Sennheiser MM 550 (Zwart) Review

Rasjan 3 januari 2014, 557 views

Sennheiser MM 550 (Zwart)

Pluspunten

• zeer stevige (bouw)kwaliteit
  • makkelijke bediening
  • zeer goede geluidskwaliteit
  • eenvoudige koppeling met Bleutooth
  • lange accuduur (paar dagen)
  • verwisselbare accu (tevens ook los van de headset op te laden)

Minpunten

• nepleer laat na verloop van jaren los (met een keurig alternatief er onder dus geen echt nadeel)

Ik was van plan een leuke, korte review te schrijven maar ik zag de review van F0nz0 en ik dacht bij mezelf: waarom iets kleins toevoegen als alles wat je tot nu hebt gemerkt al in die review staat. dus check hier de review van F0nz0.

Ik heb de Headset nu al een paar jaar en ik gebruik hem nog steeds bijna dagelijks. De knopen zijn uitstekend geplaatst en zelfs met een handschoen aan kan ik ze nog redelijk makkelijk vinden.

De interne equalizer (die je niet kan uitschakelen) is niet geheel "flat" maar er zit iets extra bas en een beetje extra hoog in en het midden segment hebben ze neutraal gelaten. Hierdoor krijg je een iets steviger en helderder geluid wat de gemiddelde tot veel eisende gebruiker met een brede muzieksmaak zal aanspreken. Echter heb ik een aantal audiofiele vrienden die van mening zijn dat deze afstelling hen niet aanspreekt omdat zij graag een zo "flat" mogelijke headset willen voor de meest perfecte ervaring. Ik ben er zelf dik tevreden over.

Er is wel een geluidsverschil tussen het gebruik van de Bleutooth en audio via het meegeleverde snoertje. Via bleutooth heb je de EQ waar ik zojuist over had en via het draadje is de EQ meer flat. Maar ik prefereer draadloos omdat ik juist geen kabeltjes wil.

Pasvorm is perfect en kan je meer over vinden in de review van F0nz0. Dan rest mij enkel te vertellen dat bij mijn headset na 2 jaar de headrest, de band over je hoofd, het nepleer los liet. Onder het nepleer zit een zeer net kussentje dus ik heb het nepleer netjes weggesneden en nu is er een zeer net kussentje over.

• iPhone 3Gs
  • iPhone 5
  • Macbook PRO

Heb jij ook een Sennheiser MM 550 (Zwart)?