Specificaties 4,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart Review

hydrooow 14 januari 2014, 3.361 views

Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart

Pluspunten

• Kale Android versie
  • Batterij is uitstekend
  • Beeldscherm is goed
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Matige camera
  • Geen SD-slot
  • Geen lader meegeleverd, alleen kabel

Korte subjectieve review:
Ik kom van een SGS3 af en heb nu de Moto G 16GB in bezit.
De telefoon voelt uitermate degelijk aan en vind zelf dit formaat veel fijner in de hand liggen dan de SGS3. Mooie knoppen en stevig ontwerp. Ben ook heel blij dat ik eindelijk van die misplaatste menu/back buttons af ben op de SGS3.
Overigens is vanilla Android vele malen beter dan Touchwiz van Samsung, alhoewel mis ik enkele features van de custom rom Cyanogenmod die ik gewend was te draaien. Ik houd liever alles lean and clean, dus blijf ik bij de standaard Android versie, wat voor mij echt een groot voordeel is.
De camera valt tegen, had gehoopt dat ie iets meer detail zou weergeven.
De prijs is natuurlijk heerlijk goedkoop en vind ik het acceptabel iets op de camera in te leveren. Met de beschikbare 16GB kom ik waarschijnlijk ruim uit de voeten, aangezien ik niet veel met grote data bestanden doe. Echter zal ik tijdens een reis wat minder films mee kunnen nemen daar een SD slot mist, maar om dat zou een rigoreus probleem te noemen...

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Geen lader meegeleverd? Lijkt me dat dit niet normaal is?
Dit is wel verschillend, want bij Google gaan ze er van uit dat je nog wel verschillende van die laders heb liggen en geen lader is goed voor de prijs ;) maar er zijn nog leveranciers zoals Amazon die er zelf een lader bij doen( en dan kan je de usb van motorola daarin pluggen) ;)
Het lijkt mij persoonlijk ook een goede zaak dat er minder vaak laders worden bijgeleverd. Het is toch niet voor niets dat micro usb de standaard is geworden. Het doel daarvan was dat je niet steeds nieuwe laders hoeft bij te leveren. Verder klopt het inderdaad dat Amazon er voor kiest om zelf een lader bij te leveren en zo heb ik de 8GB versie ook bij Mediamarkt in de schappen zien liggen.
Wanneer je een aantal functies van custom roms mist stel ik voor dat je je telefoon root en vervolgens Xposed Framework en GravityBox installeert waardoor je meer dan voldoende kunt aanpassen. Gravitybox is een toolbox met echt ontzettend veel mogelijkheden om je rom zo in te delen hoe jij hem wilt en dit zonder het installeren van een custom rom. Zo behoud je de stabiliteit en accuduur van de stock rom en krijg je toch de aanpasmogelijkheden van een custom rom. Sowieso is root al gewenst voor Greenify (doet wonderen voor de accuduur) wat in mijn ogen een app is die onmisbaar is op Android, waardoor de stap naar Xposed Framework minimaal is. :9