Specificaties 5" scherm met kaart van Europa en Traffic Message Channel (TMC) - Bekijk alle specificaties

Garmin Nüvi 3597LMT EU (Europa) Review

rthartog 16 december 2013, 1.593 views

Garmin Nüvi 3597LMT EU (Europa)

Pluspunten

• Lifetime update`s
  • Bleutooth functie voor handsfree e.o.
  • TMC en digitale verkeersinfo ontvanger.
  • Duidelijk gesproken tekst.
  • Helder scherm.
  • Spraakopdrachten

Minpunten

• Scherm is reflectie gevoelig.
  • Voedingskabel is aan de dikke kant.

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 5
Heb dit navigatiesysteem gekocht omdat mijn Parrot het had opgegeven en ik wel toe was aan navigatie.
Dit systeem heeft een handsfree functie ingebouwd zodat je ook kan telefoneren.
De bel kwaliteit is goed genoeg te noemen, het geluid is hard in te stellen dus je kan de persoon aan de andere kant goed horen. Heb niet gevraagd of ze mij ook goed kunnen horen, maar ze konden duidelijk horen dat ik in de auto reed.
Microfoon is dus niet top, maar ze verstaan je wel.

Dit systeem had mijn voorkeur omdat je voor de levensduur van het apparaat, gratis kaarten kan updaten. Dit kan maximaal 4 keer per jaar, en de levensduur van het apparaat kunnen ze natuurlijk ook alle kanten mee op, maar het systeem in uit te breiden met een grotere micro SD kaart, dus hij moet een tijdje vooruit kunnen.

Het scherm:
Het scherm is duidelijk en helder, minpuntje is dat het scherm van glas is waardoor je wel last kan hebben van weerspiegeling.
De aanraakgevoeligheid is heel goed en werkt net als op een duurdere smartphone.
Als je het apparaat kantelt dan draait het scherm mee.
Als het donker wordt kan dit systeem automatisch tussen nacht en dag schakelen.

Navigatie
De belangrijkste functie, het navigeren. Dit gaat goed, satellieten heeft hij zo gevonden en route berekening gaat erg snel. Ook een nieuwe route berekenen gaat snel.
De gesproken tekst is duidelijk hoewel soms een beetje computerachtig.
Meest handige aan de gesproken tekst is wel dat hij ook aangeeft dat je bijvoorbeeld bij het stoplicht links moet. Ook geeft hij de straatnamen duidelijk aan.
Waar ik erg over te spreken ben is de splitscreen functie. Bij een afrit o.i.d. heb je aan de linkerkant je gewone navigatie map en aan de rechterkant komt je voorbeeld te staan, dit kan in de vorm van baanbegeleiding zijn of met een foto van de afslag eruit ziet en de borden boven de weg.
Deze foto`s zijn overigens echt op locatie genomen en daarna met software bewerkt.
Baanbegeleiding is soms iets te druk aanwezig. het beeld aan de rechterkant beweegt dan mee en ziet er een beetje vreemd uit. Het is wel duidelijk, maar mocht iets soepeler.
Verkeersinformatie komt duidelijk door en ook hier heb je update`s voor het leven.
Flitspalen worden aangegeven en ook mobiele flitsapparatuur wordt snel geüpdate.

Geluid
Net al even over gehad, je kan de gesproken tekst goed horen.

Design
Design is erg mooi, dun systeem volledig van aluminium en glas.
Op de achterzijde zitten de magneten verwerkt waarmee je hem op de houder klikt.
eraf halen gaat ook erg makkelijk. Je trekt hem er gewoon af en dit gaat makkelijk en soepel.

Spraakopdrachten
Erg makkelijke functie is de spraakopdracht, deze reageert ook erg goed.
Zodra je in het spraakopdrachten menu zit kan je "adres" zeggen.
Hierna spreek je gewoon het adres waar je heen wilt en hij vraagt om een bevestiging. Erg makkelijk.
Ook de telefoon functie is hiermee makkelijk te bedienen.

Heb jij ook een Garmin Nüvi 3597LMT EU (Europa)?