NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) Review

ijzer7 18 mei 2005, 605 views

NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• Stil, betrouwbaar, flexibel en betrouwbaar

Minpunten

• Kwaliteit van de behuizing zou ietwat beter kunnen; tray voelt kwetsbaar aan (goedkoop plastic). Plextor heeft dit beter geregeld.

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
De writer heeft nog geen één coaster veroorzaakt, en ik heb er hier hier 2 constant aan het werk, met diverse cd- en DVD-media. De schrijfsnelheid is wat je van een brander met deze specs mag verwachten. Geluidsproductie is voor mij een belangrijke factor, en bij deze writer is dat prima. Terwijl ie hard aan het werk is is ie in mijn systeem nauwelijks hoorbaar. Lite-on was hier bijvoorbeeld minder goed in. Met de hacks/firmware van bijvoorbeeld Herrie kun je je writer op alle mogelijke manieren instellen (oudere modellen kunnen zelfs geupgrade worden), en voor een measly 5-6 tientjes heb je de dual-layer brander al. Goed spul!

Heb jij ook een NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)?

zelf heb ik ook deze brander,

Ik ben zelf HEEEEL tevreden over de brander. Net wat je @ je post zei, Weinig tot geen geluid. en heb nog geen "slecht" gebrande cd of dvd tegen gekomen :D
Ik heb ook beide branders (lite-on en nec).

Wat het geluid betreft klopt de gegeven opmerking, maar qua snelheid en CPU gebruikt verkies ik toch mijn lite-on.