend en wil je niet meer zonder de trillende triggers).

Dan is er ook nog Kinect. In eerste instantie gebruikte ik hem weinig, want na een paar keer proberen deed de spraakfunctie het niet. Even gaan opzoeken op het oude vertrouwde internet en al snel de reden gevonden: ik had het land op Ierland staan, omdat hij daar al leverbaar was en ze daar ook met euro's werken. In Ierland is de spraakfunctie nog niet beschikbaar, terwijl hij in Engeland wel beschikbaar was. Het land omgezet en een paar keer geprobeerd, tutorial gedaan: nu wil ik eigenlijk niet meer zonder.

De Kinect heb ik ook al een paar keer gebruikt voor Skype. Terwijl ik toch zo'n 2,5 meter er vanaf zit, kan de andere me goed horen, ondanks ik bijv. Forza ben aan het spelen, waar er veel achtergrondgeluid is (motorgeluiden, je weet wel...). Ook zoomt de camera zelf in, maar dit kan je ook uitzetten.

Ook een van de functies van de Kinect is dat als je de controller oppakt, dat hij weet wie er speelt en dat hij inlogt. Allemaal leuk en aardig, maar vaak doet hij het niet of duurt het gigantisch lang tot hij inlogt.
Edit: dit is verbeterd, het werkt nu (zo goed als) altijd!

Het bedienen van de console met je hand vind ik zelf een beetje nutteloos. Aangezien mijn tv in een hoek staat werkt dit ook niet zo goed. Maar ja, gadgets moet zo’n ding ook hebben.

Dan is er ook nog de Xbox One SmartGlass. Deze is officieel in NL nog niet te krijgen, maar via internet is makkelijk een .apk-bestand te vinden. Installeren zo gedaan, even inloggen en klaar. Daarna geeft het niet zoveel meerwaarde. Je kan wat dingen bekijken, zoals DLC's en je vrienden, en berichten sturen, maar verder niet zoveel. Let op: als je je tablet / smartphone wilt gebruiken, moet je hem wel eerst verbinden.

De console zelf

Ik heb het nu wel de hele tijd over alles rond de Xbox gehad, maar hoe zit het nu met de Xbox zelf? Nou, sommige mensen zeggen misschien dat de Xbox One d’r uit ziet als een baksteen, maar dit vind ik zelf niet echt zo. Met het matte en hoogglans effect ziet de One er gewoon goed uit. Dan zijn er nog PS-fanboy die zeggen ‘Ja, maar de PS4 is kleiner dan de Xbox One…’. Ja, dit klopt, maar hier erger ik met eigenlijk (totaal) niet aan. Qua grote is hij ongeveer zo groot als de 360 (de Pro / Arcade / Elite). En toen de 360 uit kwam en de PS3 was de PS3 ook groter, maar daar zeurde ook niemand over. En dat terwijl de Xbox One ook nog eens in een fijnere vorm is (voor mij in ieder geval, aangezien hij nu precies op mijn HD-ontvanger past). De PS4 is in zo’n geval lomper dankzij zijn vierkantigere en (met 4 centimeter) diepere vorm.

De interface

Dit is nu een minpuntje van de Xbox. Zelf ben ik niet zo wel van de Windows 8-achtige interface (ook de voornaamste reden waarom ik een Mac heb :P ). Zo zijn er teveel menu’s en als je tijdens het games een bericht wilt sturen, moet je eerst terug naar Home, dan naar vrienden,… . Het oude systeem mis ik wel een beetje. Maar ja, vooruitgang hè :)

Verder ziet alles er wel strak uit, alles werkt ook wel fatsoenlijk. In het begin is het wat zoeken naar alle functies, maar dat wendt wel.

De games

Ik heb deze Xbox besteld met Forza Motorsport 5 (Limited Collectors Edition) en Assassin’s Creed IV: Black Flag. Gratis was er dan nog Killer Instinct te downloaden, een beetje Nintendo-achtig vechtspel.

Forza 5:

Echt een aanrader! Geweldige graphics en sounds, geweldige gameplay die (dankzij Drivatar) zeer realistisch is. Een minpuntje is dat er (ten opzichte van Forza 4) veel minder auto’s in zitten en ook minder tracks. Zo is de Nordschleife weg (dus ook inclusief de Nurburgring). Daarvoor in de plaats is er wel een circuit in Abu Dhabi, een in Spa en een in Australië.

