Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2013) Review

eduardrekkerNewbie 18 december 2013, 4.711 views

Google Chromecast (2013)

Pluspunten

• Snel, makkelijk, goed.

Minpunten

• Weinig apps, externe stroom nodig.

Geluidskwaliteit Score: 5
De Chromecast is ideaal als je een abonnement hebt op Netflix. Series en films stream je zo op je televisie, zonder haperingen. De Chromecast is klein en past daardoor makkelijk in de HDMI-aansluiting van je tv. Ik heb 'm aangesloten op mijn Onkyo receiver, dat werkt ook perfect. Je hebt nog wel externe voeding nodig via de micro-usb ingang. Dat geeft overigens geen grote problemen. Als je een tv hebt, heb je toch al vaak een usb-aansluiting.
Helaas zijn er nog niet zoveel apps voor de Chromecast. Op dit moment kun je alleen kijken naar YouTube, Netflix of Google Music luisteren. Dat is nog wat karig. Zo kun je bijvoorbeeld bestanden uit Google Drive ook niet afspelen via de Chromecast. Je kunt dit eventueel omzeilen door bijvoorbeeld het scherm van je computer naar de Chromecast te streamen. Dit levert overigens niet een geweldig plaatje op.
Ik ben tot nu toe erg tevreden met de Chromecast en zou 'm niet meer willen missen. Het is gewoon het gemak van streamen op je tv. Ook als er bijvoorbeeld vrienden langskomen. Als zij inloggen op het netwerk kunnen ook zij video's in de watchlist van YouTube zetten. Dat maakt een tv-avondje met vrienden erg democratisch en gezellig.

Heb jij ook een Google Chromecast (2013)?

Welke bitrate kan je maximaal gebruiken op Netflix? Hetzelfde als ik mijn laptop koppel en stream vanaf netflix?
Geen idee over de bitrate (ligt waarschijnijk aan je wifi), maar beeld is 720p en audio 5.1
De kwaliteit van Chromecast naar tv is beter dan van laptop naar tv, is mijn ervaring. De bitrate weet ik niet.
Ok, en ervaar je als haarscherp? Ik twijfel ook over de aanschaf.
House of Cards en Family Guy op Netflix zijn erg scherp. Voor mij goed genoeg. Ik kijk 't dus op een HD beamer. Ik vind ''t ideaal. Vooral voor het weinige geld dat je betaalt.