Need for Speed Rivals, PC (Windows) Review

304087 13 januari 2014, laatste update op 14 januari 2014, 998 views

Need for Speed Rivals, PC (Windows)

Pluspunten

• Vrijheid, in deze game kun je overal gaan en staan waar jij maar wil en je hebt veel keuzemogelijkheden wat missies betreft
  • Gamplay, als je fps cap er af hebt en hem op 60 fps zet is de gameplay heerlijk.
  • Visueel gezien is de game heel mooi gemaakt, het doet me denken aan Battlefield 4 graphics maar dan in een racegame.

Minpunten

• Onduidelijk menu., ik was veel bezig met zoeken.
  • Geluid, lijkt nooit verbetering in te komen. Het is goed maar het kan beter zoals wel met de graphics is gelukt.
  • Je kunt helemaal geen knoppen aanpassen voor de controller.
  • Met de fps cap op 30 fps is de game een drama om te spelen. Ik word er misselijk van en de gameplay voelt dan niet vloeiend aan.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Voor het eerst speel ik weer een race game zins tijden. Ik heb eerst de vele reviews doorgenomen en dat gaf mij toch wel twijfels omdat NFS Rivals op de pc niet lekker zou lopen vanwege de fps cap van 30 fps.

Na wat verder zoeken kom ik een fix tegen dus ik dacht daar word het vast beter op. Ik heb de game daarom als nog wel gekocht voor de pc en dat was een goede set.

In eerste instantie speelde ik de game op 30fps en dat is inderdaad erg onprettig gamen. Je ziet namelijk dat alles tegengehouden word door lage fps van 30 en dat voel je ook nog een in de gameplay.

Met de fps fix die je in het pictogram van de game kunt invoeren onder snelkoppeling deze code " -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+ " voelt en ziet de game er gelijk beter uit.en zelfs de gameplay word beter.

Achteraf ben ik dus toch tevreden over de game omdat Need for Speed Rivals mij dwingt om door te spelen en dat heb ik al in tijden miet meer meegemaakt met racegames.

Het gevoel van doorspelen heeft vooral te maken omdat er veel sfeer en uitdaging in de game zit. Als je dan online speel kom je altijd iemand tegen die er voor zorgt dat ik er tegen wil racen of ik word zelf uitgedaagd om te gaan racen daarom dwingt het mij om door te spelen.

Ik speel de game zelf met een 360 controller voor op de pc en dat speelt heerlijk soepel weg. Ik kan verder helaas Niet vertellen welke controllers meer maar ik heb wel mee gekregen dat stuurtjes niet werken in dezen game wat een gemis is voor sommige gamers.

In deze game heb je ook alle vrijheid, je kunt missies doen of je kunt gewoon iemand uitzoeken om tegen te gaan racen, dat kan een vriend zijn of tegen de PC.

Je kunt kiezen om politie te zijn of om een racer te zijn, tot nu toe heb ik alleen
de racer geprobeerd en daar zal ik het dus ook wat meer over hebben.

Verschillende game modes
Verder heb je ook verschillende spel opties wat de game heerlijk uitgebreid maakt, je kunt bijvoorbeeld er voor kiezen om een duel te doen tegen een vriend of tegen de computer maar je moet wel uitkijken want de politie ligt altijd wel ergens op de loer.

Je kunt de politie uitdagen en dan moet je zo snel mogelijk een schuilplaats vinden en als je daar eenmaal in zit dan heb je van de politie gewonnen en heb je weer wat punten te pakken.

Pursuit vind ik nog het leukst, je moet dan racen tegen meerdere racers en daar bij zit gelijk al de politie op je hielen en je moet dan ook nog eens een flinke afstand afleggen. In mijn eigen filmpje is te zien hoe ik deze modes speel maar helaas kreeg de politie mij als nog te pakken.

De uitbreidingen van de auto's zijn maar simpel en weinig. Dat is iets wat ik wel weer minder vind en in eerdere NFS games een stuk beter was.
Zo mis ik zelf erg de uitbreidingen met body-kits, uitlaten, banden en dat soort dingen.

Echter daar in tegen heb je nu wel achtervolgingstechnologie. Je kunt bijvoorbeeld hier mee een auto uit je baan stoten met met elektrische ladingen, dit is ook te zien in het begin van mijn filmpje hier helemaal onder aan..

Verder over de auto's zelf. Je begint met 2 auto's maar als je de missies doet kom je er achter dat je snel nieuwe auto's vrij speelt, deze auto's kun je dan kopen met je verdiende punten.

Ne ben ik zelf begonnen met de 2 auto's die je al hebt. Deze 2 auto's gaan absoluut niet snel vergeleken met de audi r8 v10 coupe die ik later heb gekocht, wat een heerlijk ding is dat trouwens want deze slipt minder snel weg als je weg rijd en is makkelijk op de weg als het gaat om de auto te bedwingen.

Hier de Audi R8 V10

Pas op als je graag je punten wil behouden van een race mag je niet opgepakt worden want dan raak je alle verdiende punten kwijt maar dat geeft je wel het gevoel van 'pouw nu moet ik wel snel even een schuilplaats opzoeken.

Hier een stukje van mijn eigen race.

Heb jij ook een Need for Speed Rivals, PC (Windows)?

Niet om te bashen maar een spellingscontrole zou geen kwaad kunnen.

Ook zegt jouw review weinig tot niks inhoudelijks over de game zelf.
Wat voor missies kun je doen?
Wie kan je uitzoeken om tegen te racen, andere spelers?
Waarom dwingt deze game je door te spelen?
Wat zijn de spelmodi?
Hoe is het aanbod aan auto's, en in hoeverre zijn deze naar wens aan te passen?