Assassin’s Creed IV: Black Flag:

Aangezien ik AC2 ook zo’n goed spel vond en de 4de ook heel goed zou zijn, wou ik deze al veel langer hebben. Eerste van plan om deze te kopen op de 360, maar toch maar niet gedaan. Op de One ziet dit spel er ook goed uit en heeft het spel nog een goede verhaallijn ook.

Andere spellen die ik (op het moment) zou aanraden / zelf zou willen kopen:
- Battlefield 4
- Dead Rising 3
CoD Ghost ben ik niet van plan om te halen, aangezien (volgens vrienden) deze niet zo goed is als MW2 en MW3. Verder ben ik ook meer van zombies.

De internetverbinding

Voor de internetverbinding gebruik ik een Asus RT-N66u i.c.m een Asus RP-N53. Tot op heden nog geen enkel probleem gehad met de internetverbinding en pas zelf kij een Speedtest op de Xbox 45MB/s down en 6MB/s up (van de 60MB/s down en 6MB/s up). Deze is dus goed voor mekaar.

Dan is er ook nog vaak het volgende commentaar ‘Op de Xbox moet je betalen om online te kunnen spelen, op de PlayStation niet.’. Nou, dat behoort ook tot de verleden tijd, aangezien je voor de PS4 nu ook voor online moet betalen. Ben je zelfs duurder uit, aangezien ik 40 euro betaalde voor 12+1 maand (nee, geen 13 maanden, maar 12+1) terwijl PS per jaar 50 euro kost (de 40 euro is via internet besteld).

Ik ben zeer tevreden met deze console en raad het iedereen van harte aan. Hij is snel (snelheidsverschil met PS4 is zo goed als nihil). De 100 euro meerprijs t.o.v de PS4 heb je er na een paar jaar uit (60 euro voor camera + 10 per jaar meer voor online). Dan is er ook nog de pass-through functie en nog meer van die functie. Allebei zijn het goede consoles, het ligt er maar aan waar je voorkeur naar uit gaat (in mijn geval dus de Xbox One :P )

Update 22-1-2014:
- Foto's toegevoegd
- Kleine foutjes aangepast

Update 27-1-2014:
- Plus- en minpunten veranderd
- Extra uitleg over de nieuwe plus- en minpunten (zie hieronder)

Vandaag (gister eigenlijk) een (best wel groot) minpunt ontdekt aan de Xbox One. Ik wou toch Call of Duty: Ghost kopen omdat ik Call of Duty miste. 100 euro uitgegeven aan 8400 MSP (¤100,80), wou ik CoD kopen via de Marktetplace. DOET DIT DUS NIET als je een Nederlands / Belgische MS-account hebt (gewoon een account uit een land waar de Xbox nog niet leverbaar is). In zo'n geval kun je het spel niet via de Marketplace / Store kopen: zowel je creditcard als je MSP kun je niet gebruiken. Na 2 uur chatten met een Engelse medewerker van Microsoft kwamen we tot dat besluit. Vandaag nog eens met Microsoft Nederland gebeld: hij zei hetzelfde. Wacht maar lekker tot hij in Nederland leverbaar is. Het geld krijg ik ook niet terug, aangezien ik een prepaid-kaart gebruikt heb. Nu maar hopen dat hij in Februari of Maart komt (dit probleem geldt niet als je een Duits, Engels, Amerikaans, Frans... account hebt).

Ik zal binnenkort het gesprek online zetten zodat jullie het kunnen lezen.

Ook heb ik nog een pluspunt aan de Xbox One: hij is stil. Zo stil, dat na het spelen op een PS4 van een vriend het net leuk alsof bij de PS4 een grote ventiltor aan staat. Dat is wel fijn.

Update 22-2-2014:
- Minpunten verwijderd
- Extra uitleg over de verwijdering van minpunten (zie hieronder)

Zoals jullie misschien weten is er 2 weken gelden een update uitgekomen voor de Xbox One. Deze zorgt ervoor dat de verloopt van game naar home naar app veel soepeler verloopt dan eerst. Ook kan je nu op je startscherm je batterijinhoud zien, wat dus het minpunt ''Geen batterijindicator'' vervangt. Verder zou de update ook de response van de controller verbeteren, en speciaal aangepast voor Titanfall. Hier heb ik echter bij het spelen van Forza en Assassin's Creed nog niks van gemerkt.

Verder heb ik nog een nieuw spel gekocht en de Titanfall Beta gedownload.

