Specificaties Draadloos Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Trust Adura Wireless Multimedia (Qwerty US) Review

Roboafca 21 januari 2014, 780 views

Trust Adura Wireless Multimedia (Qwerty US)

Pluspunten

• Formaat
  • Beschermhoes meegeleverd
  • Toetsen uit elkaar
  • Grote functionaliteit
  • Twee mogelijkheden voor de muisknoppen
  • Ook te gebruiken met Linux

Minpunten

Na het aanschaffen van 2 raspberry pi's stond mijn hele bureau vol met toetsenborden en muizen, niet echt heel handig. Even naar de MediaMarkt gegaan om te kijken voor een draadloos toetsenbord/muis combi. Genoeg keuze! Had er eerst eentje gekozen met een heel mooi design, maar typte niet echt goed. Dat is wel belangrijk bij een toetsenbord. Uiteindelijk omgewisseld voor dit toetsenbord, prima keuze geweest!

Unboxing:
Op de doos was een mooi zwart toetsenbord te zien, met aan de rechterkant een muis + scroll funtie. Echter kreeg ik hem eruit met een grijze look? Geen idee wat het was, maar er zit dus blijkbaar een mooie beschermhoes bij!

Dit is alles wat er in de doos zit:
- Toetsenbord
- Beschermhoes
- 2x AAA batterijen
- Handleiding

De beschermhoes:
Op de beschermhoes had ik niet gerekend, dus dat vond ik een leuke "verrassing" die ik ook zeker ga gebruiken. Het is een rubberachtige, doorzichtige hoes. Het beste is natuurlijk om hem er altijd op te houden, dit om te voorkomen dat er ongewild vloeistof in het toetsenbord komt, maar het typen zonder beschermhoes vind ik fijner. Ik hou hem er alleen op om stof eruit te houden als ik hem niet gebruik.
Hij wordt bijna helemaal afgedekt, alleen de muis en het scroll wieltje niet.

Het gehele plaatje:
Hoe ziet het toetsenbord er nou eigenlijk ui?
Het is een QWERTY toetsenbord met alle andere toetsen die ook op een normaal toetsenbord aanwezig zijn, zoals: Prt Sc, Delete, Pg Up, Pg Dn, Windows key en, wat handig is voor een windows machine, multimedia toetsen aan de zijkant van het toetsenbord. Pauze, Stop, Volgende, Vorige aan de rechter kant en Music, Volume +, Volume -, Mute aan de linkerkant.
Dan hebben we nog steeds niet alles gehad, want aan de bovenkant zitten nog knoppen: Home, Vorige, Volgende, Stop, Refresh, Zoeken en Mail. Dit is natuurlijk vooral voor het gebruik van internet.
Dan hebben we aan de rechterkant de trackball zitten, waarmee je de muis beweegt, met daaronder het scroll wieltje en de twee muisknoppen, de rechter en linker muisknop. Nou zou je prima met een hand kunnen muizen, omdat de trackball met de wijsvinger bestuurd kant worden en met je duim dan de knoppen indrukken. Echter heeft dit geweldige apparaat nog twee knoppen. Rechters en links bovenin, ook dit moeten de muis knoppen voorstellen. Zelf gebruik ik die, vind ik persoonlijk handiger, maar dat hangt natuurlijk van de gebruiker af.
In zo een compact toetsenbord zitten, voor mij, verrassen veel toetsen en veel functionaliteiten.

De ontvanger kan aan de achterkant van het toetsenbord worden geplaatst en is makkelijk te gebruiken in elk USB poort. In het begin is hij natuurlijk even aan het installeren, maar daarna is het plug and play. De usb receiver is wel klein, wat ik me dan kan voorstellen is dat mensen hem kwijt raken. Wees er dus zuinig op ;-). Maar een super grote receiver is natuurlijk ook niet mooi, dus dit is een prima maat, alleen de kans op verlies is aanwezig.

Nadat de batterijen geplaatst zijn aan de achterkant van het toetsenbord, is het niet zo dat hij altijd stroom verbruikt. Dit mooie apparaat beschikt over een automatische switch off functie. Dit betekent dat hij na een x aantal minuten niet gebruik uit gaat. Het enige nadeel is dat, zodra je weer wilt beginnen met typen, je niet meteen te zien krijgt. Dit duurt ongeveer 1 a 2 seconden en dan is alles weer te zien wat er getypt wordt. De opstartperiode noem ik het maar. Verder natuurlijk een schitterende functie om de batterij levensduur te vergroten van de batterijen.

Design:
Met de vele functionaliteiten op dit kleine toetsenbord, ben ik zeer tevreden met het design, hoe het is ingedeeld en hoe fijn de toetsen benaderbaar zijn.
Hij is redelijk dik, maar het misstaat niet op een bureau. Hij is niet zwaar, lekker toetsenbord om ook ergens mee naar toe te nemen bijvoorbeeld.
Ja, over het design heb ik niet veel te klagen.

Conclusie:
Dit toetsenbord is een aanrader voor mensen die een klein toetsenbord willen maar geen functionaliteit willen missen van een normaal toetsenbord.
Het typt erg lekker, doordat de toetsen iets uit elkaar staan. Dit deed me denken aan de Blackberry van vroeger, waar je kon voelen wanneer er een volgende toets begon. Erg fijn vind ik dat, maak weinig typ fouten hierdoor.
Zeer tevreden gebruiker over dit toetsenbord, aanrader voor een ieder.

Heb jij ook een Trust Adura Wireless Multimedia (Qwerty US)?

Goedendag,

Heb gisteren dit toetsenbord mogen ontvangen, maar het valt me op dat het bereik heel wisselvallig is, had jij hier ook last van?

Meestal moet het toetsenbord ook een direct vrije lijn met de ontvanger hebben, als er een object in de weg staat doet het toetsenbord niks meer.