Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver) Review

Scooterguy 24 november 2008, laatste update op 24 november 2008, 200 views

Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Airflow
  • Reeds aanwezige verlichting en fans

Minpunten

• De molex stekkers zijn toch wat fragiel

In januari 2008 was ik op zoek naar een mooie en makkelijke behuizing om een nieuw systeem in te bouwen, en toen viel m'n oog op dit exemplaar van Raidmax.
Ik heb de rood/zilvere combinatie gekozen omdat zowat bij alle randapparatuur de kleur zilver aanwezig is, het moet ook mooi bij elkaar ogen ;)
Over de bouwkwaliteit ben ik meer dan tevreden, alles zit waar het hoort en het zit lekker vast, enkel de molexstekkers zijn een kleine bron van ergernis geweest daar deze nogal snel stuk gaan.
Zelfs met 3 poezebeesten die niets liever doen dan overal overheen te lopen is er nog niks aan te merken op de lak of het plexi raampje aan de zijkant.
Dankzij de zijwaartse opstelling van de HD's heb je meer plaats in de kast zelf om je aansluitingen te maken, zo kan je makkelijk een zwaardere videokaart plaatsen zonder te moeten schuiven met de hele inhoud van je pc.
De bevestiging van alle onderdelen ging heel makkelijk dankzij de snelkoppelingen, ideaal als je nogal eens wisselt met bvb HD's.
Over de modbaarheid heb ik eigenlijk ook geen klagen, je kan er alles in kwijt wat je maar wil, je hebt plaats genoeg om er zoveel verlichting als je wil in te steken, waterkoeling kan ook geen probleem zijn, ik hou het gewoon bij de originele layout die ook best te pruimen is.
Daar er geen voeding bijzit werd er dus een Thermalcake 650W voeding ingezet die zeer stil z'n werk doet.
De airflow is in tegenstelling tot een eerdere review die ik las wel goed, een buitenlucht trekkende 120mm fan vooraan onderaan die de HD's koelt en tegelijk de kast zelf van frisse lucht voorziet, een 120mm fan achteraan die warme lucht afvoert en dan nog een kleine fan op de zijkant die tussen de processor en de videokaart warme lucht wegtrekt.
Idle haalt de Athlon64 x2 5600+ amper 32, en stressed gedurende een langere periode geraakt ie niet aan 50, en dat met de originele koeler.
De videokaart (8500GT 512MB passief) heeft op z'n maximum eens 52 bereikt, een mooi resultaat dus.
Over de prijs kon ik ook niet klagen, voor een behuizing met deze eigenschappen vond ik 70 een zeer goede prijs.

Heb jij ook een Raidmax Sagitta (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)?