Microsoft LifeChat LX-3000

Specificaties Stereo geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Microsoft LifeChat LX-3000 Review

cappie 16 januari 2014, laatste update op 20 december 2018, 42 views Product gekocht

Microsoft LifeChat LX-3000

Veel kwaliteit en extreme duurzaamheid voor een lage prijs. Uitstekend voor voicechat (TeamSpeak tijdens games, Skype, Hangouts, etc.)

Pluspunten

• Extreem goede bouwkwaliteit
  • Uitstekende ruisonderdrukking
  • Compatible met ieder OS (Win, Mac, Linux)
  • Comfortabel, ook bij lang gebruik
  • Beste headset voor de laagste prijs

Minpunten

• Geluidskwaliteit kan beter (maar niet voor dit geld)

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Bij deze headset valt op dat je erg veel kwaliteit krijgt voor de prijs... ik heb deze headset nu al weer ruim twee jaar en gebruik hem bijna dagelijks (en om eerlijk te zijn smijt ik er best wel mee), maar zelfs al dit abuse gaat 'ie prima mee om.

Je kunt helaas wel echt merken dat de headset puur bedoeld is voor het volledig afgesloten voeren van gesprekken tijdens games of op drukke kantoren met veel omgevingsherrie, want de geluidskwaliteit is voldoende, maar laat nog wel wat te wensen over. Nou ben ik misschien niet de juiste persoon om hier over te oordelen, maar ik heb Sennheiser headsets en in-ears die beter klinken en net minder kosten.

Wel moet ik zeggen dat je voor het geld wat je betaald gewoon GOED geluid krijgt met voldoende hoog en laag.

Afgezien van de geluidskwaliteit was ik blij verrast met het feit dat de headset uitstekende ruisonderdrukking heeft (ik gebruik hem nog wel eens voor het opnemen van tutorials en/of andere voiceovers).

De extreme bouwkwaliteit en betrouwbaarheid van dit product is echter wel iets wat deze koptelefoon echt laat schitteren in mijn ogen; zelden heb ik een product meegemaakt wat zoveel dagelijks geweld aan kan en zo lang meegaat; daar kunnen Logitech en alle andere merken nog iets van leren!

Heb jij ook een Microsoft LifeChat LX-3000?