×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Apple iPhone 5c 16GB Wit - Reviews

Apple iPhone 5c 16GB Wit Review

Albantar 17 januari 2014, 4.666 views

Apple iPhone 5c 16GB Wit

Pluspunten

• Het is een Apple: Hardware en software zijn heel goed met elkaar geļntegreerd.
  • Hij is van plastic: Minder schadegevoelig dan de 5 en de 5S.
  • Lightning-kabeltje: Lekker klein en het maakt niet uit welke kant je boven doet.

Minpunten

• Het is een Apple: Er valt weinig aan te tweaken.
  • Hij is van plastic: Oogt een stuk goedkoper dan de 5 en de 5S.
  • Lightning-kabeltje: Het is geen standaard Micro-USB... Ik heb 20.000 Micro-USB-kabeltjes maar slechts twee Lightning-kabeltjes, dus eventjes "behelpen" nog... [/FWP]

Sinds gisteren ben ik in bezit van een witte iPhone 5C 16GB. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door het toestel. Het ligt goed in de hand, is lekker zwaar waardoor hij niet goedkoop aanvoelt. Hij reageert heerlijk vlot op alles wat je van hem vraagt - wat bij mijn vorige telefoon (Galaxy SII) zeker niet altijd het geval was.

Het installeren van de eerste apps ging vlekkenloos. De meeste apps die ik op mijn SII gebruikte waren "cloud apps" of hadden eigen synchronisatie en backup waardoor de overstap van Android naar iOS eigenlijk heel smooth was; ik kon in de meeste apps gewoon doorgaan waar ik gebleven was. De BT-koppeling met mijn auto ging ook voorspoedig en ik kan nu eindelijk testen of het feit dat mijn SII vaak ontkoppelde aan de SII lag of aan de auto. Tot nu toe ziet het er stabiel uit dus ik vermoed dat dat euvel bij de SII zat en dus nu is opgelost met deze iPhone 5C.

Een dag is nog te weinig tijd om een zeer uitgebreide review te schrijven, maar mijn eerste ervaringen zijn boven verwachting goed dus ik kon het niet nalaten om toch even wat neer te pennen. Wellicht ga ik deze review in de toekomst nog uitbreiden.

De iPhone 5C is interessant als het prijsverschil met de 5S significant genoeg is. Of als je per se een funky kleurtje wil hebben, of als je per se een telefoon wil die wat beter tegen een stootje is bestand dan de 5S. In mijn geval was het prijsverschil tussen de 5C en de 5S zo'n ¤250, en dat was voldoende om de 5S eigenlijk niet te kunnen verantwoorden.

Om in de woorden van Het Voetbalorakel te spreken: elk voordeel heeft zijn nadeel, dat blijkt ook uit de positieve en negatieve punten die ik heb genoteerd:

Heb jij ook een Apple iPhone 5c 16GB Wit?

Meer advertenties