Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

WD TV Live (2011) Review

eagle00789 26 december 2013, 1.997 views

WD TV Live (2011)

Pluspunten

• speelt alles
  • netflix

Minpunten

• speelt alles alleen na een reboot van het apparaat
  • facebook koppeling??

Geluidskwaliteit Score: 5
Wat een waardeloos apparaat.
Nu ik dit apparaat bijna 2 jaar in mijn bezit heb, wordt het ding alleen maar slechter en slechter..
Reeds vanaf dag 1 heb ik problemen dat films (mkv's, iso's, video_ts) niet spelen voordat ik systeem reboot heb uitgevoerd.
Verschillende malen contact met de support biedt geen soelaas. support forums waar topics worden verwijderd en meer van dit soort praktijken.
herhaaldelijk firmwareupdate's geinstalleerd die keer op keer op keer geen oplossing bieden voor de problemen die ik ervaar.
Nergens is iemand die ook maar een beetje van dezelfde problemen ervaart met dit apparaat als dat ik heb.
Hopeloos!
Vandaar de algemene beoordeling met slechts 1 ster.

Heb jij ook een WD TV Live (2011)?

Als er niemand hetzelfde probleem heeft als jij, vermoed ik dat het probleem niet in het apparaat zit om eerlijk te zijn.
waarom speelt het apparaat de betreffende film dan wel na een reboot van het apparaat. Aan mijn netwerk veranderd in de tussentijd niets (de tijd dat ik zit te wachten op de reboot). Soms kan ik 2 films/series achter elkaar kijken voordat ik moet rebooten. maar dat komt zelden voor...
Dan kan het nog steeds aan jouw specifieke apparaat liggen (maandagochtend model). Ik heb hem ook en hoewel die niet probleemloos is (heeft soms random freezes en moet soms een of twee keer herstarten bij het aanzetten), herken ik jouw problemen niet. Ik ga binnenkort de firmware van B-RAD installeren, waarmee heel veel bugs worden opgelost Ún veel functionaliteiten worden toegevoegd (incl. Samba en FTP clients)! Misschien ook iets voor jou als ik dit zo lees.

Succes :)

[Reactie gewijzigd door musje83 op 27 december 2013 08:35]

die is voor het oudere type, gaat niet werken op de wd die hier besproken wordt.
Ok, hoe weet je dat zo zeker? Ik dacht gelezen te hebben dat dit voor de WDTV Live 2011 was, maar kan dat zo snel niet terugvinden.
Ik lees er veel over, vandaar dat ik het weet. Ze zijn trouwens wel voor deze speler bezig, zie

wel veel leesvoer, maar daar zitten de ontwikkelaars van de homebrew voor deze versie.

Als je ermee bezig gaat zou het leuk zijn als je je bevindingen op het forum neerzet.

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 7 januari 2014 09:36]

Nu met de mede8er is alles gewoon in orde. alles speelt zonder problemen.
Probleem ligt echt aan de WD.

Leverancier geeft slechts 1 jaar garantie. WD hetzelfde
Ik ken WD vrij goed en als je contact had opgenomen met WD was dit probleem voor jou opgelost, ook al had je hem langer dan 1 jaar. Je hebt duidelijk een defecte speler gehad.

Met contact bedoel ik wel bellen, dat internationale forum wordt amper bekeken door WD medewerkers en daar lossen ze ook geen zaken op. Problemen worden opgelost met de beta testers, voor dit soort problemen moet je telefonisch contact met WD hebben.

Maar fijn dat je nu wel een werkende speler hebt (mede8er).

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 7 januari 2014 09:00]

Ik erger me wel aan het feit dat de WD TV Live voor en na elk gebruik van Netflix wil herstarten (langzaam!), maar het probleem zoals hier beschreven heb ik niet.

Ik speel echter alleen bestanden af via USB storage. En jij gebruikt DLNA?
mijn WD speelt alle bestanden af die jij noemt vanaf de synology.,zowel via smb als linux. Ik hoef hiervoor echt geen reset te doen. Ik zou contact opnemen met je leverancier of WD.

Heb je niemand in vriendenkring die ook een WD heeft en je even kunt ruilen.

[Reactie gewijzigd door supercop7373 op 29 december 2013 18:49]