Alcatel One Touch Idol (OT-6030D) Zilver Review

silverball 19 december 2013, laatste update op 26 augustus 2016, 443 views

Alcatel One Touch Idol (OT-6030D) Zilver

Dit is voor de aanschafprijs een redelijke telefoon met een uitstekende bouwkwaliteit.

Pluspunten

• prijs
  • bouwkwaliteit
  • duidelijk af te lezen scherm
  • dual sim
  • lichtgewicht
  • slank design

Minpunten

• dual core
  • interface verreweg van stock
  • verouderde android versie
  • matig presterende camera bij weinig licht
  • geen uitbereidbaar geheugen bij dualsim variant
  • camera steekt uit

Nadat ik deze telefoon een week heb leek het me tijd om een review te schrijven.
Na ongeveer een jaar tijd een sony xperia sola te hebben wilde ik een nieuwe telefoon. Ik heb daar niet zo veel geld voor over. Verder heb ik hem onder andere vergeleken met de Motorola moto g van een vriend.

Vergelijking moto g
Ik vind deze telefoon waar voor zijn geld bieden. Vergeleken met de moto g die al snel 200 euro kost.
Hier de positieve punten t.o.v de moto g
-dual sim (gebruik ik niet)
-Groter scherm
-Veel betere camera
-Lichter (109 g- 143 g)

Nadelen
-Dualcore i.p.v quad core
-Geen noemenswaardige Android updates
-Lagere DPI

Scherm
Het scherm heeft naar mijn mening redelijke kijkhoeken, maar een iets te lage resolutie. Verder zie je een lichte blauwtint en het grote scherm gaat erg ten koste van de accuduur. Verder is het scherm goed te lezen in de zon omdat het erg helder is.

Software
Het toestel draait android 4.1. Ten tijde van schrijven og niet zo heel oud, en bijna alle apps worden gewoon ondersteund. Zware 3D games zijn wel vaak nauwelijks te spelen. De interface is verreweg van stock Android (ik vind de interface foeilelijk). Helaas komt zelfs met een andere launcher komt de blauwe aangepaste statusbalk en instellingen menu naar voren.
De telefoon werkt over het algemeen vrij vlot, weinig haperingen te merken.

Bouwkwaliteit
De telefoon voelt stevig, en is niet echt vatbaar voor krasjes. Verder kan ik niets ontdekken waar al te veel stof in kan komen.

Camera
Ik vind de camera super voor zijn prijsklasse. Mooie foto's. Totdat het donker wordt. Het opnemen in 720p is ook mooi meegenomen.

Heb jij ook een Alcatel One Touch Idol (OT-6030D) Zilver?

je bent bij je kopjes [ vergeten. maar meer ON: mijn zusje heeft een c5. Zij is er zeer over te spreken. ik heb hem ook even in mijn handen gehad, maar vond de software niet echt lelijk. wel een beetje te vrouwelijk, veel wit, rond ed. maar niet lelijk. dat toestel draait overigs op 4.2, misschien dat ze de schil wel verbeterd hebben. Ook is bij de c5 de bouwkwaliteit uitmuntend, veel beter als bij mijn veel duurdere Samsung. Is dat hier ook zo?
Ja dat vond ik nu juist het grootste voordeel. Dat ding is dunner en steviger dan de Samsung Galaxy s3 die ik in mijn hand heb gehad. De interface weet ik het verder niet.

Offtopic: tnx ben/was ik idd vergeten! ;) zit nu op mijn e-reader heb FF niets beters :+

[Reactie gewijzigd door silverball op 19 december 2013 20:39]