Scythe Gekkou Silent (Zwart) Review

Case-study 28 december 2013, laatste update op 28 december 2013, 168 views

Scythe Gekkou Silent (Zwart)

Pluspunten

• Strak design, degelijk afgewerkt
  • goede airflow en koeling mogelijk
  • makkelijk inbouwen van componenten

Minpunten

• Geludisisolatie gaat stinken als CPU hard werkt (WCG)

Ik heb deze kast net binnen, "overstock" van een andere Tweaker, dus ik heb hem voor een iets gunstigere prijs dan nieuw, maar wat werd ik blij dat ik hem uitpakte!!

het plaatwerk voelt degelijk aan, wat misschien verbeterd wordt door het dempingsmateriaal in de grote plaatdelen.

Er zitten scythe slipstream 120 mm fans in, voor de intake fan zit een mooi stoffilter en de voeding pakt van onderaf zijn eigen koele lucht en gooit die zelf weer naar buiten, zonder zich met de temperatuur van andere componenten te bemoeien.(EDIT: f hij kan meteen de warmte van de graka afvoeren!! zo om heb ik hem nu, en zonder modulaire voeding moet je dan even je kabels vlechten, maar dezelfde videokaart in een conventionele kast met voeding boven de processor draait 10-15 graden warmer idle!)
de outtake fan hoeft niet door geponste gaatjes te blazen maar doet dat door een ruime fangrille.

het design is lekker minimalistisch te noemen en je moet zoeken naar de aan- en resetknop 8-)
in de drivebays zitten schroefjes die je tegen een veertje in indrukt en dan in de HDD of Optische drive schroeft _/-\o_ (misschien dat dit bekend is van andere merken, maar k vind het een innovatie..)
De HDD bay kan, na losdraaien van twee van de bovengenoemde schroefjes, in zijn geheel uitschuiven en bevat sledes die je om de hardddisk heen klikt.. kan het makkelijker? de onderste rails voor de HDD-bay vormen het deksel voor een klein onderdelenbakje, voor reserve schroefjes en :X jumpers).
Edit2: als de processor hard aan het werk gaat, begint de geluidsdempingsmat (vermoedelijk chter de backplate van de processor) naar smeulend rubber te stinken.. die backplate kan ik ook nog maar nt blijvend aanraken met de rug van mijn vingers dus het wordt daar ook best warm.. plan is om daar een stukje weg te snijden zodat de backplate ook wat meer warmte afvoert?

Heb jij ook een Scythe Gekkou Silent (Zwart)?

Mooie kast inderdaad, ik heb hem nu twee jaar. Bevalt nog steeds prima en een stuk goedkoper dan de Fractal design kast, die er op lijkt.
Als jij hem al langer hebt, kan jij me dan vertellen of die "rubberlucht" die er nu uitkomt, uiteindelijk wegaat? :X of heb je (zoals ik overweeg) een stukje thv de backplate weggehaald?