Call Of Duty - World At War, PC (Windows) Review

dj.verhulst 13 november 2008, laatste update op 13 november 2008, 2.130 views

Call Of Duty - World At War, PC (Windows)

Pluspunten

• spel loopt soepel met mijn net boven het minimum HW ,, de interactie met je team is best goed en de AI

Minpunten

• prijs, veel knoppen nodig voor move, walk, combat , veel ruimte nodig om te installeren , waarom geen keuzen om geen filmpjes te zien en dus niet te installeren

Besturing Score: 3
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 2
Ik heb hem nog niet rond gespeeld , kan nog niet :*) maar heb al een aantal missies gedaan
Ondanks de hoge systeem eisen , draait ie op een AMD 3500 Asus A8N-SLI met 2 GB men en een 1x 6600 GT 128 Seagate 11.7200 500GB best redelijk , mits je niet te veel eye candy aan zet.,

Heb de beta online gespeeld, maar ik wil eerst me nog verder bekwamen in het spel eer ik online verder ga spelen.

Wel vind ik de prijs best stevig als je vergelijkt met GTA IV die een stuk goedkoper is en ook ontzettend hot is, en de andere delen moesten het hebben van de online multigame mode want als je een paar keer rond geweest ben is de sjeu er wel vanaf ,, maar de missie zijn niet te moeilijk , best te doen ,

Wel ga ik nog proberen met een gamepad te spelen , je heb veel knoppen nodig om move, walk, combat optimaal te kunnen gebruiken ,

Ik vind het een goed opvolging van de andere delen , de mensen die de oudere delen hebben gespeeld en die leuk vinden , zal je niet snel bekocht voelen

Heb jij ook een Call Of Duty - World At War, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Dit is een wel erg korte review. Leg eens wat meer uit over het spel, zodat mensen die nog nooit van Call of Duty gehoord hebben begrijpen waar het over gaat. Vertel over de setting, het (eventuele) verhaal, de hopelijk aanwezige spanning, etc.

De gameplay is het belangrijkste om uiteen te zetten, maar geef ons ook je mening over beeld en geluid. Ondersteun dat met plaatjes. Het is helemaal mooi als je die zelf maakt.

De scores van de verschillende onderdelen zijn een handige leidraad voor je verhaal. Het is geen ramp als je niet alles daarvan uitlegd. Bij een FPS laat bijvoorbeeld de besturing zich wel raden. Ik zie wel dat je de stabiliteit een lage score geeft, maar daar in je review niet naar verwijst. Als je veel problemen tijdens het spelen bent tegengekomen, is dat belangrijk om te weten voor eventuele kopers.

Maak een inleiding. Beperk je alinea's tot n onderwerp (iets wat ik zelf nog al eens fout doe). Schrijf goede volzinnen en lees die nog eens na. Alle spelfouten uit een eigen tekst halen lukt bijna niemand, maar alle beetjes helpen om de tekst aantrekkelijk te houden. Schrijf een conclusie aan het eind, waarin je jouw mening nog eens beknopt noemt.

Gebruik bij de positieve/negatieve eigenschappen zo kort mogelijke zinnen. En of twee woorden is vaak al genoeg.

Als laatste tip: lees ook de andere recensies over games. Zo krijg je een helder idee wat wel of niet handig is bij een review.

Met een beetje oefening haal je die egostrelende 5-sterrenwaarderingen in no time binnen. :P
Uhm... dit is toch geen review?
Het lijkt meer op een iets uitgebreide forumpost inderdaad. Potentiele kopers weten door dit stukje in ieder geval niet of ze het spel nu wel of niet moeten aanschaffen...
kan ook niet echt zeggen dat het lekker leest...
veel komma's overal, en rare incorrecte zinsbouw...
hoeft natuurlijk geen thema te zijn, maar ietsje zorgvuldiger zou niet misstaan...
Bij Dynabyte is ie 46,99 euro. Prijs valt nog wel mee denk ik.
Op het eind.... :X Zombies...in Singleplay...

[Reactie gewijzigd door rasfire op 13 november 2008 14:30]

Serieus?
Dat zou voldoende reden zijn hem niet aan te schaffen.... en zinvolle input voor een "review" ;)
Vind je, weet niet of het zo is maar juist een reden voor wel aan te schaffen.

