Specificaties 4,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart Review

Squinck 17 januari 2014, 3.035 views

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Strakke vormgeving en ligt goed in de hand
  • Mooi duidelijk scherm, mooie kleuren e.d.
  • Android Kitkat
  • Goede gesprekskwaliteit

Minpunten

• Foto's zijn ok, maar verwacht er niet teveel van. Voor mij wel goed genoeg
  • Heb het idee dat het bereik misschien wat minder is dan bij de HTC Desire, maar over het algemeen is het bereik gewoon goed.

Nadat mijn Desire S iets te hard met moeder aarde in contact was gekomen (een bewuste keuze overigens :X ) werd het na 2 jaar toch wel tijd voor een nieuw toestel.
Op de Desire had ik via XDA developers al wat verschillende ROMS gebruikt. Met name de PAC MAN rom beviel wel en ik geloof dat dat is afgeleid van de Cynamogen ROM ofzoiets (ik snap daar allemaal niet zoveel van als het maar werkt).
Eerst gekeken voor een nieuwe HTC want ik ben als HTC fan vanaf het Q-tek tijdperk, dus ja ik ga al een tijdje mee en ik was altijd erg te spreken over de kwaliteit van de toestellen e.d.
Helaas was er op dat moment (eind 2013) niet echt iets te vinden wat aan mijn eisen voldeed. Nu heb ik niet zoveel eisen en daar zat hem net het probleem. De telefoon mocht namelijk niet te groot zijn en dat vond ik bijvoorbeeld bij de HTC 600 wel het geval. Wat een lomp en lelijk ding is dat zeg. Ik voelde qua design meer voor de HTC mini, maar die was meteen weer een stuk duurder.
Iets daar tussen in hadden ze bij HTC niet en dat frustreerde enorm. Zelfs nog gekeken voor een Desire X, maar die is inmiddels al zo oud dat dat niet echt een stap in de goede richting zou zijn.
Per toeval bij de Motorola uitgekomen en heb tot op heden echt geen spijt.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Heb jij al een update naar KitKat? Ik heb zelf ook een Moto G 16GB maar de update lijkt nog niet te bestaan voor mijn telefoon.
Ja die heb ik 2 weken geleden gekregen. Ik heb wel de 8gb versie, misschien dat dat verschil uitmaakt.
Ik heb op 15 januari Kitkat OTA gekregen op mn moto g 16GB.
Ik heb de update naar kitkat ongeveer een week tot anderhalf geleden binnen gekregen (UK versie bij Amazon.co.uk gekocht).
Hallo,

ik heb nu voor een week ook de Motorola moto G 16GB,
alleen het scherm reageert af en toe slecht. (vooral al wil je van links naar rechts bewegen).
heb jij daar ook last van? ik heb er nog geen screen protector opzitten maar dit moet toch niks uitmaken?
Ik ondervind geen problemen met schermreactie. Indien je het echt als een mankement ondervind zou ik gewoon terug gaan naar de winkel.