Tof dat je de moeite neemt een review te schrijven en deze met ons wil delen maar op deze manier blijf ik met meer vragen zitten dan voor ik de review ging lezen.
Ik ben helaas niet meer zo'n goede review schrijven, heb het ook in tijden niet meer gedaan ook.en dit vind ik al moeilijk genoeg eigenlijk, ik zal de spelling nog even aanpassen want ik dacht dat het redelijk goed te lezen was.

Helaas ben ik wat dyslectisch maar dat mag eigenlijk geen probleem zijn voor de teksten die ik typ want let op de rode strepen onder aan de tekst en als dat goed was plofte ik het er neer. Maa rik moet nog even voor deze site een spelling contoller hebben die dat voor mij aan kan passen.

Mijn doel hier mee is dat het ook leuk kan zijn en dat het spel goed kan werken met een controller en dat meningen over een game erg kunnen verschillen.

Sorry dat je met zo veel vragen blijft zitten ik zal de review nog wat meer aanpassen daarom, met wat meer info er bij.

Edit

Ondertussen de rewiew wat bijgewerkt dankzij jou want je hebt gelijk wat betreft de inhoud van het spel zelf.. Dankje om even te reageren .

[Reactie gewijzigd door 304087 op 14 januari 2014 14:13]

Met alle respect, maar spelling is voor sommige mensen erg moeilijk. Ik vind zelf dat daar niet zo veel over gezegd hoeft te worden. Als mensen geen leestekens gebruiken vind ik vele malen ergerlijker.

Ik vind het een prima review, onbeantwoorde vragen kunnen beantwoord worden of in een andere review gelezen worden.

Ik heb wel een opmerking over de 30 fps waar ik ook mee kamp. Ondanks deze 30 fps, werkt v-sync daarin niet soepel genoeg en lijkt het soms alsof er framedrops plaatsvinden. Dit is vaak niet het geval en komt door v-sync. Ik heb dit opgelost door v-sync op 30fps te zetten (dmv Nvidia Inspector voor Nvidia, geen idee hoe dat bij AMD kan). Helaas omslachtig, maar nu speelt het wel op 30 fps erg strak, zonder dat het lijkt alsof er framedrops zijn. Maar desalniettemin is het erg vervelend dat dit spel op 30fps is afgekapt.

Qua gameplay vind ik het in het begin leuk en spannend, maar uiteindelijk komt het spel steeds op hetzelfde neer en verveelt het in mijn ogen snel. Al is het alleen al het feit dat je telkens hetzelfde landschap ziet voorbijkomen (ook al is het een relatief open wereld). De wereld is nog te klein en saai in mijn ogen.

Er zijn relatief weinig auto's, de modellen ga ik niet opsommen, maar het lijkt ook niet echt alsof je met iedere nieuwe auto die geunlocked wordt een betere (snellere) auto krijgt.

Als racer heb je het moeilijker, omdat de politie op den duur toch meer overmacht heeft, dus het is een uitdaging om zo veel mogelijk punten binnen te halen, zonder gepakt te worden. Dat is dan wel leuk, vind ik. Maar dat is niet altijd een onderdeel van het spel.

Ook het aanpassen van de auto's is erg beperkt.

Mijn ervaringen met het spelen tegen andere online racers is een beetje minimaal eigenlijk. Er zijn geloof ik 6 spelers die samen met jou in die wereld racen, en het is soms al lastig om een andere speler tegen te komen om uit te dagen, omdat het er al zo weinig zijn.

Bovendien wordt al rijdende een race gestart, dus degene die bij het starten van de uitdaging voorop rijdt heeft al meteen een voorsprong. Maak je een fout (verkeerde afslag), of knal je ergens tegenaan, is het onmogelijk om nog terug in te halen. Tenzij je tegenstander ook een fout maakt.

Misschien heb ik de multiplayer iets te weinig aandacht gegeven en daardoor iets gemist waardoor het aantrekkelijker wordt, maar ik betrap mezelf erop dat het te onaantrekkelijk is om te gebruiken.

Je kunt in het spel kiezen voor politie of racer. Doel daarvan lijkt me duidelijk.

Ik vond het vroeger vele malen leuker toen je bij Need for speed in een online race met 8 auto's tegelijk kon starten en allemaal eenzelfde race kon spelen, met gelijke kansen. Dat maakte het erg spannend. Ook de mogelijkheid om in splitscreen te spelen, met zijn tween op n toetsenbord, was erg leuk. Maar dan praat ik over een van de eerste versies van Need for speed. Volgens mij Need for speed 2 SE. Jammer, jammer, ik had hogere verwachtingen van dit spel. Vooral van het multiplayer gedeelte, dat maakt het toch net wat spannender.

Dit zijn zo'n beetje mijn bevindingen van dit spel.
je eigen auto rijdt elektrisch ofzo? totaal geen motorgeluid terwijl andere auto's dat wel hebben.
In het filmpje hoor je inderdaad je eigen auto niet maar als je zelf het spel speelt hoor je dat geluid wel. Er is iets fout gegaan tijdens de opname denk ik want ik moest de muziek volume uitzetten want anders word het filmpje geblokkeerd op youtube vanwege rechten.

[Reactie gewijzigd door 304087 op 15 januari 2014 09:57]

Vraagje; welke grafische kaart gebruik je? De game speelt bij mij niet echt prettig met die 'fix'. Ik gebruik zelf een overklokte gtx670 met een snel TN scherm, en ik ben het met je eens; het spel is slecht speelbaar op 30fps.
Ik speel zelf met 1 gtx780 aan omdat sli nog niet werkt voor deze game. Verbaast mij wel een beetje dat jou gtx670 de 60fps niet bij kan benen op 1920x1080. Anders de ingame instellingen wat lager zetten of bij de fps fix 50 invoeren in plaats van 60.?