Call Of Duty: Ghost:

Ook al zei ik hierboven dat ik hem niet zou kopen, heb ik hem toch gekocht. Gewoon, omdat ik Call of Duty miste. Het spel valt mee. Het is niet zo slecht, maar ook niet echt goed. Eigenlijk een beetje herhaling van de vorige Call of Duty's, niks bijzonders. Als je eens wat anders wil, raad ik Titanfall aan.

Titanfall Beta:

Ondanks de vele oproer over dit spel, werd het spel uiteindelijk toch gewoon leverbaar in de Store (eerst moest je een speciale code hebben). Ik heb het gedownload, maar het is niet mijn soort van spel (beetje futuristisch). Het is een soort van mengeling van CoD en Halo. Het spel werkt gewoon goed, controls ook.

Verder kan je door de update op de Xbox nu zien hoeveel hardeschijf-geheugen je in gebruik hebt. Hier schrok ik wel een beetje. Assassin's Creed IV neemt 22 GB in beslag (gekocht op disc), Forza 5 35 GB en Ghost zelfs 40 GB, en dat terwijl ze allemaal op disc gekocht zijn. In totaal geeft hij aan dat ik 29,6% in gebruik had en dat 257 GB vrij was. Na een kleine rekensom kom je er achter dat de Xbox dan maar 365 GB (beschikbaar) geheugen heeft, en niet de geclaimde 500 GB. En op dit tempo zal de HDD na nog 6 spellen (in totaal dan 9 spellen) al vol zitten!

Update 10-4-2014 & 14-4-2014:
- Spelfouten verbeterd
- Informatie over de nieuwe update

We zijn alweer twee maanden en een update verder. Hoe gaat het nu met de Xbox?

Nou, van de update was eigenlijk niet zoveel te merken. Je voelde dat alles wat soepelder liep en dat het 'Friends'-gedeelte vernieuwd was. Dit loopt ook weer soepeler. Ook waren de voice-commands wat beter. Verder was er niet zo veel te merken. Even zoeken op internet, kom je er achter dat er wel aanzienlijk meer dingen verbeterd zijn. Ik ga ze niet allemaal bespreken, maar een stuk of vier.

Smartglass:
Yep, er is een update geweest van Smartglass. Fijn, want dan moet je weer 2 wekem wachten voordat iemand een .APK online zet. Ik heb hem gedownload, maar niet echt drastiche verbeteringen t.o.v de oude versie.

Live TV:
De Xbox One ondersteunt nu oom het Europese 50Hz. Even uitgeprobeerd en imderdaad, geen haperingen. Daarna hem toch maar weer gewoon in de TV gestoken, aangezien de Xbox steeds aan moet blijven staan.

Verbeterde audio-ondersteuning:
Volgens Microsoft zou de geluidskwaliteit verbeterd zijn via zowel de 'optical out'-aansluiting als de HDMI. Hier merk ik zelf niks van vanwege twee redenen:
- Mijn setup is Xbox -->TV --> Home-Cinema
- Mijn Home-Cinema is maar een 2.1-set en geen 5.1 of 7.1. De update werkt allen maar voor 5.1 en 7.1 versies.

Driver updates:
Er zijn drie driver-updates en/of toevoegingen.

Xbox One stereo headset:
Deze headset was nieuw aangekondigd en ondertussen ook al leverbaar. Ik heb hem nog nog, maar ik ben wel nog van plan om deze in de toekomst aan te schaffen. Voor de update/driver moet de controller geüpgraded worden. Hiervoor moet je dan in bezit zijn van een Play&Charge-kit, aangezien je de controller moet verbinden met de Xbox via de USB-kabel: weer extra uitgaven!

Xbox One Media Remote:
Tja, wat valt hier over te zeggen? Driver is toegevoegd aan de Xbox en de afstandsbediening heeft alleen nut als je de Xbox ook gebruikt voor DVD's/BluRay's/NetFlix te kijken als je moe wordt van de voice-commands. Jammer genoeg werkt mijn 'oude' Media Center-afstandsbediening hier niet op, die wel gewoon werkte op de Xbox 360. Aangezien ik voor films een 'gewone' BluRay-speler gebruik, ga ik de afstandsbediening niet aanschaffen.

Universele headset:
Weer extra inkomsten voor Microsoft: een headset-adapter. Kost je weer 20 euro als je een headset van bijv. Turtle Beach wil gebruiken. Eigenlijk een beetje overdreven van Microsoft, maar je kan je 'oude' headset nu wel gebruiken.

