Denon AH-W150 (Zwart) Review

tomuitrotterdam 15 januari 2014, 5.648 views

Denon AH-W150 (Zwart)

Pluspunten

• construcie met draaibare oortjes
  • lange batterijduur

Minpunten

• prijzig
  • niet waterdicht?

Reden van aanschaf
Op weg naar mijn werk (en soms tijdens werk) en in trein vindt ik het prettig om muziek te luisteren: maar omdat ik geen zin heb in kabeltjes en mijn mp3-speler(http://tweakers.net/price...os-5-zwart/specificaties/ kapotte headphone aansluiting heeft was een bleutooth een oplossing. Omdat ik zomin mogelijk mee wil slepen was de keuze al snel gevallen op een in-ear model.
Na bijna 1 jaar in bezit te zijn geweest van Philips SHB6017 ben ik overgestapt op deze Denon.
Ik was op zich tevreden over de Philips, maar de constructie was toch minder doordacht dan ik in eerste instantie gedacht had: na ongeveer 11 maanden (dus nog binnen garantie) vielen de rode dopjes er vanaf.. maar gelukkig dat Philips garantie uitstekend is: dus kreeg geld terug (dit type is niet meer in productie, en de geboden alternatieven waren geen optie).

Keuze
Ik heb deze Denons gekocht, omdat er weinig overige in-ear bluetooth headsets zijn, en bij deze zag ik een aantal positieve reviews voorbijkomen. Daarbij was de prijs redelijk belangrijk: het is een ding dat ik dagelijks gebruik, dus mag wat kosten, maar moet er niet failliet aan gaan ;)

Eerste indruk
Bij ontvangst (besteld bij Hifi Corner, vrijdag besteld, dinsdag aangetekend, goed verpakt aangekomen) viel me meteen op dat e.e.a. toch even andere prijsklasse lijkt dan de Philips: verpakking, draagtasje en bouwkwaliteit lijkt allemaal net even meer over nagedacht te zijn.

bouwkwaliteit
Anders dan bij de Philips trek je de oortjes uit de voorgevormde beugels (ipv een rubbertje dat de beugel omhoog/omlaag plaatst). Ook kun je de oortjes draaien, hetgeen bij het (even) uit je oor halen als je even iets minder geluid wilt ook wel handig is.
Verder is de Denon iets hoekiger, en las ergens ergens dat deze minder waterdicht zou zijn, maar ga er niet mee zwemmen, en ze geven wel aan dat ze spatwaterdicht zijn, dus moet volgens mij wel voldoende zijn.
Volgens specs zou deze ook twee maal zolang met de batterij meegaan (7uur) maar daar kan ik nog geen uitspraak over doen, omdat ik het gewoonweg nog niet uitgeprobeerd heb.

geluid
Over het geluid kan ik vrij kort zijn: vol, volledig bereik en de oortjes sluiten (als gewenst) de buitengeluiden goed af. Het verschil tussen de twee is toch in voordeel van de laatst aangeschafte..

overig
Het schijnt dat je een app krijgt om je training bij te houden, en afhankelijk van deze muziekkeuze te maken. Bovendien zou je door een app de actuele status (batterij) van het headset kunnen volgen; maar zoals al geschreven: gebruik deze in combi met ouder model mp3 (totdat er een smartphone komt met gelijke hoeveelheid opslag :) ) dus daar kan ik geen info over geven. Lijkt me ook meer gimmick dan echt belangrijk.

Heb jij ook een Denon AH-W150 (Zwart)?

En... werken de oortjes nog? Ik zie veel berichten op internet (eigenlijk alleen maar) dat na een maand gebruik de oortjes het begeven.
ze werken nog steeds, en met twee jaar garantie ben ik minder bang voor uitval, wel een aantal aanvullingen:

bluetooth is beperkter qua capaciteit/bereik dan de Phillips (kan niet te ver van zender afzitten)
en waarschijnlijk daarmee samenhangend:
capaciteit van batterijen is echt > 7 uur (nu paar keer uitgetest)
Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat de bluetooth sterk genoeg is voor in de trein (mobiel in rugzak) en tijde s hardlopen. Heb hem nu besteld dankzij je reactie :)
Hi Quarintus,

Benieuwd of mijn aanbeveling goed geland is; bevalt de Denon?
De Denon werkt uitstekend! Ik ben er heel blij mij.

Er is één minpuntje, en dat is de Bass. Die is ontzettend overdreven. Hij overstemt vaak de rest van de muziek en het gaat dan niet om een dynamische bass tonen, maar echt alleen de lage tonen. Ik pas deze software matig naar beneden aan, maar dit gaat meestal alsnog wat te koste van andere tonen.

Aan de andere kant, zijn tijdens het hardlopen en andere sporten de lage tonen helemaal welkom. Alleen tijdens studeren bijvoorbeeld wat minder.

wat betreft de rest van de geluidskwaliteit, dat vindt ik dan moeilijk te beoordelen door die lage tonen. Ik heb het idee dat ik betere heb gehad (ook bluetooth), maar die waren niet geschikt om mee te sporten. Dat ging toen via een ketting en een hanger. De geluidskwaliteit blijft echter boven het niveau van de gemiddelde niet draadloze oortje van rond de 40 euro.

Ze zitten echt heel comfortabel, en gaan lang mee op een accu.

Ik ben dus blijf met je aanbeveling :)
Ik heb zojuist mijn tweede paar weer aangemeld voor garantie (maar zie eigenlijk liever een geld-of-alternatief-terug optie).
Eerste paar begaf het na 3 sporttrainingen, tweede paar na 1.

Ik krijg (ook op basis van gebruikersreviews op Internet) het idee dat ze helemaal niet goed zweetbestendig zijn. Als je dus hevig transpireert bij het sporten dan kunnen zweet-druppeltjes blijkbaar heel makkelijk hun weg naar binnen vinden, met alle gevolgen vandien.

Geluid e.d. was ik wel tevreden over.
Mijn conclusie: prima als je het (zoals reviewer hierboven) in de trein o.i.d. gebruikt, of voor lichte workouts waar je niet echt van gaat transpireren.
Als je heftigere workouts doet, zijn ze totaal ongeschikt.

Heb Denon ook om een reactie gevraagd. Zal hier nog wel laten weten wat ze me antwoorden.

[Reactie gewijzigd door roger910 op 14 april 2014 17:47]

Hey roger,

Heb je inmiddels een reactie gekregen van Denon?
ik ben namelijk op zoek naar draadloze in-ears voor tijdens het hardlopen. De extra ondersteuning die om de oren heen zit spreken me erg aan ten opzichte van andere draadloze alternatieven. Want in-ears zonder ondersteuning vallen snel uit mijn oren. ik sweet vaak snel dus ik ben bang dat deze voor mij niet geschikt zijn. Heb je misschien inmiddels een alternatief gevonden?
Ik ben ook benieuwd wat het antwoord van Denon was.