Need For Speed Undercover, PlayStation 3 Review

DonJunior 29 november 2008, laatste update op 29 november 2008, 1.259 views

Need For Speed Undercover, PlayStation 3

Pluspunten

• Geluid.
  • Besturing

Minpunten

• Haperen van beeld.
  • Presaties

Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Stabiliteit Score: 2
Need For Speed Undercover. gespeeld op de PS3
Na enkele uren spelen ben ik tot onderstaande review gekomen.
Ik heb bij de relevante onderdelen vermeld met welke apparatuur ik het onderdeel gespeeld. (Geluid uit een Bose setje zal waarschijnlijk namelijk beter klinken dan uit een Medion setje ;) )

Gameplay
Het spel is in grote lijnen te vergelijken met Need For Speed Most Wanted. Free roaming met continu de op de loer liggende politie.
Het verhaal is verder een exacte kopie van film: The Fast and The Furious. Je infiltreerd als geheimagent en de bedoeling is dat je steeds meer te weten komt over de racers op straat. Niet echt een originele verhaallijn dus.

Beeld (HD-Ready 720p. Samsung 26 LCD tv.")
Grafisch ziet het spel er redelijk tot goed uit. Niet echt adembenemende grafische hoogstandjes dus.

Geluid (Logitech Z-640)
Het geluid heb ik niet op aan te merken. Persoonlijk ben ik fanaat van auto's dus motorgeluiden mogen bij mij wel duidelijk naar voren komen. De geluidsinstellingen dus zo aangepast dat je geen muziek heb tijdens het rijden (wordt ik alleen maar stressvoller van) en alleen rijgeluiden en effecten hoort.. Hier verder niets op aan te merken.

Besturing (Wireless Dualshock 3)
Auto's besturen met een controller is toch altijd minder dan met een stuur. Maar EA komt er toch altijd wel redelijk goed mee weg moet ik toegeven. Uiteraard is besturing van de wagens in geen velden of wegen te vergelijken met Gran Turismo o.i.d. maar het spel speelt wel wat prettiger weg wanneer je gewoon lekker simpel wilt raggen met je bak.

Wat ik wel vervelend vindt is dat ze onder de knop R3 "Verbinding met EA nation maken" hebben gezet. Het maakt niet uit welke van de 4 controller lay-outs je selecteert, deze functie blijft standaard onder R3 staan.
Gezien het feit dat ik mijn controller zo heb staan dat de rechterknuppel gas- en remmen is (in plaats van L2 en R2 standaard). Is het behoorlijk irritant als je teveel gas geeft en je per ongeluk R3 indrukt (in alle commotie) .. dan pauzeert het spel en gaat de PS3 verbinding proberen te maken..
Daar zit ik dus helemaal niet op te wachten, en zover als ik heb kunnen zien kun je dit niet uitschakelen. Erg vervelend want je bent meteen uit je concentratie.

Prestaties & Kwaliteit / Stabiliteit (PS3)
In één woord? Verschrikkelijk!!
En dit meen ik serieus, ik ben absoluut geen zeikerd wat betreft games (ik game hooguit 2 uur per week dus zoveel game ervaring heb ik niet).. maar wat is dit spel SLECHT!
Need For Speed Pro Street had er op de PS3 al wat last van, maar deze spant toch echt de kroon. Continu LAG waar je u tegen zegt. Het beeld blijft regelmatig hangen als je in een drukke omgeving komt (wat nogal eens gebeurd als je in pursuit bent). Het zijn dan wel milliseconden maar irritant is het absoluut.
De laadtijden zijn overigens niet extreem lang dus dat is dan wel een meevaller, maar goed, het haperen van het beeld tijdens het racen is toch echt een spelbederver.

¤55,- voor een PS3 game is best een nette prijs.

Algemeen oordeel
Heel eerlijk?
Voor een EA game op de PS3 had ik toch wel wat beters verwacht. Heb het spel weer netjes terug ingepakt, en ga het zo direct retourneren.
Spellen die niet soepel spelen roepen bij mij alleen maar irritatie op, zeker als je politie achter je aan hebt en het beeld hapert continu. Dan maar een ander spel uitzoeken..

Heb jij ook een Need For Speed Undercover, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

Volledig mee eens.