Heb jij ook een Microsoft Xbox One 500GB + Kinect?

Misschien moet je de native resoluties ook aan het licht brengen bij multi-platformgames, daarin scoort de PS4 die minder duur is beter.. Daar mag microsoft wel wat aan gaan doen.. Voor de rest merk ik je voorkeur in alles van de xbox-one erg in de review.

[Reactie gewijzigd door Punkbuster op 23 februari 2014 02:38]

Hier wou ik inderdaad iets over zeggen, maar deze fout licht niet echt bij de Xbox. Deze kan WEL 1080p afspelen (zie Forza 5), maar hier moet misschien meer werkt in gestoken worden door de developers t.o.v de PS4.

En dat over Xbox One-voorkeur is eigenlijk wel logisch. Al jij iets koopt en het is fijn, ga je niet zeggen dat iets anders beter is. En er staat ook ergens dat de PS4 als de One goede consoles zijn, maar dat MIJN voorkeur uitgaat naar de One. En btw, jij klinkt als een beetje alsof je een voorkeur hebt voor de PS4.
Nou mijn tip is om je review op de xbox one te houden, want je lokt met jou review reacties als die van Punkbuster uit.
Je kraakt de PS4 af in een review over de xbox one. Een vergelijking is goed daar niet van, maar dan dien je ze beiden in bezit te hebben en een product review te maken over PS4 vs XBOX ONE oid. Want zo komt jou review over namelijk.

Daarbij ben ik nu niks wijzer over de xbox one eerlijk gezegd, ik weet alleen jou persoonlijke mening en dat is: je vind de ps4 niks en de xbox one vind je goed.

De xbox one draait voornamelijk om het kinect gedeelte, je hebt de kinect maar er is niks over te lezen (wellicht doordat je geen game hebt) maar zijn er geen demo's te downloaden? En hoe functioneert dat icm de Kinect?

Daarbij zeg je dat jou voorkeur logische is en daardoor maar moet zeggen dat het beter is. Nou dan is jou review volgens mij toch niet op feiten gebaseerd maar puur op jou mening? Een mening is niet slecht, maar op de manier hoe jij het in je review en reacties verteld wel.
Als ik een fiat panda koop en ik ben er tevreden over ga ik toch ook niet zeggen dat een audi a8 slechter is? Omdat de panda op dat moment mijn voorkeur is?
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij op bij het stukje contollers heb ik het wel degelijk over de Kinext gehad. En de enige Demo icm met Kinect is Kinect Sports. Verder is dit niet mijn type spel en omdat de TV in een hoek staat bes vervelend, Kinect staat dan ook ook in de hoek. En bij Forza gebruik ik het niet (weer omdat mijn tv in de hoek staat). Voor de rest: zie mijn review.

En dat PS afkraken valt nog best mee, na het lezen van een PS4 review kom je tot de conclusie dat zij de Xbox One afkraken.

En de PS4 heb ik persoonlijk niet, maar een paar van mijn vrienden wel. Hier al een paar keer op gespeeld, maar vind de Xbox fijner. En sommige van hen vinden dat ook als ze bij mij komen spelen. Maar dat is eigen keuze.

En dan weer de vergelijking net auto's. Mijn ma zal ook liever een Panda hebben dan een R8, maar dan vanwege het gebruiksgemak. Mijn pa zou liever een Peugeot 508 hebben, maar ze rijden een 308. Gewoon, makkelijker om mee te rijden. Alweer gebruiksgemak. Gewoon omdat die kleiner is. En dat is dus persoonlijke voorkeur. Zo zit het bj auto's, bij telefoons, tablets en dus OOK bij gameconsoles.
Voor de rest merk ik je voorkeur in alles van de xbox-one erg in de review.
Een review is persoonlijk dus dat is ook de bedoeling lijkt mij
Kleine verbetering voordat erop geraged wordt: Ps+ kost per jaar ook gewoon ¤50 :) pricewatch: Sony PlayStation Plus Card 365 dagen (Nederland)
Bedankt voor je reactie

Ik zal het direct aanpassen!

[Reactie gewijzigd door MK1998NL op 22 januari 2014 16:11]

Fijn te lezen review!
Dat van de trillende triggers wist ik niet! Leuk om te lezen.

