D-Link Cloud Gigabit Router N600 met SmartBeam (DIR-845L) - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link Cloud Gigabit Router N600 met SmartBeam (DIR-845L) Review

QQ2 19 december 2013, laatste update op 12 april 2014, 1.127 views

D-Link Cloud Gigabit Router N600 met SmartBeam (DIR-845L)

Pluspunten

• Lage prijs
  • Lage wireless ping
  • Snelle beheer interface

Minpunten

• Cloud beheer dienst die alleen niet geactiveerd en niet helemaal uitgezet kan worden
  • Er is iets met de manier waarom de router met UPNP omgaat waardoor een Sonos stereo pair gaat glitchen. De 2.0 versie van de Frimware verhelp dit maar die zorgt er weer voor dat VPN verbindingen steeds verbroken worden.(niet langer dan 30 min per verbinding).
  • Geen openWRT of DD-WRT ondersteuning dus als de firmware niet voor je werkt heb je een probleem

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
Als er 1 criterium is waar een router voor mij aan moet voldoen is het een stabiele verbinding behouden. Mijn vorige reset elk uur.

(ik weet 5 vpn verbindingen klinkt overdreven maar zowel ik als mijn vriendin werken wel eens thuis en dat gaat via een VPN en onze telefoons zetten ook een VPN op dus wij zaten daar zo aan)

We hebben deze router nu die dagen intensief gebruikt en hij heeft dus ver nog geen stabiliteits issues wat dan ook. Daarnaast is de 5ghz verbinding razend snel met lage ping. Ook de 2.4 doet het prima maar die belasten we niet zo veel

het enige nadeel is de ingebouwde cloud beheer dienst. Daarmee zet je de router open zodat je van buiten via een DLink dienst de router kan beheren. Persoonlijk vind ik dat echt heel link dus die functie heb ik niet aangezet. Helaas kan je hem niet permanent uitzetten maar slechts niet activeren.

Heb jij ook een D-Link Cloud Gigabit Router N600 met SmartBeam (DIR-845L)?