Sennheiser HD 380 Pro (Zwart) Review

Woask 11 januari 2014, laatste update op 4 juli 2014, 1.112 views

Sennheiser HD 380 Pro (Zwart)

Stevige headphones, voor de gebruiker die wat meer uit wil geven aan audio maar niet gelijk blut wil zijn.

Pluspunten

• Geen last van omgevingsgeluid
  • Zeer stevige bouwkwaliteit

Minpunten

• Nog geen!

Heb deze koptelefoon nu 6 maanden, gekocht voor 99 bij Bax-shop.nl Ik had hiervoor eentje van Phillips van 15 (Troep dus).

De bouwkwaliteit is echt het sterkste punt van deze Headphone, hij is niet stuk te krijgen en zit precies goed op je hoofd, al heb je nou een klein of groot hoofd hij past altijd goed. Ik ben niet zo'n audiofiel maar luister toch al gauw minimaal 2 uur muziek per dag. (Da's exclusief gamen, zeg dat ik 'm pak 'm beet gemiddeld 4 uur per dag op heb) Eerst was het eventjes wennen (Zat strak in vergelijking met m'n oude Phillips, maar niet pijnlijk of oncomfortabel strak) maar na een weekje zat ie heerlijk, alsof ik hem altijd al gedragen had.

Verder hoor je NIKS van je omgeving als je ze op hebt, nou had ik daar niet echt last van met die Phillips maar het is best handig voor in de trein etc. ;)

Geluidskwaliteit is HEER-LIJK! Een wereld van verschil in vergelijking met mijn oude headphones, ik had nu een bass, en hij kon een stuk harder! Zoals ik al eerder zei ben ik niet echt een audiofiel maar goed (stereo) geluid is voor mij wel zeer belangrijk. Ik luister vooral EDM/Drum and Bass, veel stijlen waar je toch wel een lekkere, maar niet te zware bass in wilt hebben, iets wat deze headphones precies goed doen! Ook game ik met deze headphones, wat gewoon heerlijk is. Op de geluidskwaliteit heb ik in ieder geval niet aan te merken!!

Headphones worden geleverd met een 6,x mm opzet stukje. Iemand die ik ken rijd per ongeluk wel 'ns met zijn bureaustoel over de kabel van z'n headphones, nu zit hij met een stotterende oorschelp. Daar heb je bij de 380 pro geen last van! De kabel van je headphone is er zo uit te pluggen en te vervangen door een standaard 3,5mm jack, iets wat ik nog niet zelf getest heb en hopelijk zal ik deze feature ook niet nodig hebben. ;)

Kabellengte is precies goed voor mij, ongeveer 1,5 meter. Precies genoeg om naar de front jacks van mijn case nog een ruime speling over te houden voor als ik iets moet pakken van mijn bureau of op moet staan.

Heb jij ook een Sennheiser HD 380 Pro (Zwart)?

je hebt nu een bass???
Ik bedoel daarmee dat deze koptelefoon wen goede bass en uberhaupt een bass heeft, in tegenstelling tot mijn oude headphone. Idd een beetje onhandig neergezet door mij.
oh zo... ik dacht al waar heb je die bass gekocht dan ;)
wel goede review verder :)

[Reactie gewijzigd door Dakmon op 2 maart 2014 12:44]

Ik heb ook deze prima hoofdtelefoon. Ik gebruik hem voornamelijk met mijn asus Xonar essence STX geluidskaart. En dit om muziek te beluisteren; veelal prog rock en klassiek, maar ook als ik geluid bewerk of zelf muziek maak met softsynths... Heerlijke heldere koptelefoon die ook nog fijn op je hoofd zit, zeker ook als je deze meerdere uren achter elkaar gebruikt.

Zo'n krulsnoer vind ik super onhandig, het trekt enigszins; mijn enige min punt

[Reactie gewijzigd door rman_nl op 25 april 2014 23:30]

Vind t persoonlijk wel handig, ik heb m rechtstreeks in de frontport gestoken en nu hangt de kabel een beetje, als er geen krul inzat had 'ie op de grond gelegen... Maargoed je ken der zo een nieuw kabeltje in douwen ;)