Microsoft LifeChat LX-3000 Review

cappie 16 januari 2014, laatste update op 9 november 2015, 33 views

Microsoft LifeChat LX-3000

Veel kwaliteit en duurzaamheid voor een lage prijs. Uitstekend voor voicechat (TeamSpeak tijdens games, Skype, Hangouts, etc.)

Pluspunten

• Uitstekende bouwkwaliteit
  • Prima ruisonderdrukking
  • Compatible met ieder OS (Win, Mac, Linux)

Minpunten

• Geluidskwaliteit is niet bepaald HiFi

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Bij deze headset valt op dat je erg veel kwaliteit krijgt voor de prijs... ik heb deze headset nu al weer ruim een jaar en gebruik hem bijna dagelijks (en om eerlijk te zijn smijt ik er best wel mee), maar zelfs al dit abuse gaat 'ie prima mee om.

Je kunt helaas wel echt merken dat de headset puur bedoeld is voor het volledig afgesloten voeren van gesprekken tijdens games of op drukke kantoren met veel omgevingsherrie, want de geluidskwaliteit is voeldoende, maar laat nog wel wat te wensen over. Nou ben ik misschien niet de juiste persoon om hier over te oordelen, maar ik heb Sennheiser headsets en in-ears die beter klinken en net minder kosten.

Afgezien van de geluidskwaliteit was ik blij verrast met het feit dat de headset uitstekende ruisonderdrukking heeft (ik gebruik hem nog wel eens voor het opnemen van tutorials en/of andere voiceovers).

Heb jij ook een Microsoft LifeChat LX-3000?