Heb je in COD4 de zombie-mod gespeeld?
Veel mensen (waaronder DD) kiezen voor een game als COD vanwege historie en/of realisme. Persoonlijk vind ik dat aantrekkelijk vanwege de mate van inleving/ "in het spel zitten" Dan vind ik een zombie nogal koud op m'n dak vallen. :)
Mijn eerste reactie is m'n muis loslaten, en vervolgens "de draad" weer oppakken, alleen maar om het spel online te verkopen...

Edit @ hieronder en verder:
Duidelijk verhaal tav zombie-mode, nix aan toe te voegen.

[Reactie gewijzigd door D-Day op 13 november 2008 16:01]

Het is een extraatje..... gewoon om te laten zien waartoe de game in staat is. Gene verplicht onderdeel van het spel.
Meen je niet, zombies :S
Dat vind ik dan jammer van zoeen mooi spel.....
Heb hem nog niet echt gespeeld, maar vind dat nu al jammer.
Call of Duty 4 was echt een goed spel, had gehoopt op nog een betere opvolger.
De game is echt zo slecht nog niet hoor.

Ben nu halverwege de campain en het bevalt me wel. Het is misschien wat eentonig, alleen maar lopen en schieten, maarja. Wel erg leuk

Het is meer een COD4: WW2 edition.

Je kunt naast the usual multiplayer ook co-op de campain doen, of de zombieoptie. Bij de zombieoptie moet je een huis verdedigen (alleen of met meer dus) en als je zombies killed krijg je geld en daar kun je een nieuw stuk van het huis mee unlocken of guns kopen.

Ik vind het gewoon een goede aanvulling voor COD4. :D
Ik dacht dat het alleen een speciale multi/single player stuk is. Dat je in een bunker je zelf moet verdedigen tegen steeds groter worden de hordes. Niet bij het single player verhaal dus. Ahh wel, eerst kijken of RA3 leuk is.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 13 november 2008 15:10]

Net ff gegoogeld.

Als je single player uitspeeld krijg je de 'optie' voor Zombie-mode.

Pfff dus er komen geen zombie's voor in de standaard verhaal lijn }:O

Lees bijv. hier: http://www.totalvideogame...The-Zombie-Fun-13363.html
Ik heb net die zombiemode even gespeelt, ik vond het wel leuk. Maar even voor de duidelijkheid; de zombiemode/missie komt pas na ongeveer 10 minuten credits kijken en heeft echt totaal niks met het verhaal te maken en je bent totaal niet verplicht het te spelen
Nee hoor, je kan ook de credits skippen en dan via solo, mission select, en dan der nacht der toten (of zoiets) selecteren. Wel leuke extra vind ik het. Maar schrok er in het begin beetje van met de gedachte : waarom?!
Ben er niet zo weg van...CoD begint meer op een lopende band-product te lijken, nu wordt #6 dadelijk al aangekondigd. Is toch waanzin? Geldklopperij. Ik vond CoD4 nu ook weer niet dat je zegt zo geweldig. Een leuk spelletje, maar om nou te zeggen geweldige gameplay nooit eerder vertoond? Niet dus.
En de graphics vind ik ook niet echt spectaculair. En CoD5 zal wel weer geen haar schelen qua graphics en gameplay van CoD4. Tja sorry maar ik vind zoiets echt niet kunnen, breng het dan maar als een soort add-on maar niet als een compleet nieuw spel. Ik zal wel een van de weinigen zijn die CoD niet zo geweldig vind als je naar de cijfers kijkt maargoed, ik ga dan toch liever voor Battlefield. Veel sterkere gameplay als je 't mij vraagt.
vind zo jammer dat het idd een beetje lopende band werk wordt.. COD4 heeft t.o.v bijv COD2 niet eens echt de kans gekregen te groeien..

Vind hem wel erg leuk hoor, daar niet van maar voelt mijn inziens meer aan als een COD4 mod ipv een opzich zelf staand spel. Prijs vind ik idd ook wel fors t.o.v. bijv een FarCry 2... voelt meer aan zo van mensen die COD gek zijn kopen het toch wel ( ik ook hoor )..

Maar al met al een game die wel weer garant zal staan voor de nodige clan wars en overige online uurtjes...