Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK Review

jacovisscher 20 november 2008, laatste update op 20 november 2008, 632 views

Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK

Pluspunten

• Goedkoop
  • e-SATA bracket
  • Voldoende schroefjes meegeleverd
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Wordt wat warm
  • Lampje flikkert aan en uit

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik had al een tijdje een externe harde schijf nodig, maar het prijsverschil met interne schijven viel best wel tegen. Toen zag ik dat een losse behuizing+interne schijf een aantal voordelen bood. Ten eerste is de combinatie nauwelijks duurder dan een externe harde schijf, ten tweede kan je elk moment een nieuwe schijf in de behuizing stoppen als de oude oud is, ten derde kan je eSATA als aansluitmogelijkheid krijgen (betere doorvoersnelheid) en ten bierde kun je zelf bepalen hoe je harde schijf er uir gaat zien.
Ik was uds op zoek naar een behuizing voor een 3,5" schijf, met eSATA en USB. Een van de goedkoopste keuzes was deze behuizing. Na de installatie van de 1TB grote Samsung-schijf vielen me drie dingen op:
1. Als de schijf draait, trilt de behuizing mee. In de standaard wordt dit aan het bureau doorgegeven, maar eenmaal op de rubber pootjes van de behuizing gezet is de trilling niet merkbaar.
2. Het lampje aan de voorzijde gaat feller branden naarmate de harde schijf meer wordt belast. Dit werkt op mijn zenuwen, dus daarom heb ik het maar uitgezet.
3. He behuizing wordt na langere genbruiksduur warm. Niet storend, maar toch wel warmer dan omgevingstemperatuur.
De bijgesloten verbindingsopties zijn goed. Zelfs een eSATA bracket voor in de PC ontbreekt niet.
De voedingskabel maakt helaas gebruik va een een vrij dikke stekker. Die is niet zichtbaar, maar in een stekkerdoos valt de stekker over het volgende slot.
Het montagematreiaal wat bijgeleverd werd was voldoende.

• Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB

Heb jij ook een Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK?

Ik heb twee van deze behuizingen in gebruik.

Het lampje gaat inderdaad branden als je de schijf aanspreekt'maar gaat daarne onmiddelijk weer uit. Werkt bij mij absoluut niet storend.

Verder heb ik van trillingen nog nooit last gehad, maar dit kan aan de schijf van je liggen.

Voor het overige zijn dit mooie en compleet geleverde case's.
Een goede keuze overigens.
ik heb onlangs een nexstar 3 aangeschaft, maar kan hem niet monteren.
ik heb namelijk geen sata connector of sata voeding connector meegeleverd gekregen.
kreeg jij die wel?