Heb hem zelf op de pc, daar is die ook niet 100% stabiel.
Heb een 8500 @ 4,2 4gb intern en een 8800gtx (ook windows vista 64) en hij hapert nog? Weet niet waar dat aan ligt ,maar heb ik bij géén ander spel. Inderdaad is het maar een kwestie van miliseconden, maar wel erg storend!
Erg jammer van EA misschien komt er nog een patch, maar dat is op de ps3 niet mogelijk.
De hele lay out/tussenfilmpjes/verhaal/haperen maakt het een beetje een budget-look game. Erg jammer, had veel beter kunnen zijn :)

[Reactie gewijzigd door Caris op 29 november 2008 15:16]

Ik wil hier toch even commentaar op geven, er zijn veel mensen bij wie het beeld hapert, maar ik denk dat het aan een of andere bug moet liggen.
Ik persoonlijk gebruik Vista (DX10) en grafisch ziet het er heel mooi uit en werkt heel goed!
Mijn systeem is natuurlijk een beetje grachtiger (C2Q Q9500 @3.4 , 4GB DDR3-1600, GTX260 XXX), maar voor de rest vraag ik me toch af dat op sommige extreme systemen, die veel beter zijn dan die van mij het ook soms hapert.
Ik heb m ook voor de pc op een E8500 met een 4780 ati kaartje, maar daar heb ik totaal geen last van lags of haperingen.. Wat ik wel schrikbarend slecht vind, is dat ze keer op keer hetzelfde stukje gebruiken om een race te laten te starten. Ik geloof dat je 3 of 4 variaties hebt op maar die auto komt elke keer van de zijkant aan glijden, of gaat eerst voor de auto gaat eerst dwars op de startstreep staan, en sluit dan pas achteraan aan.

Verder wel een relaxt spel, het speelt idd makkelijk weg.
Hier ook soms wat gehapper en toch niet echt een traag systeem, E8400 @ 4.070Mhz DDR2 PC9600 1100Mhz en een ATI Radeon 4850 512MB op een Asus P5K Deluxe

ik weet haast wel zeker dat het om een bug gaat omdat ik al veel mensen heb gehoord als je dat spel opstart dat de CPU op 2cores 100% load blijven staan ongeacht Vsync uit of aan.

spel opzich is wel beter als Pro Street omdat er weer Free Roam in zit en ik ben wel fan van Beetje politie beuken en zoekrijden.
de races zijn een copy van Most Wanted als mede de Free Roam, de graphics zijn niet spectaculair maar zeker niet saai of slecht.

besturing is wat houterig ,ook met het stuur maar het bochten werk gaat prima als je even je handrem aantikt en zo de bocht instuurd om met een powerslide de bocht door te glijden.

Under Cover is natuurlijk geen sim op race gebied maar meer richting arcade, de auto's rijden ook niet echt op het gevoel maar meer van knallen en beuken en onrealistische rij gedrag in bochten (soort baksteen die je om een hoekje probeerd te gooien)

maar verder vermaak ik mij wel met de politie maar een top spel is en wordt het absoluut niet dan vind ik Grid stukken beter aanvoelen ondaks dat het een mix van Juiced 2 is en Project Gotham , maar het raced wel een stuk spectaculairder dan Under Cover.

Geluid van Under Cover is dan wel weer beter als dat van Grid maar de gameplay is vaak de doorslag of een game lekker speeld en goed scoord en daar kunnen mooie grapichs niets aan veranderen.
De beste NFS games zijn nog altijd Porshe 2000 en de Hot Pursuit reeks.
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een haperend spel (dat het dus niet aan mij ligt)
Verder geen mensen met ervaringen van dit spel op de PS3??
Ben ook benieuwd naar hun ervaringen, zeker omdat de PS3 toch een systeem is waarop getest zal worden door de heren van EA of heb ik dat mis?
Lijkt me dat je voordat je een spel uitbrengt op een console toch wel (op zijn minst) eerst even kijkt of het lekker draait op de console?? Toch?

Op de PC had ik het ook geprobeerd.. maar heb geen grafische kaart (ja onboard van m'n Asus P5V-HDMI) maar die is niet geschikt om te gamen dus dat hield snel op.. ;)
Vandaag een ps3 samen met mijn neef gehaald met daarbij ook dit spel... het eerste wat ons opviel bij dit spel is het haperende beeld... gelijk de eerste paar races kwam het al behoorlijk storend naar boven. Voor een console game vind ik dat eigenlijk onacceptabel... als het een enkele keer voorkomt ok maar dit was eigenlijk behoorlijk frequent.