Specificaties Muziek-game voor de PlayStation 3 - Bekijk alle specificaties

Guitar Hero - World Tour, PlayStation 3 Review

Floor-is 14 december 2008, 797 views

Guitar Hero - World Tour, PlayStation 3

Pluspunten

• Gitaren zijn beter dan in Rockband, drumstel heeft cimbels en is draadloos geworden. Het drumstel is stiller dan van Rockband en de muziek is in mijn ogen toch leuker dan in Rock Band.
  • Online-play lijkt ons tof hoewel nog niet geprobeerd, kan me niet eens terughalen of dat wel in Rockband (1 en/of 2) zit eigenlijk.
  • Waar je bij Rock Band geen 'star power' kunt aanslingeren als je dat zelf wilt, kan dat bij GHWT duidelijk wel.

Minpunten

• Gitaren niet draadloos!

Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Op de zaak gebben we zowel Rock Band als Guitar Hero World Tour voor de Playstation 3. Beide heb ik inmiddels met een collega uitgespeeld en hoewel het drumstel van Guitar Hero World Tour wat kuren vertoont, heb ik met beide dus best wat ervaring. ;)

De instrumenten van GHWT zijn duidelijk beter dan die van RB, de gitaren zijn steviger, de knoppen zijn iets beter en de 'strut' is wat steviger. Dat je bovendien de faceplates kunt verwisselen is een leuke extra. Het drumstel is echter degene met het grootste verschil: de drums zijn zachter en de high-hat en crash-cimbel zijn niet langer als een soort 'drum' aan te slaan. Dit beļnvloed de gameplay aanzienlijk: met de gitaren is iets gemakkelijker te spelen, maar met het drumstel wordt het spel een stuk uitdagender.

Waar RB werkt met een soort balkjes die langskomen, zijn het bij GHWT rondjes die langskomen. Rock Band laat bovendien iets meer noten zien die er aankomen, waardoor je iets beter kunt inspelen op wat er aan zit te komen. GHWT is iets nauwkeuriger wat de aanslag betreft en als het op de moeilijkheidsgraad aankomt, is RB een heel stuk beter opgebouwd: het verschil tussen medium en hard is te overleven... Lastig, maar te doen. GHWT maakt het verschil tussen medium en hard echter een heel flink verschil, het tempo ligt veel hoger, er moeten meer noten worden gespeeld, er is meer met de bassdrum en er zijn veel ingewikkelder notencombinaties die je moet maken.

Wat me positief opviel zijn de nummers, dat je online kunt spelen om met anderen een band te vormen, er is lekker veel content te downloaden en het spel roept echt op tot doorspelen. Wat tegenvalt is de tijd die je besteed aan het spel: je hebt het vrij snel uitgespeeld en dat is eigenlijk nogal een tegenvaller, zeker als je meer dan ¤170 hebt uitgegeven mag je toch verwachten dat je niet met 10-12uur spelen al klaar bent.

• Playstation 3

Heb jij ook een Guitar Hero - World Tour, PlayStation 3?

Reviews door de redactie

GH:WT vs Rock Band 2

+ punten GH:WT
Meer muziekstijlen, ook muziek zoals Michael Jackson komt voorbij
Leuke gimmick: motion captured artiesten in het spel
Eigen nummers te maken en te delen via het Internet
Bandnaam, -logo en -leden zijn uitgebreid te editen
Beter drumstel dan RB2, met plastic cymbalen :)
Mike compatibel met de Singstar (draadloze) microfoons

+punten RB2
Grote muziekcatalogus, de nummers van 1 zijn te importeren en dan is er nog een massa als DLC
2 spelmodi, of de World Tour of Challenges (lijkt een beetje op de GHWT tour)
Betere vertaling van de noten bij gitaar
Grappig: tamboerijnsimulatie via de microfoon
Betere gitaren (wordt er gezegd...)
Drum oefenmodus

Zo, mijn mening :P
En de gitaren zijn wel draadloos op de ps3.... ;) .
Nou niet bij ons, hier hebben ze toch echt een kabeltje ;)
Je hebt het spel dus echt niet in 10-12uur uitgespeeld, heb je dan al alles ge-100%? denk dat je toch wel een aantal weken/maanden plezier hebt van GHWT.

Over het drumstel is overal bekend, er zijn ook al wel 100 oplossingen(Provesories) voor.
Career van 1 bepaald instrument kun je makkelijk in 10-12 uur uitspelen. Maar dan heb je uiteraard nog de verschillende moeilijkheidsgraden die daar in meespelen. Dan heb je nog career op bass & vocals, en eventueel nog op drumstel.
En band ;)

Als je 1 guitar career in 1x zou halen ben je denk ik ongeveer 4minx60nummers+laad tijden a 30min ofzo = 4,5/5uur mee bezig :)
Oja, die nog even vergeten. Trouwens, op mijn 360 versie piept dat balkje om aan te slaan wel als de -----.
Drums en basgitaar samen, niet alles op 100% misschien, maar gewoon doorgespeeld. Bij Rock Band ben je wat dat betreft heel veel langer bezig, al was het maar omdat je fans bij elkaar moet krijgen, door sterren in steden te verzamelen pas naar de volgende kan en zo uiteindelijk bij een suffe eindgame aan te komen. :P