XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7 Review

ebrarian 19 mei 2005, 833 views

XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7

Pluspunten

• Goede prijs/prestatie verhouding
  • Een compact kaartje
  • Goede overklokbaarheid

Minpunten

• Luidruchtige koeler, kan stil gemaakt worden met fanregeling
  • Beschamend kinderlijke verpakking

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een mooi kaartje deze 6600 GT. De frame-rate in de zwaarste 3D Games blijft hoog genoeg als je niet al te veel anti-aliasing e.d. gebruikt dus deze kaart heeft wat mij betreft een goede prijs/prestatieverhouding. Daarnaast een in mijn ogen goede overklokbaarheid. Pas toen ik de meter in het rood drukte begon ik af en toe artifacten te zien in 3D Mark, maar de kaart bleef wel stabiel!

Voor mij persoonlijk een belangrijk punt : de kaart is niet al te lang en past dus goed in mijn Shuttle barebone. De standaard koeler die erop zit maakt wel een enorm kabaal op volle snelheid. Gelukkig kan de fan snelheid met behulp van de Gainward expert tool worden aangepast. Op de laagste stand is de fan bijna onhoorbaar en blijft de temperatuur toch redelijk, zelfs bij zwaar 3D gebruik. De meegeleverde games zijn wat mij betreft overbodig, maar dat hangt uiteraard van de persoon af.

• Intel P4 3.0 Ghz
  • Shuttle SS61G
  • 1 GB PC2100 geheugen
  • Windows XP

Heb jij ook een XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, 2x DVI), PV-T43A-NDF7?

Probeer volgende keer in ieder geval je plus en minpunten behandeld te hebben in de tekst. Deze punten horen een samenvatting te zijn van de complete tekst. Ik kom ik je stuk nergens iets tegen wat over de verpakking gaat. Nou kan ik me wel iets bij voorstellen, maar graag zie ik dat soort dingen dan in de tekst.
Grootste minpunt aan deze kaart is dat hij veel te snel warm word. Ik heb 2 keer een kaart kapot gehad omdat die kaart zichzelf een beetje loopt op te stoken.

Het grootste probleem is dat de standaard koeler de warmte over de kaart verdeeld en niet opneemt. nogal erg slecht voor het ramgeheugen.