Specificaties 2.5" of 3.5" behuizing met USB3.0 - Bekijk alle specificaties

Delock Converter USB 3.0 to SATA 6 Gb/s / IDE 40 pin / IDE 44 pin Review

blauwe eend 28 december 2013, 585 views

Delock Converter USB 3.0 to SATA 6 Gb/s / IDE 40 pin / IDE 44 pin

Pluspunten

• Sata en IDE hardeschijven kunnen aangesloten worden.
  • Sata 600 voor als je een ssd er op wilt.

Minpunten

• Kwaliteit is ruk.
  • weinig stabiliteit & betrouwbaarheid
  • geluid wordt niet genoeg gedempt.
  • geen aan/uit schakelaar
  • veel kabeltjes
  • niet usb3.0 only
  • prijs

Mobiliteit Score: 3
Even in het kort mijn ervaring met dit product.

Ik heb dit product een tijdje geleden gekocht en hij heeft het in het begin gedaan, later werkte hij niet meer zoals het hoorde.
Als ik er een (sata) hardeschijf op aan sloot dan werdt deze niet herkent in windows of een enkele keer wel maar dan moest ik deze formateren. Dit ging ik natuurlijk niet doen omdat er nog dingen op stonden die ik niet kwijt wilde.

Dus RMA gezonden naar HardwareWebWinkel, heb wel zelf de verzendkosten moeten betalen... Maar, heb wel een nieuwe gekregen.
Dus ik weer testen. En ja de eerste keer deed hij het. Maar toen ik het de volgende dag weer probeerde deed hij het al niet meer. Ik heb dus slechte ervaringen met dit product. Hij is dus heel erg onbetrouwbaar.

Om even te onderbouwen dat mijn hdd het gewoon nog goed doet. Als ik mijn oude usb2.0 dingetje pak, en mijn hdd daarop prik, dan ziet hij hem binnen een oogwenk op mijn pc. Dus deze doet het dus gewoon nog goed.

Verder als ik niet kijk naar of het apparaat werkt of niet is het een mooi leuk apparaatje. Je kan er zo ongeveer elke hdd/ssd (sata en ide) op aansluiten en usb 3.0 is lekker snel. Wat ik nog mis is echter een aan en uitschakelaar.

Er zit ook nog een rubbermetje bij waar je je hardeschijf op kunt leggen. Dit dempt het geluid van m'n hdd redelijk, maar laat het echter wel door heel m'n bureau weer versterken. Dus het werkt nog niet top.
Een stukje schuimverpakking van een videokaart (5mm) werkt beter voor mij.

Conclusie: Het is een leuk product, maar over de kwaliteit kan ik niet veel meer zeggen dan dat het me erg teleur stelt.

Heb jij ook een Delock Converter USB 3.0 to SATA 6 Gb/s / IDE 40 pin / IDE 44 pin?

Soms staat standaard van moederborden met usb 3 de 'oplaad functie' aan.
(Maakt soms ook net het verschil met wel/niet werken van ext hdd's met maar 1 kabel die data en voedingstroom in zich heeft)
Dan kan er meer stroom over je usb poort. Zoals bij bijv. de super charger feature op MSI Z77 motherboards. Andere merken noemen het anders.
Check aub eens of je dat hebt en enabled staat, kAn de oorzaak zijn.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 28 december 2013 14:32]

nee staat niet enable, heb ook op usb 2 geprobeerd maar zelfs daar het zelfde resultaat.

edit: heb de software van oplaadfucntie ook niet geinstalleerd. Verder is het dan vaak maar 1 usb 3.0 port die die fuctie heeft en ik heb de hdd geprobeerd bij al mij usb porten voor de zekerheid. (zonder resultaat).

[Reactie gewijzigd door blauwe eend op 28 december 2013 14:35]