Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Logitech UE 6000 (Zwart) Review

GreNade 1 januari 2014, laatste update op 23 februari 2015, 773 views

Logitech UE 6000 (Zwart)

Prachtig product, goed geluid, maar is wel stukgegaan na een val van 1 meter hoog.

Pluspunten

• Geluid is helder met een mooie bas
  • Redelijke bouwkwaliteit
  • Afneembare kabel
  • Remote

Minpunten

• (Originele) Prijs
  • Overleeft een val van 1 meter niet

Ik heb deze koptelefoon gekocht omdat ik al een Logitech G35 had, en daarvan vond ik het geluid erg acceptabel. Deze koptelefoon klinkt qua geluids"profiel" hetzelfde, maar in elk opzicht klinkt hij beter.

Waar ik in eerste instantie bang voor was, was dat de bassen erg hard en overstemmend uit zouden vallen, maar dat viel erg mee. De bassen klinken erg helder en strak, de mids zijn enigsinds zachter dan de rest, maar niet vervelend zacht. De hoge tonen zijn erg helder, en klinken niet nep of schel.

Overall klinkt deze koptelefoon erg goed, maar niet voor het normale prijskaartje dat er aan hangt. Ik heb bij een aanbieding van Logitech echter maar de helft van de originele prijs betaald (100 eur. in plaats van 200). Met deze prijsverandering is het echt een enorm koopje.

Wat betreft de actieve stand, deze zet een hardcoded EQ aan, welke het geluid naar mijn mening verslechterd. De hoge en de lage tonen worden enorm geboost, en het geheel klinkt een stuk minder gebalanceerd. Voor bas-georienteerde muziek kan dit mooi uitpakken, maar ik luister voornamelijk rockmuziek, en hier wordt het geluid niet mooier op. Deze modus gebruikt twee AAA batterijen.

Ook brengt de actieve stand een actieve noise-cancelling met zich mee. Deze doet het redelijk, maar niet geweldig. Nu is mijn referentie een Bose QC15, maar die is nog door geen enkele andere headphone die ik beluisterd heb overtroffen (qua noise cancelling, niet qua geluid).

Wat betreft bouwkwaliteit, dat zit allemaal prima. De verstelbare hoofdband is gemaakt van metaal, en de rest is weliswaar plastic, maar wel stevig plastic. Het opvouwmechanisme voelt stevig aan, en voelt niet alsof je de koptelefoon gaat breken. Ook vind ik de koptelefoon "wel mooi", maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Het meegeleverde tasje is leuk, maar die gebruik ik niet, want ik draag de koptelefoon vaak om mijn nek, waarbij ik de kabel er uit haal. Wel voelt het tasje alsof het de koptelefoon redelijk beschermt tegen krassen, stof en tot op zekere hoogte vocht.

De kabel is gewoon een 3,5mm TRRS jack. Deze is vervangbaar door elke andere kabel, mits deze bij de kant van de koptelefoon dun genoeg is om te passen. Aan de kabel zit een microfoon die van redelijke kwaliteit is, met een klein afstandsbedieninkje met controls voor een iPhone of iPod. De volumeknoppen doen het alleen maar op Apple producten, en de play/pauze/opnemen knop werkt ook met veel Androidtelefoons.

Het draagcomfort is goed te noemen. De koptelefoon is ietsje aan de zware kant, maar niet heel storend zwaar. De kussens bij de oren zijn van traagschuim, dat zich nog moet vormen naar mijn hoofd. De hoofdband is ook traagschuim, en voel je bijna niet.

Update: Koptelefoon van een meter hoog gevallen, linkeroorstuk is afgebroken. Ga proberen om garantie te claimen...
Conclusie: Dit is een goede koptelefoon, met gebalanceerd geluid (in de passieve modus), redelijke noise-cancelling, en goede bouwkwaliteit.

Heb jij ook een Logitech UE 6000 (Zwart)?

Was met jou? Nee man. Zeer net review. Ik heb nu ook een G35 te leen tijdelijk van een goeie vriend van mij. Hij heeft namelijk ook een Logitech UE 6000. Prima headset. Jammer dat Logitech niet verder gaat met de verkoop van deze headset. Ben benieuwd of ze met een opvolger komen. :)
Dank je voor je compliment, ik ben voorlopig nog tevreden met deze!
Voor de mensen die de review lezen, op het moment is de koptelefoon erg dik in de aanbieding bij Logitech, 60 euro, en je krijgt er een case voor de iPad air bij: