Cooler Master X Dream i117 Review

fluidified 19 januari 2014, 928 views

Cooler Master X Dream i117

Pluspunten

• Koelt goed
  • Is stil
  • Koest niet veel
  • Mooie kleur

Minpunten

• Ik had moeite met het installeren van de koeler. Ik kreeg maar bij 3 van de 4 pinnetjes een duidelijke 'klik'. Ik dacht eerst dat de koeler na een paar dagen er gewoon af zou vallen, maar dit was gelukkig niet het geval.
  • Na een paar maanden had ik 3 maal achter elkaar een hard geluid en lage RPM tijdens het opstarten en de 5 minuten daarna. Gelukkig is dat niet het geval meer en is het niet meer gebeurt na de eerste 3 keer.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik had een nieuwe koeler nodig, omdat ik zelf vond dat de normale Intel koeler te veel geluid maakte tijdens het opstarten. De normale koeler deed het verder wel goed, alleen stoorde ik mij dus aan het geluid. Ik keek even rond op internet en ik zag bij de MyCom de beste deal qua winkels in de buurt. Voor 12 euro had ik dus een nieuwe koeler, in mijn favoriete kleur, erg stil, koelt goed, en heeft een grote alluminium oppervlakte . Het is natuurlijk niet te vergelijken met waterkoeling, maar voor 12 euro kan dat ook niet. Tot nu toe erg tevreden hiermee!

• Asus Z77 moederbord
  • Intel Core i5 3470 - 3.2 GHz

Heb jij ook een Cooler Master X Dream i117?

Ik kan toch niet geloven dat zo'n klein ding als dit beter zou koelen als de stock Intel-koeler, die toch ook al redelijk werkt levert. Ben wel benieuwd naar de temperaturen en RPM op idle en load.
de eigenlijke reden dat ik deze koeler heb gekocht was voor het geluid; de CM X Dream i117 zou 12 db produceren, en de stock Intel-koeler ongeveer 20 db. De koelers zijn ongeveer even groot qua diameter, maar de CM X Dream i117 is iets hoger, dus meer metaal om de hitte op te verspreiden. Ik heb de temperaturen niet hoger dan 37 graden zien worden, en op load is er ongeveer maximaal 1800 RPM. Als ik gewoon zit te browsen is ie ongeveer 27 graden, en zit rond de 1400 RPM.