Audio-Technica ATH-M50 (Zwart) Review

FaralthirNewbie 4 januari 2014, 1.404 views

Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

Pluspunten

• Diepe bass
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Redelijk groot

Heb de hoofdtelefoon nu al enige maanden en ben er erg tevreden mee. In vergelijking met vergelijkbare hoofdtelefoons is de prijs enorm laag. Ik luister veel naar muziek met veel bass (Hardstyle). Ten eerste klinkt de bass erg goed, zelfs wanneer het volume laag is. De geluidskwaliteit is erg hoog, vooral als je het vergelijkt met ''Beats by dr. Dre'' of iets dergelijks.Ten tweede is hij makkelijk op te bergen. Heb hem bijna overal naartoe meegesleept en er is nog niks op aan te merken, past ook nog eens prima in je tas doordat je hem kan opvouwen. Als laatste is de jack aansluiting geweldig. Bij vorige hoofdtelefoons en oortjes brak de jack kabel bij de ingang van de telefoon/pc na veel gebruik. Hier is dat niet het geval door de verstevigde aansluiting. Kortom, het is een erg goede investering aangezien ik er nog steeds veel plezier van heb!

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)?

Als ik hier de review lees: http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/
(pagina 3) dan spreken ze juist dat de bassweergave bij snelle electronische muziek niet zo heel denderend is. Nu vraag ik mij af wat jou mening hier over is.
Ik luister zelf ook veel hardstyle (maar ook Dire Straits, Trance en Rock.. dus echt van alles) en ben heel benieuwd naar jou overall ervaring.
Ben nu in het bezit van een Bose On-Ear die werkelijk geweldig klinkt maar deze kun je gewoon niet langer dan 2 uur ophouden zonder dat het vervelend gaat zitten.
Ik zou je vraag ook even in het grote headphone forum plaatsen.

Maar los van dat, wil je per se een gesloten koptelefoon? Dit is namelijk niet geschikt voor dire straits en dergelijke. Verder ben je voor die muziek beter af bij een AKG K550 als je echt gesloten wilt. Heeft wel iets minder bass maar die kan je misschien boosten met een fiio e6 bijvoorbeeld.
Geloof me ook maar dat als je een goede koptelefoon op je hoofd heb je veel minder snel naar hardstyle gaat luisteren, ikzelf was er zo van af.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het echt enorm lastig om een goede hoofdtelefoon te zoeken. Telkens lees ik ergens vergelijkingen en reviews waar men aangeeft dat die ene andere net even bete r is. Ik zoek een over-ear koptelefoon die ik een lange tijd op kan houden en die ook de omgeving goed kan afsluiten. Noice-cancellation is ook een optie maar lees veel dat noise-cancellation ook het geluid beinvloed. Ik ben ook al lang winkels aan het aflopen en aan het luisteren.. maar zo goed als de Bose On-ear klinkt.. heb ik ze als over-ear nog niet gehoord. Heb van bose ook de On-ear 2 gehad, maar die klinken ook weer slechter. De AE serie van Bose klinkt ook niet lekker voor mijn gevoel en ook de noise-cancellation is ruk op die :$

Zit nu ook stiekem te kijken naar deze: Audio-Technica ATH-ANC9