Ik verwacht dat het bericht verstuur systeem nog wel op de schop gaat. Zoals je het nu beschrijft was het eerst ook op de 360.(in zekere zin)
Bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat ze het aanpassen, want dit werkt een beetje omslachtig! Maar ik denk het wel, want het is nog altijd een game-console, dus gamen (en alles d'r rond) zal daar ook gefocust op zijn!
Ik heb eerst de PS4 gehad en nu en Xbox One. En kan mij aardig vinden in je review. De prijs mag dan wat duurder zijn, maar out-of-the-box kan je al wel meteen Skype, een fatsoenlijke Blue-Ray film kijken, MP3 muziek luisteren en ook goed internetten met flash ondersteuning. Dat laatste lukt niet altijd met de PS4. De controller vond ik eerst een beetje tegenvallen omdat ik een aantal maanden de PS4 gewend was, maar, nu lijkt hij juist de beter controller, juist omdat hij wat forser is heb ik minder last van m'n kleine handjes na een paar uur gamen. Op game gebied doen ze niets voor elkaar onder met als Battlefield 4 en Assassins creed in gebruik.Wel vind ik de losse voeding dan weer jammer. Om af te sluiten, hij is wel lekker stil!!
Ja dat zijn wel voordelen voor enkele mensen. Maar ik ken niemand eigenlijk die skype gebruikt, en al helemaal niet via een game console. Ook blueray films kijken of mp3 luisteren, daar gebruikt de xbox one toch veel te veel stroom voor? De leeks die ik ken die gebruiken een USB stick, en pluggen die in de TV voor bijv een blue ray. Of rechtstreeks in de home cinema set

Qua games, tsja AC BF en BF 4 zijn ook nog niet geoptimaliseerd voor de PS4 of XboxONE, ik denk dat we over een jaartje wel gaan zien welke console nou daadwerkelijk beter presteert. En mochten de spec resultaten kloppen is wel duidelijk wie dat zal zijn :D
Daarom, als het straks goed geoptimaliseerd is en game makers het onderste uit de kan halen is er absoluut geen verschil meer. Forza 5 op de Xbox is hier al een goed voorbeeld van, perfecte gameplay, perfect 1080p HD beeld, veel detail enz.
Ja klopt Forza mis ik wel (ik ben van de 360 ge-update naar de ps4) en Forza was op de 360 nog altijd een spektakel. Ik hoop dat ik met gt het zelfde gevoel ga krijgen.

Maar vergeet niet dat de ontwikkelaars voor de ps4 ook niet achter over blijft leunen he:D

Enige wat ik wel echt mis is de controller van de xbox 360, hoewel ik aan de ps4 controller nu ook begin te wennen lagen de sticks fijner bij xbox.
Multipayer-experience ?
En veel betalen zul je :)

Richt je trouwens bij de min punt op wat jij de min punten vindt en niet wat 'voor sommige mensen' de minpunten zijn.
Dat verschil in RAM geheugen zul je als gemiddelde console speler echt niet merken.
Dat multipayer was me nog niet opgevallen, zal het direct aanpassen!
prettige review.
Moet wel zeggen dat ik kan lezen dat je in de oorlog duidelijk aan de kant staat van Xbox.
Het voelt heel erg, 'maar ps heft het zo, ik vind dat niet'

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb hem zelf vandaag bested krijg hem morgen binnen.
(En dat terwijl ik een 100% Playstation-knul ben).

Ben benieuwd!
Thnx voor de review, heb genoten!
Bedankt voor je reactie!

Dat van voor Xbox en tegen PS was eigenlijk niet de bedoeling van deze review, maar zo te lezen aan de reacties is het wel zo! Verder wens ik je veel plezier met je nieuwe Xbox One :P !

[Reactie gewijzigd door MK1998NL op 10 april 2014 17:37]

Wat een SUPER review, ik zie dat je echt veel tijd hebt genomen om alles goed uit te leggen, top!
Ik heb zelf de PS4 gekocht, binnengekregen op 29nov. Alleen ik heb nu het gevoel dat Sony het allemaal veel beter heeft voorgedaan dan het echt is. Het valt me allemaal wat tegen. Ik ga dus ook de Xbox One kopen. Ik zit alleen nog hevig te twijfelen of ik het nou moet ''importeren'' via die site van jou, comtech of dat ik gewoon even moet wachten tot September (moeilijk hoor, wachten).
Bedankt voor je reactie!

