Corsair Hydro H75 Review

Ramoonster 4 januari 2014, laatste update op 26 september 2014, 574 views

Corsair Hydro H75

Goede koeler, die er mooi uitziet, goed koelt en erg stil is!

Pluspunten

• Koelt goed
  • Ziet er best mooi uit
  • Dunne radiator
  • Makkelijk in te bouwen
  • Handige backplate
  • Stille pomp

Minpunten

• Meegeleverde ventilatoren iets luid
  • Geen verlicht logo zoals bij H80i en H100i

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
De Corsair H75 gebruik ik om mijn Intel I5 4430 koel te houden, wat erg goed lukt!

De H75 wordt geleverd met 2 120mm fans, ze lijken op de Corsair SP120's maar dan zonder rubberen mounts en gekleurde ringen.
Een AMD socket, die ik niet nodig heb, aangezien ik een Intel heb.

De backplate die erbij zit voor Intel is goed over nagedacht, die ene back plate is voor alle intel processoren met socket 1150,1155,1156 en 2011, je hoeft enkel de mount points te verschuiven. Dit is erg handig omdat er dan niet 2 backplates bijzitten maar 1.

De H75 heeft ook een erg stille pomp, je hoort hem echt nauwlijks!
Op de pomp staat het Corsair logo, en er zit een soort metalen cirkel op wat er stoer uitziet. jammer dat deze niet oplicht zoals bij de H80i en de H100i.

De radiator is een dunne 120mm radiator, waardoor deze niet al teveel ruimte in neemt. En ook nog eens goed koelt!

Ik heb een paar tests gedaan hoe die koelt op een Intel I5 4430 @3196.62 MHz en in plaats van de standaard ventilatoren, heb ik er Corsair AF120's opgezet, deze vind ik er een stuk mooier uitzien.

Core: 0 1 2 3
Normaal(browsen) 30 28 30 25
Sims 3 49 49 50 46
COD Ghosts 52 51 51 47

Hij koelt dus best goed, er zit gewoon de standaard Corsair koelpasta op.
Voor ongeveer 70 Euro is de H75 zeker aan te bevelen!

Heb jij ook een Corsair Hydro H75?

Wat moet je dan nog verschuilven voor S1150 en S1155 op de backplate? Want die mountingholes zijn namelijk exact hetzelfde.
Sorry, was er vergeten bij te zetten dat hij ook voor S1156 is, dan moet je hem verschuiven.
Dan is het nog steeds vaag, want 1156, 1155 en 1150 hebben allemaal dezelfde mount.
Hij kan ook met S1366 en S2011, en dan moet je hem wel verschuiven!
H75 is bijna net zo duur als de h80i volgens mij. En heeft deze h75 ook corsair link software om de fans te corrigerenen of moet dit op een andere manier? - Bedankt voor je review.
De H80i is ongeveer 10 euro duurder, nee dat heeft deze niet.