Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

AIAIAI TMA-1 (Zwart) Review

bullitkatcher 8 januari 2014, 439 views

AIAIAI TMA-1 (Zwart)

Pluspunten

• Simpel ontwerp (persoonlijk)
  • Voelt stevig
  • Goed geluid
  • Zit comfortabel

Minpunten

• Voor sommige mensen wat "los op de kop"

Aangezien mijn koptelefoon weer eens kapot ging wegens draadbreuk moest ik een nieuwe kopen. Ik was al een tijdje op zoek naar een beter koptelefoon dan wat ik had, dus dit was de perfecte mogelijkheid voor een upgrade. Mijn eisen waren weinig, maar toch moeilijk. Ik wou een koptelefoon met goed geluid en een afneembaar kabel. Dit bleek iets moeilijker te zijn dan gedacht. Ik heb eerst een Sennheiser HD25 gehad, maar na een maand heb ik deze omgeruild. De reden hiervoor was dat ik na een half uur tijd last kreeg van mijn oren, aangezien de koptelefoon zo strak zat en dus ging de zoektocht verder. Doordat ik de geluidskwaliteit v/d hd25 gewend was wou ik niet meer voor minder gaan en ben zodoende uitgekomen op deze koptelefoon.
Ik zal verder in de review nog wel eens een referentie naar de hd25 maken, aangezien dit het beste vergelijkingsmateriaal is wat ik heb.

Gebruik
In de maand die ik deze koptelefoon heb is gebleken dat dit de juiste keus was.
Hij zit uiterst comfortabel, doordat hij niet zo hard klemt. Wel zorgt dit ervoor dat je meer last hebt van omgevingsgeluid en wind, maar dat is iets wat ik voor lief neem, aangezien ik meestal toch onderweg in de trein/bus of thuis luister. Ook kan het zijn dat de koptelefoon hierdoor was los op je hoofd zit, maar dit is dan ook geen koptelefoon om mee te gaan sporten.

Klank
De klank v/d koptelefoon is (voor mij) geweldig. Net zo goed als een hd25, maar met iets meer lage tonen, waardoor de muziek die ik luister beter tot zijn recht komt. Bij de hd25 had ik vaak het idee dat ik wat bas miste, maar dat heb ik met deze absoluut niet. Vooral elektronische muziek klinkt heerlijk. Het valt alleen wel op dat de soundstage niet zo groot is als je via een mobieltje je muziek luistert. Als je een fatsoenlijke mp3speler hebt of vanaf een computer met fatsoenlijke geluidskaart luistert is er met de soundstage niks mis.

Uiterlijk
De koptelefoon ziet er somber/simpel uit, wat mij zelf wel aanspreekt. Het materiaal waarvan de koptelefoon gemaakt is voelt als een rubberachtig plastic en is niet gevoelig voor vingerafdrukken.
Over de bouwkwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, aangezien ik deze koptelefoon daar nog niet lang genoeg voor heb. Wel voelt hij erg stevig en denk ik niet dat hij snel kapot gaat. Alles voelt stevig en de afwerking goed.

Heb jij ook een AIAIAI TMA-1 (Zwart)?

Mooie review.

Ik heb deze ook. Ben er zeer tevreden over. Had echter wel last van de on ear constructie als ik langer luisterde. Ik heb daarom de stoute schoenen aangetrokken en het de cups van de TMA 1 studio besteld, deze waren 30,-. Deze zijn over ear en passen prima op de TMW 1 DJ.. Hiermee is het luistercomfort nog groter en kan ik langdurig luisteren zonder die druk op de oorschelp.

Succes met de HDPHNS.