Intel Core i5-4670K Boxed - Reviews

Specificaties 1150 socket • Quad core @ 3,4GHz-3,8GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-4670K Boxed Review

BartGlim01 16 januari 2014, laatste update op 16 januari 2014, 3.206 views

Intel Core i5-4670K Boxed

Pluspunten

• makkelijk overklokbaar
  • 4,2Ghz op 1.090 volt
  • verschrikkelijk snel (vergeleken bij mijn 965BE)
  • goede memory controller
  • kan 4,8Ghz halen bij 1.285V (maar wordt dan wel 83 graden)

Minpunten

• is wel een heethoofd bij hogere voltages. kan 4,8Ghz halen bij 1.285

Sinds eergister mijn nieuwe systeem in elkaar gezet, kwam af van een 965BE in een simpel MSI bordje en wat een snelheidswinst zeg.
Installatie was een fluitje van een cent, gelijk in de BIOS maar de onboard graphics van de processor uit gezet want heb 2x GTX 660 in SLI in de kast zitten.

Na wat tweaken in de BIOS bleek ik een van de betere chips te hebben, met weinig moeite naar 4,8Ghz bij een voltage van 1.285V. Echter omdat ik graag een systeem wilde dat redelijk stil zou zijn en daarom de fans ook graag niet te snel wil laten draaien deze maar terug geschroefd naar 4.2. Dit lukt op 1.090V (wat de stock voltage is volgens mijn bord op 3.4 t/m 3.8)

Het mooie hiervan is dat ik de fans nu op silent profiel kan zetten en houden de processor onder Prime95 onder de 65 graden.

Van het weekend nog maar wat tweaken en kijken of ik 4.4Ghz ook stil kan draaien.

Na de installatie van het nieuwe moederbord, de CPU en een tweede MSI GTX 660 even een benchmark gedraait met 3D mark 11. dit had ik ook even gedaan op het oude AMD systeem met 1 GTX660

Score AMD systeem: 4014 punten overall
Score intell systeem 7987 punten overall

Al met al erg blij met het nieuwe systeem en zal van het weekend even wat foto's maken om bij te voegen bij de review

Dit is mijn eerste review, dus tips en opmerking zijn welkom. zijn er nog dingen die je wil weten laat het even weten

Bart

Heb jij ook een Intel Core i5-4670K Boxed?

Meer advertenties