BitDefender Total Security 2013 (3PC - 1jaar) Review

FrostBreath 8 januari 2014, 2.316 views

BitDefender Total Security 2013 (3PC - 1jaar)

Pluspunten

• Zal best goed beschermen tegen bedreigingen. Hiervoor moet ik specialisten afgaan.
  • Helpdesk ondersteuning

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid. Je moet een specialist zijn om zelf settings te kunnen wijzigen.
  • De meldingen zijn veel te irritant. Als ik zelf de firewall (tijdelijk) uitzet, dan hoeft Bitdefender me dat niet met rode meldingen te vertellen.
  • Te onvoorspelbaar of er weer een probleem optreedt.

Stabiliteit Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 1
Op basis van testen heb ik Bitdefender aangeschaft. Voorheen werkte ik met Norton Internet Security. De beveiliging zal best kloppen van Bitdefender, maar ik vind de gebruiksvriendelijkheid ver onder de maat. Om een paar voorbeelden te noemen. Ik werk met een Cloud based ERP van Microsoft (Dynamics NAV). In eerst instantie moest ik de firewall uitzetten om überhaupt in het systeem te komen. Met hulp van de helpdesk zijn er diverse settings gewijzigd in anti-virus deel en firewall deel. Heeft even gewerkt, maar nu moet ik weer even de firewall uitzetten om in te loggen. Andere settings mosten weer aangepast worden om een orderbevestiging of factuur als pdf geprint te krijgen. Ook was ineens mijn netwerk printer geblokkeerd vanaf mijn Laptop (bedraad verbonden). Zelfde settings op verschillende machines geven andere problemen. Ik kan nog wel problemen oplossen, andere huisgenoten niet. Het gevolg is dat ik altijd de klos ben of dat er heibel is als ik er niet ben. Helpdesk is wel behulpzaam in oplossen van problemen, alhoewel dat niet snel gaat.
Volgende keer geen Bitdefender meer.

Heb jij ook een BitDefender Total Security 2013 (3PC - 1jaar)?

Is niet echt een review maar meer een uiting van frustratie neem ik aan!
Het is prima dat je ook de slechte kanten een product wil vertellen maar dit is je eerste review en dan direct een hele negatieve. En dat je de sterren over het geheel genomen een voldoende geeft snap ik het verhaal niet helemaal.