Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth Review

Check_Mate 16 januari 2014, 3.072 views

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Pluspunten

• Snelheid
  • Eenvoudig te monteren
  • Driver ondersteuning

Minpunten

• Geen

Ik gebruik een paar maanden tot volle tevredenheid een ASU RT-AC66U maar heb deze tot deze week enkel op Wifi-N gebruikt. Na wat surfen kwam ik deze voordelige AC oplossing van Intel tegen die ik zonder problemen in mijn VAIO VPC-F13S heb geïnstalleerd.

Doordat deze netwerkkaart maar 2 antenne aansluitingen ondersteund, behaalt deze maximaal de helft van de theoretische snelheid die AC kan halen maar dit is echt wel snel hoor :)

Ik was enigszins bang voor driver problemen in combinatie met Windows 8.1 Pro (upgrade) maar tot nu toe enkel lof _/-\o_ Ik heb nu gemiddeld een verbinding (volgens Windows) van 650 Mbps en merk tijdens surfen over het web, YouTube en Tweakers HD video reviews dat dit echt 10x beter loopt nu.

Mijn VAIO herkende de kaart meteen en later heb ik de laatste driver via Windows update geïnstalleerd.

Omdat ik aan de hand van de review van "redyak" vertrouwen kreeg in deze kaart wil ik dit met mijn review bevestigen. Wellicht dat jij nu ook deze stap durft te wagen O-)

Ik zal na een paar weken mijn review aanvullen indien nodig.

Heb jij ook een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth?

Dank je voor het compliment. Inmiddels ben ik al weer wat langer bezig met het kaartje. Als ik het maximum eruit wil halen moest ik nog wel wat doen.
Ik heb een tijdje met W8 gedraaid maar toch zakte daar de snelheid in.
Ik ben schoon begonnen met Windows 7 en heb een driver van Dell.Gigabyte te pakken gekregen de Beta 16.8.0.6
Deze draait super. Ik heb nu een 40Mhz band op de 2,4 en 80 Mhz op de 5Ghz.
Dit zorgt voor stabiele doorvoer van ongeverr 702 mbps zonder connectie problemen en inzakkende snelheden op de 5GHz.
Ik gebruik een ASUS AC68U met Merlin firmware
Volgens mij haal ik iets van 867 mbps icm een ac66u, onder optimale omstandigheden (dus geen betonnen muur of vloer ertussen).

Dan zit de kaart in een alienware m17x, wanneer er een 3x3 kaart komt gaat deze mijn desktop in (soms is het wel leuk om muziek over bluetooth te kunnen spelen vanaf je mobiel, als je in een spel zit)

Hoe is jullie ervaring eigenlijk met meerdere ap's met dezelfde naam?
Bij mij op school hebben we meerdere ap's die dezelfde naam hebben (zodat je met "overal" verbinding hebt met "hetzelfde" ap), maar de intel driver lijkt onderscheid te maken tussen de verschillende ap's, waardoor je zo nu en dan ineens opnieuw moet inloggen :/
Thuis heb ik dit dus niet.
Bedankt voor je review! Ik heb hem ook besteld voor mijn Yoga 2 Pro.