Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Teufel Aureol Massive (Zwart) Review

EGM360 9 januari 2014, 2.502 views

Teufel Aureol Massive (Zwart)

Pluspunten

• Comfortabele pasvorm
  • Zeer goed geluid voor de prijs
  • Modulaire kabel
  • Opvouwbaar
  • Voelt erg solide aan

Minpunten

Na een paar jaar gebruik gemaakt te hebben van een Panasonic koptelefoon was het tijd voor een upgrade. Ik was op zoek naar een koptelefoon voor thuis / binnen gebruik in de prijsklasse tussen 50,- en 100,- en ik had in de tussentijd veel goeds gehoord over het merk Teufel. Dat hun producten niet in een winkel te zien en (veel belangrijker, te) horen zijn vond ik eigenlijk geen probleem vanwege de mogelijkheid om producten te retourneren als ze niet bevallen. Over het hele bestel en leveringsproces geen enkele klacht, de dag na bestelling stond er een UPS mannetje voor de deur met de bestelling, dikke pluspunten dus.

De koptelefoon doet zijn name eer aan en is groot, stevig en voelt aan alsof hij met veel aandacht in elkaar is gezet. Aangezien ik een vrij groot hoofd heb is het feit dat de koptelefoon mij, ook na langere tijd, niet stoort een belangrijk voordeel. De schelpen zijn groot genoeg dat ze gemakkelijk over de oren vallen en knellen mijn oorschelpen niet af.

Het belangrijkste is natuurlijk het geluid wat er uit deze koptelefoon komt, en ook dit is erg indrukwekkend. Het geluid klinkt erg vol en gebalanceerd, wellicht wat neigend naar de lagere tonen. Ik heb nog geen muziek gehoord wat niet goed klinkt door de Massive. Ik heb ook wat uitdagingen opgezocht waar mijn vorige koptelefoon moeite had, het snelle, strakke, lage drumwerk van Strapping Young Lad dreunt zonder moeite je oren terwijl de veel te losse snaren van Korn het geflabber ook duidelijk laten horen. Ook meer ingetogen werk komt goed tot zijn recht en ik heb het gevoel dat ik af toe nuances hoor die ik voorheen nog niet in de muziek kon plaatsen.

De koptelefoon is opvouwbaar, wat handig is voor als ik hem een keer wil meenemen. Vergis je niet, want ook opgevouwen neemt de Massive behoorlijk wat ruimte in.

Een laatste groot pluspunt voor mij is de modulaire kabel, in het verleden veel koptelefoons verloren door kapotte kabels. Er worden twee kabels meegeleverd, een dikke rechte kabel en een gekrulde kabel. Beide voelen ontzettend stevig aan en de plug is ook erg stevig. Ook meegeleverd is een 6,35 adapter die op de kabel gedraaid kan worden.

Heb jij ook een Teufel Aureol Massive (Zwart)?

Als er nog specifieke vragen zijn, die mogen natuurlijk altijd gesteld worden.
Hij is opgevouwen best klein te noemen:
Je hebt andere 'fullsize' over-ear koptelefoons die niet opvouwbaar zijn - die zijn pas groot :)
Daar heb je een punt, maar je steekt hem niet zo 1,2,3 in je broekzak ;)