HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One Review

janvanrijswijkTestpanel 23 december 2013, laatste update op 23 december 2013, 990 views

HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One (Testpanel)

Pluspunten

• Strak design
  • Goede printkwaliteit
  • Goede scankwaliteit
  • Zuinig met de inkt
  • Handige features

Minpunten

• Minder goede touch
  • De papierlade is niet zo stevig.
  • Niet veel (nuttige) apps

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 4
Wat allereerst opvalt bij deze printer is toch wel het design. Het geheel ziet er gelikt en stevig uit. De printer werkt draadloos bijzonder goed. Mijn iPad vind de printer direct in het netwerk (hij ondersteund AirPrint gelukkig), en als ik iets wil afdrukken kan dat zonder problemen. Ook met mijn Nexus 4 is het geen probleem. De afdrukkwaliteit is echt goed bij deze printer. Het is geen fotoprinter, maar de 'gewone' afdrukken zijn zeker bovengemiddeld. Wat mij opvalt is dat de printer erg zuinig is. Ook drukt hij de pagina's snel af. Wel is het zo dat het uiteinde van de papierlade niet zo sterk is. Dit breekt vrij snel af als er niet voorzichtig mee omgegaan wordt. Je kunt ook dit uiteinde inklappen, maar als je dan print vallen alle pagina's uit de printer op de grond ;-)

Een minpuntje vind ik ook het touchschermpje. Regelmatig reageert het scherm niet als je op een app o.i.d. klikt. Als je 2 items tegelijk indrukt dan loopt het systeem vast. Erg jammer. De meegeleverde apps vind ik zelf niet zo interessant. Alleen de Google Drive app lijkt mij handig. Andere apps zoals het weer en formulieren lijken mij niet heel nuttig. Maar wellicht dat anderen hier wel veel aan hebben, dit heeft denk ik te maken met het doel waarvoor de printer gebruikt wordt.

Scannen werkt top met deze printer. Ik ben zeker tevreden over de scankwaliteit, ook als je foto's e.d. scant. Scannen gaat gelukkig vrij snel. Dubbelzijdig werkt ook heel goed. Handig als je meerdere pagina's wil verwerken.

De faxfunctie heb ik niet getest... ik gebruik geen fax ;-)

Bij deze printer is eventueel een extra papierlade te koop. Deze heb ik ook getest, en werkt erg goed. In een MKB bedrijf kan dit erg handig zijn: 1 lade voor briefpapier, 1 voor normaal papier o.i.d.

Ik vind deze printer een hele goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Ook zeer interessant voor MKB!

Heb jij ook een HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One?

Vind ik ook in deze review kan ik me wel vindende