Zelf zou ik, als ik jou was, de Xbox nu kopen. Op comtech.de is ie nu ¤444,- , terwijl in september de Xbox hier zal beginnen vanaf ¤499,-. Verder ondersteunt Microsoft de consoles als je aanspraak doet op de garantie, dus daar hoef je ook geen zorgen om te maken. Verder zal de Xbox die ju nu koopt, niet meer van de eerste levering zijn en dus niet meer de kinderziektes hebben.

Hopelijk heb je hier wat aan!

P.S: comtech.de heeft wel verzendkosten (6-8 euro).
Thanks voor je reactie.
Ik heb veel gelezen over dat importeren etc.
Alleen er schijnt wat te zijn over DLC's van games, werd allemaal 'n beetje vaag uitgelegd.
Misschien heb jij d'r ook van gehoord.

En stel ik importeer hem nu, is er dan garantie dat hij na september gewoon even goed werkt als een Nederlandse Xbox one, zelfde taalinstellingen etc.

Comtech heeft inderdaad een zeer aantrekkelijke prijs, die incl verzendkosten zo'n 450.- prima prijs!

Nick
Als het goed is er in september gewoon een update waarmee je de taal kan veranderen naar het Nederlands.

Wat je zegt over die DLC's (en games) klopt (als je hetzelde in gedachte had dan ik). Als je een NL account heb kan je nu nog geen games/DLC's via de Store kopen. Heb je een UK/US/FR (zolang de Xbox er leverbaar is) kan je gewoon alles kopen (ik raad dan een US-account aan (lekket goedkoop :P )). Als je een NL-account hebt, kan je zoals bij Forza 5 Limited Collectors Edition wel de DLC's kopen a.d.h.v de bijgeleverde code. Gratis games/DLC's kan je wel gewoon kope/downloaden.

Hopelijk heb je er wat aan!

Bedankt voor je reactie.
Dus stel ik heb m'n xbox etc, en ik maak een account aan. Ik kies voor land USA en taal Engels, dan kan ik gewoon alles in de USA store kopen en spelen?
En al de update komt, kan ik er dan voor zorgen dat ik het omzet naar een Nederlands account? En gewoon in de Nederlandse store etc dingen koop? Is ie dan gewoon precies hetzelfde dat als een xbox die je in NL koopt in september?

Nick
De Xbox'en die worden geleverd over de hele wereld zijn hetzelfde. Vanaf september kan je op welke Xbox dan ook de taal aanpassen naar het Nederlands.

Als je geen Xbox account hebt, zou ik er een US-account aanmaken. Het is mogelijk om later je account om tr zetten naar Nederland. Bij Microsoft noemen ze dit migreren (lees hier meer: https://support.xbox.com/...age-account/change-region ). Hierbij kan het wel zijn dat je DLC's/games, lidmaatschappen (Xbox Live Gold) niet meegenomen worden. Ik zou het account gewoon op US laten staan: als je de taal van de Xbox verandert, gaat hij automatisch over naar Euro's dacht ik. Je betaalt dan gewoon met je US-account in de NL Store met je PayPal (ik weet niet of de creditcard alleen dan werkt. In zo'n geval moet je gewoon een PayPal account aanmaken als je die niet hebt.).

Hopelijk heb je hier wat aan en als er nog wat is wat je wil weten of je begrijpt wat niet: vraag!

Matthijs
Dat is dan ook weer duidelijk, jij hebt 'm toch ook via Comtech.de gekocht?
Bevalt alles? Werkt het allemaal goed?

En stel ik maak gewoon een Nederlands account, dan kan ik wel gewoon met dat Nederlandse account inloggen en spellen die ik op CD-rom heb gekocht spelen?
Heb je nog opmerkingen over je geïmporteerde Xbox?
En hoe zit het eigenlijk met de garantie van de Xbox one?

[Reactie gewijzigd door Jefixed op 30 april 2014 14:26]

Ja, ik heb hem ook via comtech.de gekocht, op een zaterdag besteld en op de eerstvolgende donderdag binnengekregen. Geen problemen gehad! Bij mij op de Xbox werkt alles: de console zelf, online gamen, Skype enz. enz.

Zelf heb ik ook gewoon een NL-account die ik had overgenomen van de Xbox 360. Zelf heb ik 3 spellen op BluRay die hij gewoon afspeelt. Updates e.d download hij ook gewoon. Online spelen werkt ook gewoon. Hier zijn geen limieten op, alleen met het kopen in de Store. Gratis apps/demo's/DLC's werken wel.

