Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID) Review

R3Mo498 19 mei 2005, laatste update op 19 mei 2005, 556 views

Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)

Pluspunten

• Stabiel, goed door Linux ondersteund, Gigabit onboard

Minpunten

• Geen pci-e slot, verder geen idee?

Layout Score: 4
Ik gebruik hem nu een jaartje na hiervoor een P4P800 board te hebben gebruikt, de hoofdreden was toch wel de Firewire aansluiting en Raid controller. Ik heb nu als boot schijf een 36Gb Western Digital Raptor draaien en 2x een Maxtor 200gb S-ATA op Mirror Raid config, en ben er zeer tevreden over. Ook onder Linux geen problemen met hardware, alles werkt altijd met dit boardje. Enige nadeel is misschien dat Windows de NIC niet direct na installatie ondersteund, dus moet je weer op zoek naar het cd'tje. Maar als die geinstalleerd is gaat alles heerlijk met de Gigabit doorvoer :).

Een nog steeds aan te raden mobo voor de 478 socket, alhoewel ik toch snel wil overstappen op een 775 (Intel forever! :p), dan ga ik denk ik voor de Asus P5WD2 Premium.

Heb jij ook een Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)?

je zegt slechte overklokbaarheid terwijl dit nog steeds het beste overklok bord is wat er is ( zie de Pentium M van 1,8 naar 3,6!!! )
en je praat ook nergens over je overklok.

en ondersteuning vol??? je zegt zelf al over de NIC
en negatieve eigenschappen vind ik maar raar
geen PCI-E slot neej is ook geen P5 bord he
De ondersteuning betreft de ondersteuning van de fabrikant, niet die van een knullig software bedrijfje uit America.

Overclocken valt me dusdanig tegen dat als ik in het BIOS hem +15% overclock dat hij af en toe vaag gaat zitten doen, terwijl ik qua koeling een dusdanige temperatuur creer dat de cpu er niet onder kan lijden.

Nee en die PCI-e vind je inderdaad niet terug op een P4-serie board, goed opgemerkt hoor...
Goed bordje,gebruik hem nu als server voor een game,ben nl overgestapt naar amd 64,overclockt ook zeer lekker met een p4 prescot 3.0ghz,draaid op 3.67ghz stabiel,dus dat het nou een bordje is dat niet goed overclockt,clockt juist lekker :9
heb een P5P800 board met AGP de enige :*)
had dan als negatief iets over de hoge prijs gezegt ofzoiets ! :>
maar het is nr1 Socket 478 overclock/mod/enz boardje hoor met 875P etc :D (mijn mening)
fout
heb nu een P5 met AGP de enige p5p800