Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-10RC (Zwart) Review

kaspertje15 23 december 2013, 3.746 views

Sony MDR-10RC (Zwart)

Pluspunten

• Klein / opvouwbaar.
  • Licht.
  • On ear.
  • Zeer comfortabel.
  • Goede prijs
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• van plastic.
  • niet echt leer.

Review Sony mdr-10rc

Ik was al een tijdje op zoek naar een goeie koptelefoon. Ik wou een licht en compact design. Ook wou ik persee en on ear headphone.
Mijn oog viel meteen op de sony mdr 10rc maar ik zag nog nergens reviews over de koptelefoon. Uiteindelijk toch bestelt en heb hier zeker geen spijt van!
Vandaag de koptelefoon binnen gekregen en moet zeggen dat hij erg goed bevalt!
In deze review wil ik het over accessoires, sound leakage, bouw kwaliteit, geluidskwaliteit en hoe comfortabel de koptelefoon zit hebben.

Accessoires
Als accessoires krijg je twee 3.5mm kabels, een kabel heeft een knop zodat je de muziek op pauze kan zetten en telefoontjes kan opnemen. Er zit ook een pouch bij. De pouch is wel lekker zacht maar veel beschermen zal die niet doen misschien zal het helpen tegen lichte krasjes.

Sound leakage
Als het volume van mijn mobiel ongeveer op de helft staat hoor je vrij weinig tot eigenlijk nihil. Gaat het volume hoger ga je het geluid toch wel erg hard horen. Als het volume op zo'n 75% staat kan je van een meter afstand gewoon mee luisteren in een stille omgeving. Dit vind ik persoonlijk niet een heel groot nadeel aangezien ik de koptelefoon meestal alleen maar thuis zal gebruiken. Het viel me ook op dat de koptelefoon best wel goed isoleert. Het is niet dat je niets meer hoort van de buiten wereld zoals met noise canceling maar ik vond het niet slecht voor on On Ear headphone (beter dan beats by dr dre SOLO HD).

Bouw kwaliteit
De koptelefoon is eigenlijk van 80% plastic gemaakt alsnog vind ik dat de headphone een premium feeling heeft. Alles zit stevig aan elkaar niets rammelt of iets dergelijks.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit vind ik persoonlijk echt super goed. Er zit een mooie diepe bass in beetje zoals in de beats solo HD. Maar in tegen stelling tot de beats hoor je de mids en highs nog zeer goed en komen duidelijk naar voren. Ook vind ik het geluid heel gedetaileerd en helder echt top dus!

Draag comfort
De koptelefoon is erg comfortabel de oor kussentjes zijn lekker zacht. De koptelefoon is ook mooi licht dus je merkt het bijna niet dat hij op je hoofd zit. De koptelefoon klemt ook niet op je hoofd maar zit wel stevig.

De sony mdr 10RC heeft een prachtige sound in huis en is ook niet al te duur!
Een echte aanrader dus.

Heb jij ook een Sony MDR-10RC (Zwart)?

Beetje late reactie, maar ik ondersteund je review. Ik kreeg (witte versie) hem bij de aankoop van de Sony Z1 compact phone, maar ik gebruik hem in combinatie met mijn desktop voor muziek. Top geluid, zit lekker premiumfeel inelkaar,
Dit is inderdaad echt een aanrader. Mijn favoriete binnen alle modellen en merken die ik nu op het moment heb. Heb deze headphone ook naast de grotere broer de MDR1R, maar ik moet toch echt zeggen dat mijn voorkeur naar de MDR10RC uitgaat. Comfort is erg goed, geluid is erg goed, inklapbaar en daardoor makkelijk mee te nemen, en de headphone heeft een verwijderbare kabel. Erg jammer dat zo een top koptelefoon zo weinig aandacht krijgt. Verpletterd de beats letterlijk op elke punt (ook design).