Het ik nog op- en aanmerkingen over de Xbox? Nou ja, hij komt in een Duitse doos, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn :P .

Over de garantie moet je hier even kijken:
nieuws: Microsoft Nederland ondersteunt buitenlandse Xbox One-consoles

Over de garantie moet je hier even kijken:
nieuws: Microsoft Nederland ondersteunt buitenlandse Xbox One-consoles

Matthijs
Nogmaals bedankt voor de informatie.
Ik denk dat ik 'm maar gewoon ga importeren uit Duitsland.
Ik maak wel gewoon een Nederlands account aan van te voren, taal op Engels etc.
Verander het na september wel in Nederlandse instellingen.

Thanks voor het beantwoorden voor m'n vragen.

Graag gedaan!
Ik maak wel gewoon een Nederlands account aan van te voren, taal op Engels etc.
Dat is precies zoals ik het ook gedaan heb!

Verder dan nog veel plezier met je Xbox One (maar dat zal wel lukken)!

Goedendag MK1998NL,

Daar ben ik weer 8)7 8)7 8)7 8)7
Hoe gaat het nu met de console? Werkt alles nog goed.
Ik zat even te denken, maar hoe heb jij je Xbox Live (dat je online kan spelen) gekocht?
Want volgensmij werken die NL kaartjes niet, of wel soms?

Hey Nick,

De Xbox werkt nog steeds goed en tot nu toe (gelukkig) nog geen problemen gehad (ondertussen Forza level 110, AC4 55% en COD Online 4e prestige :P).

Aangezien ik een NL-account heb, werken de NL/EU-codes gewoon. Als je een US-account hebt moet je wel gebruik maken van US-codes.

Zelf bestel ik altijd mijn kaarten hier: livekaarten.nl . Hier zijn ze (meestal) goedkoper als in de winkels en ze hebben een goede service.

Hopelijk heb je hier wat aan. Heb je nog vragen, twijfel dan niet en stel ze!

Matthijs.
Ah oke man, thanks!
Ik heb zelf ook even een Nederlands account aangemaakt via de PC.
Ik dacht dat als je je regio op USA zette dat je ook USA Xbox Live kaarten moest hebben. Maar dit is dus niet het geval.
Ik ga vanavond, of morgen ook even de Xbox One bestellen op Comtech.de :-)
Wat is je gamertag trouwens? Dan voeg ik je als ik hem heb even toe aan mijn lijst. Hoe meer zielen hoe meer vreugden O-)

En nog even iets, ik vroeg eerder al over de garantie. Toen stuurde je een link door dat microsoft vanaf april weer garantie leverde.
Maar ik lees geen artikelen dat de garantie er nu ook echt is.
Is dit nu het geval? Want ik heb geen zin in een kapotte Xbox One en dat ie niet gratis gemaakt wordt ;-)

[Reactie gewijzigd door Jefixed op 5 mei 2014 20:46]

Hey Nick,

Over die garantie begin ik nu ook te twijfelen, zo te zien heeft Microsoft de garantie (om onbekende reden) weer ingetrokken. Eerst was er wel garantie, toen weer niet... verwarrend!

De gamertag stuur ik via een privebericht (hoeft niet luid en open op internet te staan). Als dat berichtje niet aankomt, moet je het zeggen.

Matthijs
Thanks, ik dacht dat na april weer garantie werd geleverd. Nou maakt niets uit, je hebt als het goed is gewoon garantie bij Comtech :-)
Heb 'm zojuist besteld. Ga er vanuit dat er vrij weinig mee is, maja altijd even afkloppen he :-)

Trouwens bij die Livekaarten.nl, welke heb je nodig voor de Xbox One? gewoon deze: http://livekaarten.nl/xbox-live-kaarten-12-maanden ?'

Hey Nick,

Ja, als het goed is kun je anders ook je garantie achterhalen bij comtech.de , maar natuurlijk hoop je dat je geen problemen krijgt.

En over die Livekaarten, het maakt niet uit welke je kiest, ze werken als het goed is allemaal. Ja, die 12 maanden werkt ook. Zelf heb ik de 12+1 maanden. Ik zie zelf dat ze 24 maanden hebben :P . Uiteindelijk komt het er op neer hoeveel je wil uitgeven.

Btw, heb je mijn gamertag gekregen?

Ja, binnen gekregen.
12 maanden kost maar 35 euro lol :-)
Ik heb mijn Xbox account op de PC aangemaakt, hoe weet ik dan of ik een NL account heb haha

Gr Nick
Ik heb geen idee eigenlijk, waarschijnlijk zal hij wel staan. Kan helaas niet voor je kijken aangezien ik nu op mijn GSM zit. Als je eens gaat naar outlook.com en dan naar Instellingen ofzo. Als het goed is zou daar ook je regio staan. En als je de NL-site hebt gebruikt, maakt hij volgens mij ook een NL-account aan.

Grtz Matthijs
Zal inderdaad wel, heb bij regio etc Nederland(s) ingesteld dus zou denk ik helemaal goed zijn...
Ben benieuwd wanneer ik m'n Xbox binnen krijg, hoop morgen ;-)
Ja, dat hoop je natuurlijk altijd dat ie zo snel al mogelijk hier is! Welke spellen heb je besteld? En heb je geen soort van Track and Trace code van de DHL? Ik had die namelijk wel!
De code heb ik vandaag gekregen, ik denk dat ik hem morgen / overmorgen wel heb :-). Spellen moet ik nog even kijken... Waar heb jij je spellen gekocht? (Liefst in het Engels, wil geen Duitse/Franse troep :P

[Reactie gewijzigd door Jefixed op 6 mei 2014 17:13]

Mijn spellen heb ik ook gekocht bij comtech.de en COD Ghost op amazon.de . De taal maakt toch niet uit, aangezien hij gewoon het taalpakket download in de taal van de Xbox (in dit geval dus Engels). Eigenlijk jammer dat je ze niet direct bij comtech.de hebt besteld, aangezien ze daar niet zo duur waren. En je woont toevallig zeker niet net bij de grens om bij bijv. de MediaMarkt een spel te kopen? In ieder geval, het maakt niet uit waar je hem koopt (tenzij je persé een niet-Frans/Duits hoesje wil.

Matthijs
Nou het Duitse game beleid is best wel streng... Zo mag er geen of weinig bloed in games en dat heb ik liever niet :)
De duitse games zijn gewoon hetzelfde hoor. En anders is er ook nog amazon.fr als je duitse games persé niet wilt hebben :P
Oh, ik hoor namelijk van veel mensen dat de Duitse game wetgeving best streng is, dat er bijvoorbeeld geen bloed in games mag zitten etc.
Zover ik weet niet. In Call of Duty zit nog altijd bloed hoor. En in Assassins Creed IV. Anders moet je spellen bestellen op amazon.fr als je dat tegen zit. Uit de VS duurt het ook gigantisch lang, en in de UK is alles duurder. Maar ja, dat moet je natuurlijk zelf weten.

Matthijs
Heb al wel wat Nederlandse webshops gevonden die gewoon versies uit de UK / USA verkopen :-)
Ah ja, klopt. Had ik niet meer aan gedacht, maar er zijn inderdaad webshops in NL die ze ook gewoon verkopen. Ik had ze allemaal in Duitsland gekocht omdat ze daar goedkoper waren :P .
Ja is ook vaak zo, heb nu een site (http://www.directgame.nl/) en daar zijn de games ook vrij goedkoop! Battlefield 4 Xbox One voor 55.-
Die site had ik ook gezien ja (stond bovenaan op pricewatch :P ), maar ik moest daar w euro bijbetalen om met creditcard te betalen én het spel was net uitverkocht; dan maar amazon.de . Ik zou wel snel zijn: je hebt je Xbox maandag besteld, dan zal 'ie morgen of vrijdag hier zijn! Heb je dan je Xbox, heb je geen games...
Ik denk morgen, vrijdag zou ook kunnen ja... Heb gister Battlefield 4 besteld, die zou ook morgen komen ;-).
Ik kan niets bestellen op Amazon omdat ik geen creditcard heb, en ik wil er ook geen 1 :P
Zelf heb ik ook geen creditcard, maar iemand anders in mijn huishouden wel :P . En ja, ik zie je dan wel verschijnen op de Xbox als je me toevoegt! Dan weet ik ook direct dat je hem hebt!

En morgen zou ook kunnen dat 'ie komt: ik had hem op zaterdagavond besteld, eerstvolgende werkdag is maandag, donderdag in huis. Jij hebt hem maandag besteld, dus morgen zou kunnen!
Ik hoop het, ik zal je toevoegen als ik 'm heb! :)
Haha nee is goed, zie ik je dan wel :P !